Vernieuwde Rabobank Waddinxveen klaar voor nieuw financieel tijdperk ’U vraagt, wij... U heeft snel geld nodig? ’Feestelijke bankdagen Adviezen aan particulieren Sparen en verzekeren Beleggingen en Ejfecten Betaaldiensten Over reizen De nieuwe bankhal Adviezen aan bedrijven Om wat voor produkten en diensten het allemaal zou kunnen gaan, is hieronder in het kort aangegeven. Ze zijn overigens alleen moge lijk door het werk van de ondersteunende afdelingen achter de schermen. Voor adviezen over een evenwichtig verze keringspakket brengen de dames van de receptie u naar de juiste adviseur. Deze neemt met u een checklijst met steekwoorden door: huis, verkeer, aansprakelijkheid en vrije tijd. Die leveren trou wens nooit een standaardpakket op. Persoonlijke behoeften en leeftijd spelen een rol, evenals ge zinssamenstelling en woonsituatie: zoveel men sen, zoveel wensen. Vaak zijn specialistische gegevens uit ver schillende vakgebieden nodig. Een belangrijke reden voor de Rabobank om als team te opereren. Het kantoor aan de Kerkweg Oost is grondig vernieuwd om samen met de cliënt in alle rust en met de nodige privacy te kunnen werken aan goede financiële oplossingen. Tegelijk maak te het team van medewerkers zich sterk voor een nog meer klantgerichte opstelling en het aanscherpen van kwaliteit in de dienstverlening. De bank presenteert zich dan ook terecht als de persoonlijke bank. De Rabobank is hét financiële dienstencentrum van Waddinxveen, met alle ’produkten’ onder één dak. Veel aandacht is besteed aan een effi ciënte manier van werken. Daardoor ontstaat extra ruimte om aan cliënten meer persoonlijke aandacht te schenken en maatwerk te leveren. U bent eerder dan verwacht aan een andere auto toe. U zag iets fraais voor uw interieur. Dochter of zoon gaat trouwen. Ook dan werkt de Rabo bank Waddinxveen met u samen voor de beste oplossing. Meestal geeft één gesprek al duidelijk heid over inkomen en lastendruk. Zo ontstaat een compleet beeld van de mogelijkheden (door lopend krediet of persoonlijke lening bijvoor beeld) en van de aflossingsconsequenties. Vaak is het geld op korte termijn nodig; snelheid vin den wij in dat geval vanzelfsprekend. Het breken en bouwen is voorbij. De Rabobank is klaar voor de toekomst. Om Waddinxveen ken nis te laten maken met het nieuwe financiële tijd perk, organiseert de bank ’feestelijke bankdagen’. Vandaag was de eerste. Maar ook donderdag en vrijdag kunt u nog vrijblijvend binnen lopen. Elke bezoeker krijgt een lekkere attentie. Voor kinderen tot tien jaar staat de grabbelton klaar. Tijdens de koopavond van donderdag 17 november is er open huis. Ook op donderdag avond 17 november aanstaande bent u natuurlijk van harte welkom. Zo kunt u vanaf 18.30 uur onder ’t genot van een hapje en een drankje al uw bankzaken regelen en krijgen klanten en belangstellenden tot 21.00 uur volop de gelegen heid zowel voor als achter de schermen de resul taten van de verbouwing te bekijken. Het team hoopt, dat klanten zich op deze manier snel thuis voelen in hun ’nieuwe’ bank. Regelmatig staan particulieren voor belangrijke financiële beslissingen, waar de financiële con sequenties voor lange tijd vast komen te liggen: - welke hypotheek sluit ik af? - wat is een goed verzekeringspakket en moet ik dat koppelen aan pensioenvoorzieningen? - is beleggen een goede investering? De Financieel Adviseur Particulieren van Rabobank Waddinxveen kan u hierover tevoren informeren, óók in de avonduren. Om de advie zen af te kunnen stemmen op de persoon/het gezin, zal hij eerst uw financiële situatie met u doornemen. Het werk van de banken verandert de laatste jaren. Door het succes van geld- en betaalautomaten verminder de het aantal geldhandelingen aan de balies. Steeds meer klanten daarentegen vragen adviezen op financieel terrein. Dit vereist deskundigheid en tijd, persoonlijke aandacht en samenspel met de klant. De Rabobank Waddinx veen speelt in op die eisen. Wilt u een helder overzicht van de verschillende spaarvormen? Inzicht in rendement en beschik baarheid van tegoeden? Over dit soort zaken kunt u overleggen met een van de medewerkers aan de adviesbalie. Loopt u vrijblijvend binnen bij de Ra bobank en verzeker u van deskundige informatie. Wilt u ook op langere termijn profijt trekken van uw gespaard kapitaal? Beleggen geeft die moge lijkheid. De specialisten van Rabobank Waddinx veen wijzen beginnende beleggers een verant woorde weg naar de beurs, maar zijn ook ge trainde beursgangers graag van dienst. Uiteraard gebeurt elke actie op dit gebied op basis van afspraken met de belegger zelf. Beleggen is geen speculeren. Bij beleggings adviezen is zorgvuldigheid eis nummer één. Cliënten hebben recht op kwaliteit. Daar gaan zij ook van uit, als zij met de bank in zee gaan. Ook fiscale aspecten zijn van belang. Maar beleggen eist ook slagvaardigheid, de ontwikkelingen op de beurzen van uur tot uur volgen. En onmiddel lijk in actie komen, als zich in de financiële wereld wijzigingen voordoen. Met Rabobank Telebankieren haalt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week de bank in huis of op kantoor. Zo kunt u niet alleen betalen wanneer ’t u uitkomt, maar beschikt u ook altijd over de meest actuele saldo informatie. Natuurlijk is er ook het gemak van de betaalautomaat zodat u uw boodschappen snel, safe simpel zonder contant geld op zak kunt betalen. De Rabobank Waddinxveen heeft ook een adviseur-reizen. Behalve over reisbestemmingen kunt u met haar overleggen over de financieel juiste bagage. De keuze voor reis- of traveller cheques bijvoorbeeld. Of de hoeveelheid contant buitenlands geld (wat niet voor ieder land hetzelfde is). Daarnaast het verzekeringspakket: reisverzekering, groene kaart, pleziervaartuig, surfplank en Interhelp protectieplan (voorziet in geval van nood in een voorschot in contanten). Wie er vaker per jaar op uit gaat, zou ook eens kunnen denken aan de relatief goedkopere doorlopende reisverzekering. Om de lezer een indruk te geven van de nieuwe bankhal, is hieronder een plattegrond afgedrukt. Opvallend is de centrale plaats van de informa tiebalie. De gastvrouw/informatrice speelt dan ook een belangrijke rol bij de dienstverlening van de bank. Zij ontvangt alle bezoekers en brengt hen op de plaats waar zij moeten zijn. Dat kan zijn: de adviesbalie, de Financieel Adviseur Particu lieren, de Financieel Adviseur Bedrijven, de Assurantie-adviseur, de Adviseur Effecten en Beleggingen of de Adviseur Betalingsverkeer. Om eventuele wachttijden te veraangena men en te benutten, zijn er behalve een zithoek ook een leestafel en beeldschermen met actuele informatie. De gastvrouw zorgt desgewenst voor een kopje koffie. Verder zijn in het voorportaal 24 uur per dag geldautomaten beschikbaar voor kasopnames. Nieuw zijn onder meer de muntrolautomaat en het systeem van safeloketten, die u zelfstandig kunt gebruiken. Door het bij de informatiebalie intoetsen van een door de klant te bepalen pin code, ontgrendelt de klant elektronisch de slui ting. Op deze manier is rust en privacy bij het safeloket gegarandeerd. De bank is op elke werkdag open van negen tot vier uur en op koopavonden van half zeven tot acht uur. Maar ook buiten deze open- stellingsuren kunnen afspraken worden gemaakt. Een avondbezoek bij u thuis of op uw bedrijf is geen enkel probleem. Ondernemers spannen zich dagelijks in voor goede bedrijfsresultaten. Om die te bereiken, is ook optimaal financieren, verzekeren en beleggen nodig. Bij oriëntatie op deze en andere terreinen is de Financieel Adviseur Bedrijven van de Rabobank Waddinxveen u graag van dienst. Door samen met u vragen te inventariseren en oplos singen voor te leggen. Dit is natuurlijk geen solis tisch werk. t V- •23 Rabobank SI ■''C f ,r BP®* A f

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 1994 | | pagina 11