RTWEG Sigma Station Wagon stijlvol en ruim Driedeurs Fiat Tipo Italiaans genoegen OPRUIMING OPRUIMING OPRUIMING OPRUIMING AT van der linde van der linde INTERIEURVERZORGING van der linde OPRUIMING OPRUIMING ff® Snelle Audi 80 S2 Opel Corsa vijfdeurs Toyota Corolla AUTOBEDRIJF INTERIEURVERZORGING TEXTIELSPECIAALZAAK KOOL I 1 Spreien 30-40 KORTING Couponnen gordijnstoffen Restanten tuinstoelkussens Couponnen tapijt Couponnen vinyl en tapijt 5 paar tennissokken voor ƒ12,50 Houtsnijwerk met 30-40% KORTING Lampen 1/2 PRIJZEN Couponnen gordijnstoffen Grote sortering dekbedovertrekken in alle maten Vz PRIJZEN Grote sortering dekbedovertrekken in alle maten Vz PRIJZEN Dekbedovertrekken in alle maten Vz PRIJS Herenslips van ƒ15,95 voor ƒ7,50!!! Diverse slaapkamerameublementen 30% KORTING Jorzolino sneldroogdoeken per stuk ƒ5,95 Bij aankoop van 3 stuks 1 GRATIS! BH’s 30-40% KORTING TECHNISCHE GEGEVENS Passage 21, Waddinxveen s 01828-14132 Onhoorbaar Sturen DORPSTRAAT 72 WADDINXVEEN 01828-12000 f REDACTIE: HENRI STOLWIJK Dorpstraat 38, Waddinxveen s 01828-18090 Zijde 3, Boskoop 01727-12965 ■pVriedeurs auto's, dus met twee voorportieren -Lx en een achterklep, zijn populair in Nederland. Van bijvoorbeeld de Opel Astra en de Volkswagen Golf wordt meer dan de helft als driedeurs gekocht. De gemiddeld duizend gulden lagere nieuwprijs dan van een vijfdeurs speelt daarbij een rol. Echter ook de vormgeving blijkt veel kopers aan te spreken. Door het ontbreken van de twee deuren achter oogt de auto net even strakker en sportiever. 1\/T itsubishi heeft een Sigma Station Wagon aan J.VX het gamma toegevoegd. Behalve een een uitermate complete uitrusting biedt deze topklasse auto veel binnenruimte. Bovendien is het geen sedan met een stukje erbij. Integendeel, de carrosserie is als één geheel ontworpen en dat is de wagen aan te zien. Welkom Traploos De vijfdeurs Opel Corsa en de snelle GSi zijn nu ook leverbaar. General Motors is eerst begonnen met de produktie van de veel gevraagde driedeurs koetswerken met gangbare 1.2 en 1.4 liter motoren. Nu komen andere varianten van de modellenlijn aan bod. De vijfdeurs is wat langer dan de driedeurs. Dat geeft behoorlijk wat extra binnenruimte. De prijslijst vangt aan bij 24.875 gulden voor de 1.2 City. De GSi is er overigens alleen met drie deuren. Het is de sportieve loot aan de stam voor een prijs van 35.700 gulden. Met een 1.6 liter motor van 109 pk staat hij garant voor stevige prestaties. Op basis van de Audi 80 komt er in augustus een snelle S2-versie op de markt. Onder de motorkap huist een 2.2 liter vijfcilinder motor voorzien van een turbo. Hij levert 230 pk. In zes seconden accelereert deze Audi van nul naar honderd kilometer per uur. Om het vermogen goed aan de weg te krijgen is de wagen tevens uitgerust met de Quattro vierwielaandrijving. Een prijs is nog niet bekend, maar die zal hoger zijn dan honderdduizend gulden. IfflEff? De Toyota Corolla Liftback is er nu ook met een 1.3 liter motor. Importeur Louwman Parqui speelt met deze versie in op de vraag naar een zuiniger en goedkoper versie. De prijs van de Liftback 1.3 XLi is vastgesteld op 35.395 gulden. Het brandstofverbruik bedraagt één liter op 18,2 kilometer bij een constante snelheid van 90 km/uur. '5-'c ffffiliiiió iiff Ml Pagina 17 GK/WvW - Woensdag 14 juli 1993 De Mitsubishi Sigma Stationwagen is een elegante verschijning. Veel binnenruimte, zowel voor- als achterin, en veel rijcomfort zijn de kenmerken van de Fiat Tipo. 1 De driedeurs Tipo heeft een strak uiterlijk. Foto: HSP. onderstreept door strips met wortelnotenhout fineer op deuren en dashboard. achterbank. De extra ventilatiemogelijkheid van een open te zetten raam, zoals bij de vijfdeurs Tipo, is eigenlijk het enige wat ontbreekt. Rijden met de nieuwe Sigma Station Wagon is een waar genoegen. De drie liter zescilinder motor doet vrijwel onhoorbaar zijn werk. Hij levert 170 pk. Dat is ruimschoots voldoende om vandaag de dag vlot in het plezierig. Twee dingen vallen daarbij op. Allereerst is het geluid van de motor zeer goed gedempt. Tot boven de honderd kilometer per uur is de krachtbron alleen op de achtergrond te horen. Op de binnenweg, bij een gelijkmatige snelheid, is het helemaal stil in de Tipo. Daarnaast biedt de auto veel rijcomfort, wat zeker op lange afstanden te waarderen is. De Tipo laat zich lekker vlot door bochten sturen. Ook als ze wat sneller worden genomen, blijft de wagen mooi op koers. De door ons gereden versie beschikte verkeer mee te komen en ook genoeg om snel en veilig in te kunnen halen. Het vermogen is evenwel 35 pk lager dan van de Sigma sedan. Dat komt omdat Mitsubishi in de Wagon heeft gekozen voor een zescilinder met twee kleppen per cilinder. De motor in de sedan telt er vier per cilinder. De prijs van de Station Wagon bedraagt 81.900 gulden. Voor een automatische versnellingsbak moet 3000 gulden meer worden betaald. duurder. De goedkoopste Tipo is de 1.4 i.e. S met drie deuren voor 26.950 gulden. De duurste versie is de zestienklepper (142 pk) voor 47.750 gulden. Fiat leverde zijn middenklasser Tipo jarenlang alleen met vijf deuren. Daarin is verandering gekomen. Het Italiaanse merk heeft een driedeurs-versie aan het gamma toegevoegd. De portieren zijn behoorlijk groot. Bovendien zwaaien ze ver open: tot een hoek van schuivende lading te voorkomen. Mitsubishi besteedt bij de produktie van de Sigma veel aandacht aan de kwaliteit. De Station Wagon, die in Australië in fabrieken nabij Adelaide wordt gebouwd, maakt geen uitzondering op deze stelregel. Grote delen van de carrosserie zijn bijvoorbeeld gemaakt van verzinkt staal, wat een hoge weerstand tegen oxidatie oplevert. Tot in lengte van jaren is de kwaliteit van de lak gegarandeerd. bijna negentig graden. Via het rechterportier is de achterbank extra gemakkelijk te bereiken. Met een hendel wordt niet alleen de leuning van de voorstoel naar voren geklapt, de hele zetelt schuift tevens in z'n geheel een stuk richting dashboard. Op zichzelf is het genoeglijk zitten op de De binnenruimte van de driedeurs Tipo is gelijk aan die bij de broer met vijf deuren. Zowel voor als achter is er volop plek, zelfs voor wat grotere mensen. De bagageruimte meet 350 liter inhoud. Door een deel van de achterbankleuning neer te klappen komt er 710 liter beschikbaar. Als dat niet genoeg is kan de hele achterbankleuning worden neergevouwen, waarna een laadruimte van 1100 liter ontstaat. Rijden met de Fiat Tipo, die vijfjaar geleden in Nederland op de markt kwam, is nog steeds heel De Station Wagon moet in alles het neusje van de zalm bieden voor de fijnproevers van luxe en rijcomfort. De Sigma heeft niets in zich van een pure bedrijfswagen. Hij beschikt over een rijke uitrusting: zoals air-conditioning, lederen bekleding, elektrisch bedienbare ruiten, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, centrale portiervergrendeling en een in hoogte te verstellen stuurwiel. Het stijl volle karakter wordt, gelijk in de sedan-uitvoering, extra Verder is de achterbank in twee delen neerklapbaar. De twee ongelijke delen van de rugleuning zijn traploos verstelbaar. En heel handig: de met leer beklede zijpanelen in het bagagegedeelte zijn met klitteband bevestigd. Ze kunnen daardoor makkelijk worden verwijderd om beschadiging door Motor: 1581 cc. Vermogen: 55kW/76 pk. Acceleratie: 12,4 sec van 0 - 100 km/uur Topsnelheid: 170 km/uur Gem. verbruik: 7,7 ltr/100 km. Gewicht: 1050 kilo daarbij nog eens over de prettige extra stuurbekrachting. Die voorziening is standaard bij de uitvoering -SX-. De 1.6 liter benzinemotor van het testexemplaar heeft aan de 76 pk’s ruim voldoende om de Tipo rap van de plek te krijgen. De viercilinder wil best hoge toerentallen draaien, maar dan geeft de gemonteerde verbruiksmeter wel hoge waarden aan. In de tank gaat 51 liter benzine, wat onder normale omstandigheden toereikend is voor een afstand van meer dan zeshonderdvijftig kilometer. De Tipo driedeurs 1.6 i.e. SX kost 32.550 gulden. De vijfdeurs is duizend gulden W7/Z&/' /om r /o

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 1993 | | pagina 17