Over bet ongeluk met de bond nog bet volgende WADDINXVEEN Burgemeester, u was met uw vrouw ’n voortreffelijk stel Lezers schrijven Waarom rijden we ook te hard door onze woonwijken? Weekblad voor Waddinxveen Uitgave Druk. Veldwijk B.V. Direktie J. B. Veldwijk Redactie B. J. Woudenberg Exploitatie F. van Kempen Redaktie-adres: BURGERLIJKE STAND ver weg? Advertenties voor het weekblad 2 uur rijden 1/4 uur rust CHR. OPENB. BIBLIOTHEEK ACTIE MOEDERS VOOR MOEDERS Spreekuren WEEKBLAD VOOR WADDINXVEEN donderdag n jutf Pagire 11 SERVICE-RUBRIEK VAN HET WEEKBLAD VOOR DE ABONNEES AGENDA E KERKEI J. A. VAN BERKEL Noordeinde 100 (Huize Pi-Ja) H. DE ROUW, Jan Campertlaan 2 (Naschrift redactie: De heer De Rouw is een deskundige. Hij is als adviseur verbonden aan de in Den Haag geves tigde Nederlandse Vereniging Bescher ming Voetgangers (NVBV), Buitenhof 5). Zie ook de rubriek „Rondom de hef- brug” en Waddinxmens). J. G. WIJENBERG, Nic. Beetslaan 106 gereformeerde kerken Deze rubriek staat ter vrije beschikking van elke lezer van het Weekblad voor Waddinxveen. Brieven die de grenzen van het fatsoen of van het recht op privacy te buiten gaan worden geweigerd. Anonieme brieven worden niet gelezen. Brieven onder pseudoniem worden wel geplaatst, mits de redactie de schrijver van naam kent. Ondertrouwd: J. Noorlander en R. A. Hardendood; J. M. van Wij'k en L. J. Uitman; C. A. Los en M. Bannink; C. E. Schook en A. M. J. van den Berg. Gehuwd: D. de Pater en C. J. van der Bas; C. Belt en M. van Velde; J. B. Wattimurij en A. H. Manusama; M. G. A. Verboom en M. Ververs; J. H. Wieser en H. M. Biesheuvel; H. Hekman en A. C. G. Walhain; E. Brassinga en J. P. Severien. Geboren: Tineke, dv. P. C. Arends en A. G. de Boer; Simon, zv. R. Rop en J. van Asperen; Dimitri Johannes Antonius, zv. J. H. van Hensbergen en V. Tjoelker; Marco, zv. A. A. Schoonackers en H. Boere; Daniëlle, dv. L. A. Reorst en R. P. de Bas; Catherine Mari anne, dv. J. A. Algera en J. W. V. van Strien; Mireille Antoinette, dv. A. A. Raaphorst en L. J. Francken; Richard Michael, zv. G. J. Molenaar en F. L. de Bruijn; Natasja Geertuida, dv. M. J. de Heer en A. G. van Vliet; Robin Johan, zv. O. P. Wiersma en J. C. M. van der Marei; Petra, dv. C. V. Berkhoudt en M. L. van Leeuwen; Petra Mary Paulina, dv. F. M. P. Bouter en McWhinnie, Heather; Petra Elske, dv. K. de Jong en A. Hovinga. Overleden: Gaertner, Hendirkus Johannes, oud 46 jaar; Zoethout- maar, Adrianus Theodorus, oud 60 jaar; Taihuttu, Johannes Toon tje, oud 41 jaar; Steenkamer, Cornelis, oud 81 jaar; Oudijk, Gerrit, oud 77 jaar. i M In de oudheidkamer van de Rabo bank aan de Kerkweg wordt de expositie „Decoratie in vierkant” gehouden. De tentoonstelling is elke werkdag geopend van 14.00- 16.00 uur en alleen op vrijdag ook nog van 19.00 uur. Jul. v. Stolberglaan: ma. wo. en vr. 14.30 tot 17.30 u en 18.30 tot 20.30 uur; di 10 tot 12 uur. St Victorstraat: di. en vr. 19 tot 21 uur, do. 15.30 tot 17.30 uur. Anne Frank-centrum: dl en vr 14.30 tot 17uur en 18.30 tot 20.30 uur, wo. 18.30 tot 20.30 uur. Donderdag 13 juni Vergadering gemeenteraad, raadzaal gemeentehuis, 20.00 uur Maandag 17 juni Vergadering commissie openbare werken en bedrijven, raadzaal gemeente huis, 20.00 uur Toen ik ons Weekblad, een paar weken terug, nam ter hand, Las ik onder het nieuws van de burgerlijke stand. Dat onze edelachtbare heer burgemeester, ja gewis, Met 1 juli aanstaande een kwart eeuw eerste burger is. Wij willen dit vieren met z’n allen, en dan spontaan, Omdat we als Waddinxveners achter dit jubileum Staan. Wij vinden het fijn dat Huizer, als loco, in ’t gelid, Als leider van dit feest in het voorgestoelte zit. Ik zou zeggen: Gij burgers geef mild voor dit feit, Want met dit festijn zijn wij allen verblijd. Te meer, omdat Van der Hooft veel voor de gemeente heeft gedaan, Zodat zowel rijk als arm achter dit jubileum staan. Wij zulten u missen, als u, edelachtbare heer, Volgend jaar met pensioen gaat, en dan kunt u niets meer. U hebt veel gepresteerd, gij uit Fries’ en Zeeuws geslacht, Je hebt je leven lang gewerkt, zowel bij dag als bij nacht. U bent „Duitser” geweest, maar Holland stond bovenaan, Je had een goed inzicht, ja, waar haalde je ’t vandaan. Slechts in Friesland de lagere school doorlopen, En later als „Ober” een fijne borrel verkopen. Ja, tot chef-kok klom u op, op de brandende zee, En nu een jubileum vieren, ja, gij alle twee. Want met uw vrouw Janny Lourens, uw medemetgezel, Bent u in onze gemeente een voortreffelijk stel. Je had ook eertijds een baan in de velddienst, actief, En daarna bij de SD illegaal actief (alsjeblieft!). Ook politiezaken en commissaris militair, Ja, heer burgemeester, zij zochten u ver. Tevens hulip onderduikers, en bij 't gerechtshof in Den Bosch, Veel gepresteerd, zo laten wij je straks los. Als politicus in ook maatschappelijke zaken, Hebt u steeds alles in rechte banen willen maken. Opadvies van Jan de Quay bent u naar Willemstad gegaan, En begon daar als burgemeester je verdere loopbaan. U solliciteerde naar Waddinxveen, en al moest dit zo zijn, Je werd hier benoemd, en dat vonden we fijn. U beloofde ons veel goeds, maar het overtrof alle hoop. Al is er in Waddinxveen ook van alles te koop. Je hebt nu zestien jaar als burgemeester ons dorp geregeerd, Als eerste burger zijn wij allen met u vereerd. U hebt ontzaglijk veel in ons dorp tot stand gebracht. Wij zijn u heel dankbaar voor uw grote macht. Zowel voor de politiek als ook mede voor de kerk, Je deed alles onpartijdig, steeds maar je werk. Wij hebben thans een dorp om trots op te zijn, Dat is de conclusie van elke burger en van mij. Wij willen heel gaarne onze gaven voor u schenken, Zodat naar wij hopen u nog lang aan ons zult denken. Liefst in papier, dus geen klinkend metaal, Zodat het wordt één groot onthaal. Een ieder burger met mij, die gelooft, Het wordt een blijde dag voor burgemeester Van der Hooft. God zij met u, en voor al het goede edelachtbare heer, Als burgers tezamen, danken wij eenparig u zeer. NEDERLANDS HERVORMDE KERK Brugkerk: 9.30 uur ds. D. van Vliet 18.30 uur kand. Chr. v.d. Valk. Gouda Bethelkerk: 9.30 uur ds. W. Verboom 17.00 uur ds. D. van Vliet De Hoeksteen: 9.30 uur ds. J. van den Heuvel 18.30 uur ds. W. Verboom Immanuëlkerk: 9.30 uur ds. H. J. Voors 19.00 uur ds. H. M. Cnossen Ontmoctingskerk: 10.00 uur ds. D. J. Modderaar 17.00 uur ds. B. Koekkoek Kruiskerk: 9.30 uur ds. B. Koekkoek 17.00 uur ds. D. J. Modderaar REMONSTRANTSE GEMEENTE (in samenwerking met de Vrijzinnig Hervormden) Kerkgebouw Zuidkade 59: 10.00 uur ds. L. van Os, Maassluis OUD-GEREFORM. GEMEENTE IN NEDERLAND Kerkgebouw Zuidkade 159: 10.00 en 18.30 uur: leesdienst Donderdag 20 juni 19.00 uur ds. M. A. Mieras CHR. AFGESCH. GEMEENTE Kerkgebouw Dorpstraat 3: 9.30 uur ds. A. P. Verloop 17,00 uur ds. A. P. Verloop VOLLE EVANGELIE GEMEENTE „SION”- Gemeenschapsruimte Chr. Basisschool ’De Savomin Lohmansch.’ Lindengaarde 17a (Groenswaard 2) 10 uur samenkomst Dinsdag, 20 uur, bijbelstudie: Tesselschadelaan 28 JEHOVA’S GETUIGEN Koninkrijkszaal Burg. Trooststraat 4: 15.30 uur openbare toespraak over „Onze verantwoordelijkheid „de heer lijkheid Gods” te weerspiegelen; 16.30 uur wachttorenstudie over „Christelijke rijpheid - noodzakelijk ovor leven” GEREFORMEERDE GEMEENTE BOSKOOP Kerkgebouw Mendelweg: 9.30 en 18.00 uur ds. A. Bac Opgave van evenementen en verga, deringen, die een algemeen of open baar karakter hebben, ontvangen wij graag tijdig. Plaatsing geschiedt kos teloos. Advertenties voor het Weekblad voor Waddinxveen die vóór dinsdagochtend 12 uur in ons bezit zijn zullen dezelfde week nog geplaatst worden. Van advertenties die later worden ingeleverd kan plaatsing in dezelfde week echter niet gegarandeerd worden; zij zullen over het algemeen - zonder tegen bericht van de opdrachtgever - worden opgenomen in het nummer van de daarop volgende week. den had. Zijn reactie was: „Stom wijf, je reed natuurlijk weer te hard!” Waar na hij de hond opnam en in de richting van zijn woning liep. Ik liep hem nog na om een verklaring over het ongeluk te geven, en heb inderdaad gezegd dat een hond zo maar niet mag loslopen, daar dit onverantwoord is. De heer Den Baars nam zelfs niet eens de moeite om nog één woord te zeggen. De omstanders zeiden: U kunt maar beter doorrijden, met zo iemand is niet te praten, en zelfs geen redelijk gesprek te voeren. En na het lezen van zijn ingezonden brief, vraag ik mij af, waar de heer Den Baars de euvele moed vandaan haalt het openbaar gezag met name de politie, Als de door de heer W. den Baars, Groensvoorde 114, beschuldigde auto mobiliste, zou ik na het lezen van zijn ingezonden brief ook graag mijn mening over het voorgevallen ongeluk met zijn hond, en over de heer Den Baars naar voren brengen. Om uw lezers beter te informeren over het ongeluk dan dat de heer Den Baars deed en mij, zo ook de politie, direct van wegpiraterij beschuldigd het volgen de. Komende over de Groensvoorde van uit de richting Ontmoetingskerk, rende zijn hond (zijnde een tekkel!) komende uit de begroeing aan de rechterzijde van Plaatselijk vertegenwordigsters is me vrouw J. J. Rietveld-Bus, Justus van Ef- fenlaan 5, telefoon (01828)4138. Moe ders Voor Moeders beijvert zich urine van zwangere vrouwen in te zamelen voor strikt medische doeleinden. aan zulke wetsovertredingen als te hard rijden durft blootstellen, terwijl hij zelf de wet overtrad door z’n hond niet aan de lijn te houden. Schriftelijk te ageren in het Weekblad voor Waddinxveen is een vorm van de mocratie die iedereen kan en zal waar deren, maar welopgevoedheid is een aan geboren en nog meer een aangeleerde eigenschap, die de heer Den Baars ge heel ontbreekt. Probeert u, mijnheer Den Baars, in het dagelijks leven ook heer in het verkeer te zijn. Het zal u sieren. De beschuldigde automibi liste: Peppelhorst 109, Waddinxveen telefoon (01828) 5594 Advertentie-af deling: Oranjelaan 9, Waddinxveen postbus 66, telefoon (01828) 4788 Klachten bezorging: Nassaulaan 20, Waddinxveen postbus 66, telefoon 2604 Abonnementsprijs: 4,per kwartaal bij vooruit betaling; postabonnementen 10,50 per half jaar binnen ver. spreidingsgebied en 16,75 per half jaar voor overig Nederland. Alle prijzen exclusief incasso kosten. Advertentietarieven Losse mm-prijs 0,24 (exclusief btw); contract-tarieven en tekst advertenties op aanvraag. Kleine advertenties: zie Kabouters. Giro: 47062 tnv Drukkerij Veldwijk BV Bank: Rabobank Waddinxveen. ANNE FRANKCENTRUM Maatschappelijk werkster: donderdag 16.30-17.30 uur. Pedicure/Schoonheidsspecialiste: eerste dinsdag van de maand, 9 tot 12 u. Dames- en herenkapper: donderdag 9-12 uur STICHTING MAATSCHAPPELIJKE DIENSTVERLENING ZUIDPLAS Afd. Gezins- en bejaardenverzorging: Kantoor: Jan van Bijnenpad 1, 4e etage, tel. 4896 Aanvragen om hulp uitsluitend maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 9.30 uur. Afd. Maatschappelijk werk: Kantoor: Jan van Bijnenpad 17e etage, tel. 6044. Spreekuren: maandag t/m donderdag van 9.00 tot 10.00 uur. GROENE KRUIS (Stationsstraat 12) op maandag en donderdag open van 13.15-14.00 uur en van 18.30-19.00 uur, o.a. voor het afhaten van verplegings- artiketen. Hand- en spandiensten (noodhulp voor bejaarden en jonge gezinnen): elke werk dag van 8.30-9.30 uur, telefoon 5555. OPPASCENTRALE (tel. 6347) Te bereiken maandag t/m vrijdag van 16.30-17.30 uur. gen, dat dit overigens comfortabele ge bruiksvoorwerp geen gevaar meer vormt voor onszelf, wanneer wij ons te voet voortbewegen, voor onze spetende kin deren, bejaarde ouders en de andere kwetsbare groepen uit onze samenleving, zal Waddinxveen voor ons een veilige en aantrekkelijke woonplaats kunnen zijn. De reactie van Waddinxmens wie dat ook moge zijn gaat volkomen voorbij aan de ernst van het door de heer Den Baars gestelde probleem en aan het feit, dat in ons land, volgens de hierboven- genoemde internationale statistieken, (veel) meer kinderen te voet in het ver keer worden gedood en gewond dan in enig ander land in Europa. Dat pro bleem kan niet worden afgedaan met de kreet: „kinderen behoren op de stoep te spelen!” Want daarmede eist Waddinx mens van de kinderen immers een ver- keersdiscipline, die hij zelf als volwas sene niet kan opbrengen. Want ook hij rijdt te onzer geruststelling! (of aan moediging voor anderen?) wel eens te hard. En wie niet? Ongetwijfeld! Onder de 50% die zich tijdens de metingen van de heer Den Baars wel aan de maxi mumsnelheid hielden, zulten er nog ge noeg zijn, die wel eens, of misschien wel heel vaak, te hard rijden. Met de opwek king: „Laten we het zoveel mogelijk, met de nadruk op zoveel, voorkomen!” wordt er geen hond (of kind) minder doodgereden! Ik ben benieuwd of Waddinxmens zelf wel jonge kinderen heeft. Als één van zijn Waddinxkinderen dan ook wel eens tijdens zijn spel op de rijbaan komt en daar door een te snel rijdende automo bilist wordt aangereden, dan zulten wij zijn verdriet ook kunnen begrijpen. En dan slaan we de pagina van onze krant om, om ons te gaan verdiepen in het laatste nieuws over de wereldkampioen schappen voetbal. Het kind behoorde immers op de stoep! Ik hoop, dat u mijn reactie geheel in uw blad zult willen op nemen. 37%, in Europa gemiddeld met 27%. Helaas wordt die ongedisciplineerdheid door de overheid zelf in de hand ge werkt, onder andere door: een ministeriële verklaring in de Tweede Kamer, dat overschrijdingen van de maximumsnelheidslimieten in het grensgebied van 50-60 km/u, 70- 80 km/u enz. moeilijk juridisch zijn aan te tonen. De politie gaat dan ook pas tot verbaliseren over, wanneer de gemeten snelheid tenminste 10% of daaromtrent boven de ter plaatse toe- gestane maximumsnelheid ligt. Dat weet iedere automobilist en dus inter preteert men de voorgeschreven maxi mumsnelheden als minimumsnelhe- den. De metingen van de heer Den Baars bevestigen dit: 50% hield zich net aan de 50 km/u, de andere helft reed (véél) harder. de politie mist de mankracht om ook maar op beperkte schaal snelheids controles uit te voeren. In Waddinx veen worden deze tegenwoordig al leen sporadisch op de Henegouwer- weg uitgevoerd en in het grijs verle den ook incidenteel op de Juliana van Stolberglaan. Dat weet iedere Wad- dinxveense automobilist en dus geeft hem dit een vrijbrief om overal elders zijn snelheid naar believen te kiezen. het aanleggen, althans het instand houden in woonwijken van wegen, die het karakter hebben van doorgaande wegen, zoals in dit geval de Groens voorde. De vormgeving van de Groensvoorde - een lange, nagenoeg rechte weg, die bovendien nog geas falteerd is - verleidt bestuurders daar te hard te rijden. Blijkens metingen van de heer Den Baars was zelfs de politie niet tegen deze verleiding be stand. Elk verkeersveiligheidsbeleid, ook dat in onze gemeente dient, rekening houdend met die ongedisciplineerdheid, gebaseerd te zijn op artikel 1, lid 1 van het Regle ment Verkeersregels en Verkeerstekens, dat bepaalt: „Ieder heeft in gelijke, mate recht op een veilig gebruik van de weg”. Dus ook de zwakste en kwetstbaarste weggebruikers: kleuters, bejaarden, voet gangers, fietsers, moeders met kinder wagens, enz. Dat betekent, dat overal waar die kwetsbare groepen aanwezig kunnen zijn, voorzieningen moeten zijn getroffen om hun veiligheid tenminste even groot te doen zijn als die van de overige verkeersdeelnemers aldaar. In woonwijken zal daarom de snelheid van dat overige verkeer moeten worden aan gepast aan de veiligheid van de daar de weg, onder mijn rechterachterwiel. De hond moet uit het struikgewas ge komen zijn waar het beest vrij rond liep, toen de voorzijde van mijn wagen die plaats gepasseerd was. In mijn spiegel zag ik het gewonde dier op het wegdek liggen en ben direct gestopt en terug gereden. Enige omstanders, twee dames en een heer, hebben het ongeluk zien gebeuren. De heer Den Baars kwam, na door omwonenden gewaarschuwd te zijn, zijn woning uitlopen. Terwijl ik over het gewonde dier gebogen stond, bood ik hem m’n excuses aan omdat dit ongeluk geheel buiten mijn schuld plaats gevon- aanwezige kleuters, wandelaars enz. En - gelet op onze ongedisciplineerdheid - kan dat alleen maar door er voor te zor gen, dat dat overige verkeer daar niet hard kan rijden. Door korte, rechte of gebogen wegstukken, waardoor snel ac celereren onmogelijk is. Door nauwe doorgangen, waar slechts één auto tege lijk doorheen kan, met drempels van enige meters breed, die tevens als over steekplaatsen van het kruisend langzaam verkeer dienen. Dus niet moeder met kinderwagen stoepje af, stoepje op, maar auto, bromfiets drempel op en drempel af. Voorbeelden van een dergelijke vormgeving zijn er in Delft al veel en ook in andere steden èn dorpen begint men die voorbeelden steeds meer na te volgen. Trouwens ook in Groenswaard zijn er verschillende woonstraten al vrij aardig volgens dit principe uitgevoerd. Op wegen, die een onontbeerlijke func tie hebben in de afwikkeling van het ge motoriseerd verkeer, dient de vormge ving zodanig te worden gekozen, dat ook daar de veiligheid van de kwetstbaarste verkeersdeelnemers afdoende is verze kerd. In de eerste plaats door er voor te zorgen dat zij daar zo min mogelijk ge bruik van kunnen en behoeven te ma ken. De rijbanen van dergelijke wegen moeten daartoe worden afgeschermd door bijvoorbeeld singels of heggen. Oversteken moet alleen mogelijk zijn op daarvoor aangewezen voetgangersover- steékplaatsen. De bepaling uit het Regle ment Verkeersregels en Verkeerstekens dat bestuurders een voetgangersover- steekplaats voorzichtig moeten naderen (en de zich daarop bevindende voetgan gers onbelemmerde doorgang moetên verlenen) blijft een loze tetter als die voorzichtigheid niet wordt afgedwongen door op enige afstand voor de zebra één of meer uithollingen of drempels in het wegdek aan te brengen. Persoonlijk heb ik deze drempels onder andere aange troffen op de kilometers lange boulevard in Fuengirola, waar zij consequent bij el ke oversteekplaats zijn aangebracht. Een andere mogelijkheid is bij ieder van die oversteekplaatsen verkeerslichten aan te brengen, die door voetgangers met een drukknop zijn te bedienen, maar die zijn aanzienlijk duurder dan drempels of uit hollingen en daarom uit financieel oog punt minder aantrekkelijk. Alleen wanneer wij het gebruik van de auto zodanig aan banden weten te leg- Voornamelijk naar aanleiding van de misplaatste reactie van Waddinxmens in uw blad van 6 juni jl. op het ingezon den stuk van de heer W. den Baars van een week eerder, wil ik alsnog gaarne op dit laatste reageren. Laat ik voorop stelten, dat ik het artikel van de heer Den Baars van harte wil onderschrijven, zij het dat ik van mening ben, dat er nog andere en betere oplos singen zijn om de overmatige snelheid van auto’s in onze woonwijken in te tomen, zoals ik hierna zal uiteenzetten. Veten zulten het met mij eens zijn, dat met het uitgroeien van ons vroeger zo rustige dorp en de daarmede gepaard gaande uitbreiding van ons autopark, de auto ons straatbeeld steeds meer is gaan beheersen en dat daardoor de veiligheid en de leefbaarheid in toenemende mate wordt bedreigd. De aanwezigheid van auto’s behoeft evenwel niet noodzakelijk tot aantasting van de leefbaarheid en de veiligheid te leiden, mits het gemeentelijk verkeers- veiligheidsbeleid de auto’s zowel figuur lijk als letterlijk in goede banen weet te leiden. De metingen van de heer Den Baars bevestigen een gegeven, dat één van de uitgangspunten moet zijn van dat beleid, namelijk, dat wij Nederlanders in het algemeen, en dus onze automobilis ten evenzeer, van nature ongediscipli neerd zijn. Wij wensen ons niet te on derwerpen aan gebods- en verbods bepalingen, die het bevoegde gezag in het algemeen belang - hier dus de ver keersveiligheid - heeft opgelegd. Wij vin den dat een inbreuk op onze persoonlij ke vrijheid. Wij vinden universele snel heidsbeperkingen van 50 km/uur binnen de bebouwde kom (overigens al veel te hoog voor woonwijken), 80 km/uur daar buiten op niet-autowegen en 100 km/uur op autowegen een paskwil, omdat wij menen zelf het best te kunnen beoorde len hoe hard wij op bepaalde weggedeel ten en onder bepaalde omstandigheden kunnen rijdén. Hoe onjuist' die mening is bewijzen de vrij recente catestrofale kettingbotsingen bij Prinseribeek en Schiphol en ook de internationale verkeersstatistieken van de Verenigde Naties. Die statistieken tonen aan, dat het aantal verkeersslachtoffers in ons land in tien jaar tijd veel sterker is gestegen dan in de ons omringende landen en dat deze stijging ook vèr bo ven het gemiddelde van Europa ligt. Het aantal in het verkeer gedode per sonen steeg in die periode in ons land met 63%, in Europa gemiddeld met 25%; het aantal gewonden in ons land met VOLLE EVANGELISCHE GEMEENTE BOSKOOP Bethelkerk: 9.30 en 18.30 uur samenkomst; dinsdag 20.00 uur samenkomst ROOMS-KATIIOLIEKE KERK St. Victorkerk: eucharistieviering 10.00 uur Ontmoetingskerk: eucharistieviering 8.30 en 11.45 uur. In de week is er in de St. Victorkerk een eucharistieviering op woensdag en zaterdag om 19.00 uur en op vrijdag om 7.45 uur. In de week is er in de Ontmoetingskerk een eucharistieviering op dinsdag en zaterda gom 9.00 uur en op donderdag en zaterdag om 19.00 uur.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 1974 | | pagina 15