WADDINXVE 7 7 Nieuwe film over Waddinxveen Veel belangstelling van oud-militairen Indiëgangers op jaarlijkse bijeenkomst OFFICIËLE BEKENDMAKINGEN EN MEDEDELINGEN WEEK N° .Vrachtwagen blokkeert weg Film in Kreater E E N T E G E M R U B R E K Haaien Toch vliegen GROEN CHEMOKAR BOUWZAKEN VERGADERINGEN BEZWAAR MILITAIRE ZAKEN RUIMTELIJKE ORDENING NIEUWE FOLDERS BROCHURES WOENSDAG 10 MAART 1999 WEEKBLAD VOOR WADDINXVEEN PAGINA 3 het bestemmingsplan "Veenkade- Meneer de Bruyn. (Foto: Mieke Westerman). 624680 Rij- De agendastukken liggen op werkdagen tijdens kantooruren in de leeshoek van de publiekshal ter inzage. Gemeentehuis postadres telefax verband met de takel werk zaamheden. 624622 624767 624500 612570 08.30-14.00 uur 08.30 -12.30 uur 19.00 - 20.30 uur De Centrale balie Publieksvoorlichting is dagelijks geopend van 08.30 -14.00 uur (vrijdag 12.30 uur). Daarna kunt u voor informatie terecht bij de receptie. De receptie is dagelijks geopend van 08.30-17.00 uur (op vrijdag tot 16.30 uur). COMMISSIE FINANCIËN, PERSONEEL en ORGANISA TIE op donderdag 18 maart 1999, aanvang 20.00 uur. Op de agenda o.a.: - Stand van zaken Projectgroep Millennium - Jaarcyclus. COMMISSIE WELZIJN, ONDERWIJS, ZORG en SPORT op donderdag 18 maart 1999, aanvang 20.00 uur. Op de agenda o.a.: - Subsidieverslag 1998 en toetsingscriteria incidentele subsidie verlening - Subsidieverzoek Turkse vereniging Waddinxveen - Extra budget t.b.v. het verrichten van de "0"-meting onderwijs gebouwen - Verkoop gymnastieklokaal Staringlaan. OPENINGSTIJDEN AFDELING PUBLIEKSZAKEN Balie voor Burgerlijke Stand, Burgerzaken, Reis- en documenten: maandag tot en met donderdag vrijdag dinsdag- en donderdagavond BINNENGEKOMEN KAPAANVRAGEN De volgende kapaanvragen zijn ontvangen: - van Mecklenburg Schwerinlaan 29, 2 ceders in de tuin - Mercuriusweg 20, 4 bomen naast het pand i.v.m. aanleg pa: Door Mieke Westerman ALPHEN/WADDINXVEEN - De Vereniging van Oud-Militai- ren Indiëgangers (VOMI) heeft onlangs haar jaarlijkse ontmoe- tingsmiddag in 'De Bron’ in Al- phen aan de Rijn gehouden. Voor deze middag was de heer Gerhard de Bruyn uit Wasse naar uitgenodigd een lezing te houden over zijn diensttijd tij dens de Indië, Nieuw Guinea periode. Vóór deze periode had de Bruyn een militaire opleiding in Nederland en in Engeland ge volgd voor vliegtuigmaker en motormonteur. Door gebrek aan geoefend personeel vloog hij enkele jaren als ongebreve- teerd meccano op de ’Cateli- na’s’. Dit was de mooiste tijd van zijn leven. Daarna moest hij terug naar Nederland voor een bijscholingscursus vlïegtuigma- SPREEKUREN Burgemeester en wethouders alleen secretaresses. Sociaal raadsvrouw -uitsluitend op afspraak- maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 16.30 uur. ker ’allround’. Ook volgde hij op de kaderschool een korpo- raalsopleiding en een opleiding tot boordwerktuigkundige. In 1952 kreeg hij z’n vliegbrevet en een vliegende plaatsing. Hij heeft ook tijdens de water snoodramp, in februari 1953, in Zeeland af en aangevlogen om gewonden op te halen. Jam- mergenoeg kon hij telkens maar twee gewonden meene men omdat het vliegtuigje zo klein was. De Bruyn spreekt geëmotio neerd en tot de verbeelding sprekend het publiek toe over zijn periode in Nieuw Guinea toen hij als boordwerktuigkun dige op de 'Martin Mariners’ vloog. ’Na mijn opleiding tot sergeant op het vliegveld ’De Kooy’ ver trok ik naar Nederlands Nieuw Guinea’. WADDINXVEEN - Op vrij dag I2 maart is er een film ‘The Van* in Kreater, aanvang 20.00 uur. De film duurt 95 minuten regie Stephen Fre- ars, muziek Eric Clapton en Richard Hartley. Korte inhoud: Deze tragiko medie gaat over twee Ierse werklozen die een oude be stelbus ombouwen tot patat- kraam. Zij hebben echter niet de juiste instelling om dit tot een goed einde te brengen. Alcohol, vechtpartijen en ru zies zitten een goede zakelij ke ontwikkeling van het be drijf in de weg. In de film, die de naam zal dra gen ‘Waddinxveen, dorp aan de Gouwe' zal een scala aan on derwerpen worden opgeno men zoals bedrijven, woonwij ken, cultuur, gebouwen, sport en recreatie, scholen etc., zo dat een breed en helder beeld wordt gegeven van leven, wo nen en werken in Waddinx veen. Gezien de grote hoeveelheid zal het niet mogelijk zijn om al le bedrijven, instellingen en verenigingen in de film op te nemen, daarom zal een nauw- ketfbige selectie worden ge maakt. Bedrijven, instellingen of ver enigingen die wensen geselec teerd te worden voor de film kunnen hierover contact opne men met studio Joja. Voor be drijven en commerciële instel lingen geldt een vastgesteld ta rief. Binnen afzienbare tijd zullen de opnamen, die geruime tijd in beslag zullen nemen, van start gaan. Thans wordt gewerkt aan een draaiboek waarin uitvoerig wordt opgenomen wat, hoe en waar bepaalde onderwerpen in Tijdens bovenstaande vergaderingen kunt u gebruikmaken van het spreekrecht. Over de regels die daarbij gelden is in het gemeentehuis een brochure verkrijgbaar. OPENINGSTIJDEN GEMEENTEHUIS Alle afdelingen elke werkdag van 08.30 tot 12.30 uur. In de middag kunt u alleen terecht op afspraak. OPENINGSTIJDEN AFVALSTATION, Zuidelijke Rondweg 250 Voor afgifte (grof)vuil en K.C.A. elke werkdag van 10.00 tot 15.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 12.00 uur. WADDINXVEEN - Na een ruime periode van voorberei ding gaat de Waddinxveense studio Joja een geheel niéu we film produceren van en over Waddinxveen. ‘De volgende dag, I7 december '59, om 7.00 uur: take off. Alle kampongs vlogen we af. Bij de ’Patipi-baai’ lagen de seinen op veilig. De commandant zei nog: Wat een concentratie aan log ge haaien, deze zijn vier tot zes meter lang, in de baai’! Wij ke ken daarop allemaal naar bui ten. Vijf minuten later lagen we er zelf in nadat de kist het wa ter had geraakt en daarna twee keer over de kop was geslagen. Met mijn rug en mijn hoofd ben ik ergens keihard tegenaan ge smeten. Ik hoorde een vreselij ke herrie van gebroken metaal. Ik neem aan dat ik even het be wustzijn heb verloren. Toen ik •even later bijkwam, zag ik dat onze kist in vijf stukken was ge broken. Ik zat met mijn voet bekneld in en wrakstuk dat zin kende was. Ik moest mijn voet losrukken; dit heeft me twee tenen gekost. Het allerergste was dat ik op een afstand van twintig meter de cockpit zag Op vrijdag 12 maart a.s. kunt u weer het bewaarde klein che misch afval (KCA) persoonlijk aan de chemokar afgeven. De chemokar stopt op de volgende tijden en plaatsen: 08.00 - 08.20 uur Kromme Esse 08.30 - 09.15 uur wijk Zuidplas, kringloophalte Zuidplashof 09.20 - 09.50 uur wijk Zuidplas, cirkelflat 09.55 - 10.40 uur Bomenwijk, winkelcentrum leplaan 10.45 - 11.15 uur St. Victorwijk, wijkgebouw Zonnig Zuid 11.20 - 12.05 uur Oostpolderwijk, Overtoom 12.50 - 13.30 uur Centrum, Passage ingang stationszijde 13.35 - 14.20 uur Vondelwijk, winkelcentrum Luifelbaan 14.25 - 15.10 uur Groenswaard, winkelcentrum Groensvoorde 15.15- 16.00 uur Willem de Zwijgerlaan, bij de markt. Raadhuisplein 1 (0182) 624624 Postbus 400, 2740 AK drijven waar mijn commandant Adriaanse met twee anderen in vast zat! Ik kon ze niet helpen omdat mijn zwemvest in stuk ken was gescheurd en ik, wat later bleek, mijn rug had gebro ken. Voor mijn ogen verdween de cockpit in het water. Door de klap van de kist in het water bleven de haaien onge veer 45 minuten weg. Ik kon me aan een ’bombaytank’ vast klampen die vlak bij mij in de buurt dreef. De benzine spoot eruit over de verwondingen aan mijn armen; dit was geen prettig gevoel. Ik was erg bang dat de haaien spoedig zouden terugkomen en m’n benen zou den afbijten. Het lukte me niet, doordat de tank alsmaar draai de en ook vanwege mijn rug, schrijlings op de tank te gaan zitten. Ik riep Miel, een ander bemanningslid naar me toe. Ik heb me een tijdje aan zijn zwemvest kunnen vasthouden. Het andere bemanningslid, Slik ker, kon zich ook met zijn zwemvest drijvend houden. De Papoea’s haalden ons na on geveer 35 minuten uit het wa ter. Ze kwamen ons met hun boot, een uitgeholde boom stam, redden. Dit was zeer dapper op zo’n wilde zee want er stond toch wel wat ’ombak’. Na een kort verblijf bij de Pa poea’s ben ik overgevlogen naar een ziekenhuis in ’Hollan- dia’, dat nu ’Jayapura’ heet. Hierna heb ik ruim twee jaar gerevalideerd Ik kon daarna, medisch gezien, niet meer te rugkeren naar de Marine Luchtvaartdienst’. ‘Na dit vierde ongeluk in de ’Patipi-baai’ bij ’Fak Fak’ heeft onze kolonel ook een de Bruin, alleen zijn naam is anders ge speld, de moed gehad om tegen de Nederlandse regering te zeggen: ’De kisten gaan aan de grond. Het heeft me genoeg goede, ervaren mensen gekost; ik acht het niet meer verant woord om nog meer mensen op te offeren*. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor. Tot slot wil ik u zeggen dat ik nog steeds niet mijn ervaringen met het vliegen op de ’Martin Mari ners’ heb verwerkt. Vorig jaar heb ik op 2 september op het marinevliegkamp ’Valkenburg’ een bijeenkomst georganiseerd voor de betrokkenen en de na bestaanden van de bemanning van de vier verongelukte 'Mar tin Mariners’ in Merauke, Aba dan, Goa en Fak Fak. Deze bij eenkomst was grandioos! Het COMMISSIE OPENBARE RUIMTE en SOCIALE ZAKEN op dinsdag 16 maart 1999, aanvang 20.00 uur. Op de agenda o.a.: - Presentatie door Platform Armoedebestrijding Waddinxveen - Jaarverslag 1998 van Planpraktijk - Voorstel tot het vaststellen van de derde wijziging van de subsi dieverordening project opheffing funderingsgebreken en woning verbeteri ng - Project "De veranderde rol van handhaving". BOUWAANVRAAG ZUIDKADE 1a B W hebben het voornemen om met toepassing van artikel 50, vijfde lid, van de Woningwet en na ontvangst van de beno digde verklaring van geen bezwaar van Gedeputeerde Staten (G.S.) van Zuid-Holland bouwvergunning te verlenen t.b.v. het perceel: - Zuidkade 1a: het gedeeltelijk veranderen en het vergroten van een woning door het construeren van een achtergevelaanbouw ter hoogte van het balkon. De beslissing op een bouwaanvraag moet worden aangehou den wanneer ter plaatse een voorbereidingsbesluit van kracht is of een bestemmingsplan in procedure is gebracht. Het doorbre ken van de aanhouding is mogelijk wanneer het bouwplan in overeenstemming is met zowel het geldende bestemmingsplan als het toekomstige plan. Aan die voorwaarde voldoet dit bouw- ZEVENHUIZEN - Op I maart heeft een geschaarde vrachtau to op de Bredeweg in Zeven huizen voor de nodige opont houd gezorgd. Door de harde wind raakte de vrachtauto van de weg en belandde tegen een boom. De 31-jarige bestuurder raakte niet gewond. De Boskoopse bestuurder kwam door een harde wind vlaag rechts in de berm, waarna hij krachtig bijstuurde. Als ge volg daarvan belandde hij tegen een boom die links van de weg stond. De bestuurder, die in de richting van Waddinxveen reed, raakte niet gewond, om dat hij zijn gordel droeg. De vrachtauto en aanhanger raak ten zwaar beschadigd en moes ten worden weggetakeld. Als gevolg daarvan is de weg 2 uur afgesloten geweest en ook de afritten van de A20 en Al2 zijn enige tijd afgesloten geweest in na afspraak via de keerterrein Opname in deze publicatie houdt uitdrukkelijk geen uitspraak in over de definitieve besluitvorming. In dit stadium kunt u geen bezwaarschrift indienen tegen een voorgenomen veiling. Wel kunt u uw bedenkingen kenbaar maken bij de afdeling Voorbe reiding werken en Verkeer. angst had om te vliegen met de 'Martin Mariners’. Ik zei tegen de chef ’Flight’: 'Ik heb net m’n laatste vlucht gemaakt, ieder een is vóór mij aan de beurt’. De chef antwoorde: ’Maar de squadroncommandant vliegt zelf en wil jou perse meeheb ben’. Dit was inderdaad goed mogelijk omdat ik een speciale band met hem had omdat wij samen vroeger op de ’Catali na’s’ hadden gevlogen. Ik dus naar huis om mijn vliegkleding op te halen. Mijn vrouw was erg ongerust. Ik zei tegen haar: ’Wees maar niet bang. Al vallen we uit de lucht, ik kom altijd te rug naar huis’. Ikzelf geloofde dat, maar als het dan werkelijk gebeurd heb je niets in te bren gen. Het gaat zo razendsnel; je engelbewaarder moet op de juiste plaats op je schouder zit ten; anders ben je er geweest! De eerste dag verliep goed; we hadden veel gevlogen met de MM P-302. Er waren geen on geregeldheden of infiltranten uit Indonesië, waar we naar op zoek waren. Met de ’Kepalah Kampongs’ hadden we seinen afgesproken: Wanneer er twee klapperbomen naast elkaar la gen was alles veilig; lagen ze ge kruist dan was er onraad en moesten onze mariniers, per schip of per ’Martin Mariner’ ernaar toe. 's Avonds over nachtten we op het eiland ’Jef- man’*. de film een plaats zullen krijgen. Studio Joja is sinds 1980 geves tigd in Waddinxveen, aanvan kelijk als studio voor grafische vormgeving en later uitgebreid met video-produktie en video- eindmontage van onder andere trouwreportages, bedrijfsre portages, evenementen etc. Tot nu toe bestonden er alleen maar oude bewegende beel den, zonder geluid, van Wad dinxveen. Studio Joja wil nu een film maken van het heden. Na het gereedkomen van de film zal deze regelmatig worden ge-up-date, zodat steeds spra ke is van een actueel produkt, aangepast aan de ontwikkelin gen van en in de gemeente Waddinxveen. De film is bedoeld voor zowel particulieren als ook bedrijven en/of instellingen die belang stelling hebben voor het reilen en zeilen in Waddinxveen. De film zal als eindprodukt ver krijgbaar zijn op de consumen- ten-systemen VHS en S-VHS, zodat in ieder huis of in elke school of kantoor, met een normale video-recorder de film kan worden bekeken. COMMISSIE RUIMTELIJKE ORDENING en ECONOMI SCHE ZAKEN op dinsdag 16 maart 1999, aanvang 20.00 uur. Op de agenda o.a.: - Vaststelling landelijk gebied o.g.v. de provinciale verordening Bescherming Landschap en Natuur Zuid-Holland - Bentwoud (planprenentatie) - Voorbereidingsbesluiten voor resp. Kon. Wilhelminaplein 50, de percelen Overtoom 21 en Molenring 21, het gebied behorende bij het concept-bestemrrfingsplan "Centrum ‘97" en voor het perceel Kerkweg-Oost 159 - Voorstel tot vaststelling van Dorpstraat" - Intergemeentelijke Perspectievennota Midden-Holland - Verzoek om planschadevergoeding ex art. 49 WRO - Ontwerp-bestemmingsplan Coenecoop III - Informatie stand van zaken Hoofdwinkelcentrum - Lokaal verdeelbesluit BWS-budget 1999-2000 - Prestatlenormering huursubsidie (stand tijdvak 1997/1998). Wanneer u vindt dat u rechtstreeks in uw belang bent getroffen door de verlening van een - hiervoor genoemde - verleende beschikking, kunt u binnen een termijn van zes weken na de dag van verzending/uitreiking van de beschikking een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van B W (tenzij in de- publicatie een andere procedure is vermeld). Informatie over dé beschikkingen kunt u krijgen bij de genoemde afdelingen. was een plechtige herdenking, ook omdat alle kopstukken van toen, aanwezig waren! Verder blijf ik me inzetten voor de ’Martin Mariner Stichting’. Ik wil in de toekomst een herden kingsmonument vo<jr de omge komen bemanningsleden op richten. ‘Zo heeft elke oud-soldaat zijn eigen verhaal', vertelt de heer Weijs, voorzitter van de ’V.O.M.I. Zuid-Holland noord. ‘Onze doelstelling is de mate riële, immateriële en ideële be langen van oud-militairen, die hebben gediend in Nederlands Indië en Nederlands Nieuw Guinea, te behartigen. De soci aal commissarissen brengen de problemen van allerlei aard in kaart en ondersteunen Indië gangers of sturen ze door naar bijvoorbeeld ’Centrum ’40-’45’. Ook hebben we bijgedragen aan de totstandkoming van de 1000,- regeling waar oud-mi litairen Indiëgangers recht op hebben. Voor elk lid hebben we een veteranenpas en verder zetten we ons in voor het op richten van herdenkingsmonu menten. Dit alles doen we ook om meer erkenning te krijgen. Onze vereniging is pas in I986 opgericht. Eerder hadden we, door ons werk, studie en ge zinsleven, geen tijd. We moes ten immers, toen we terugkwa men uit Indië alles weer opbou wen! Het is ook zo dat naarmate de jaren verstrijken, je steeds meer aan de diensttijd in Indië gaat terugdenken*. De heer Müller uit Waddinx veen, is regiovertegenwoordi- ger van de vereniging. Hij vindt het belangrijk de jaarlijkse bij eenkomsten te organiseren. ’Ik heb alle oud-militairen Indië gangers uit Waddinxveen een uitnodiging gestuurd. We pro beren zoveel mogelijk oud-mili tairen en weduwen van oud- militairen op te sporen die bij de krijgsmacht in voormalig Nederlands Indië hebben ge diend om ervaringen te delen en hen in te lichten waar onze vereniging voor staat. We brengen ook zes keer per jaar het veteranenblad ’Sobat’ uit’. Publieksvoorlichting Inst. Sociaal Raadslieden - Meldpunt discriminatie Afval; ophalen grofvuil, informatie en klachten Gouwebad "De Sniep" Sniepweg 13d Andere belangrijke telefoonnummers in de gemeentegids BINNENGEKOMEN BOUWAANVRAGEN/MELDINGEN De volgende bouwaanvragen/meldingen zijn ontvangen: - Zuidplaslaan 550/552, het gedeeltelijk veranderen en het ver groten van een multifunctionele accommodatie - Hoefblad 17, het plaatsen van een dakkapel op het voorgevel- dakvlak - Amalia van Solmstraat 14 en 26, het gedeeltelijk veranderen en het vergroten van twee woningen De aanvragen zijn opgenomen in het Openbaar Register, dat op werkdagen tussen 08.30 uur en 12.30 uur ter inzage ligt bij de afdeling VROM. Opname in deze publicatie houdt uitdrukkelijk geen uitspraak in over de definitieve besluitvorming. In dit sta dium kunt u geen bezwaarschrift indienen tegen een voorgeno men bouwplan. ‘Ik kwam terecht in het squadron 321 van de Marine Luchtvaartdienst (MLD). Ne derland had net voor 25 mil joen dollar zeventien 'Martin Mariners’ gekocht van de Ame rikaanse regering. De reserve onderdelen werden er bijgele verd. De Amerikanen die ze le verden zeiden toen al: 'Deze kisten deugen niet! Het zijn ’crew-killers’! Op I2 augustus 1957 ging de MM P-312 in take off bij ’Merauke’. Het vliegtuig kon z’n vermogen niet halen om over de hoogste boomtop pen heen te komen. Bij aanra king met de boomtoppen vloog het direct in brand. Alle zeven bemanningsleden en twee Pa poea politie-agenten kwamen om het leven. •'Op 10 september 1958 start de MM P-303, nadat deze eerder twee keer aan de grond was gezet wegens technische sto ringen, opnieuw voor groot onderhoud naar Nederland. Reeds na I00 meter kregen de bemanningsleden te maken met een olielekkage aan de 'bak- boordmotor'. Dus: return to base. Op heldhaftige wijze heeft bootcommandant Hoe- bink de olietanks van ’Abadan’ nog kunnen ontwijken maar circa I00 meter voor de lan dingsbaan maakte de kist een scherpe bocht naar rechts, doordat de ’stuurboordpropeller’ in ’re verse pitch’ was geraakt. Het gevolg was dat de kist steil naar beneden dook en in brand vloog. Alweer tien gewaardeer de collega’s en vakmensen uit het leven weggerukt. Het der de -vliegtuig dat verongelukte was de MM P-306 die ook voor groot onderhoud naar Neder land vertrok. De kist sloeg over de kop en vloog onmiddellijk in brand bij een tussenlanding in ’Goa’ op I0 juni 1959‘. VORDERINGSVOORBEREIDING MOTORRIJTUIGEN Op 23 februari 1999 heeft de burgemeester de keuringscom- missaris van het Ministerie van Defensie in het kader van de vor- deringsvoorbereiding motorrijtuigen het mandaat toegekend voor: 1 het verzenden van de persoonlijke oproeping aan houders van motorrijtuigen die zullen worden gekeurd; 2 het verzenden van de lastgeving, waarin de verplichting staat vermeld het motorrijtuig in voorkomend geval ter vordering aan te bieden en 3 het verzenden van vervallenverklaringen en tijdelijke vrijstelling bij het vervallen van de indeling. Het besluit met de bijbehorende stukken ligt van 11 t/m 25 maart ter inzage bij de afdeling Publiekszaken. plan. Het bouwplan ligt m.i.v. 11 maart 1999 twee weken op werkda gen van 08.30 tot 12.30 uur ter inzage bij de afdeling VROM. U kunt gedurende deze periode schriftelijk uw bedenkingen indie nen bij B W. Het lidmaatschap kost 30,- per jaar. Indiëgan gers in de regio die lid wil len worden kunnen zich op geven bij: ’V.O.M.I. Zuid- Holland noord’, Lisztstraat 117, 2551 TC, Den Haag. ‘Zelf bleef ik vliegen met de 'Martin Mariners’. Ik had in 1959 net m’n laatste vlucht van vier dagen gemaakt en was thuis in mijn huis op ’Biak’. Ik dacht een tijdje vrij te zijn om dat mijn kist ’op’ was en voor groot onderhoud naar Neder land moest. Maar toen kwam er een speciale opdracht voor wéér een vlucht van vier dagen. Een collega van mij kreeg acute buikloop toen hij moest vliegen en hoefde niet van de arts. De reserve kon ook niet omdat hij VOORBEREIDINGSBESLUIT De gemeenteraad heeft op 24 februari 1999 besloten dat een herziening wordt voorbereid voor de volgende locaties: 1 Mauritslaan 27 en 29 2 Groensvoorde 3 3 Akkeroord 3a •De besluiten 1 en 2 treden op 11 maart 1999 in werking, besluit 3 treedt in werking op 12 maart 1999. Het voorbereidingsbesluit met bijbehorende tekening ligt op werkdagen tussen 08.30 en 12.30 uur uur ter inzage bij de afdeling VROM. Tegen deze besluiten is geen bezwaar of beroep mogelijk. w///. De volgende inzamelingen vinden plaats op vrijdag 14 mei, juli, 10 september en 12 november. U kunt ook uw KCA pér^ soonlijk brengen naar het Afvalstation. - Sociaal en Cultureel Fonds 1999; - Bijzondere Bijstand 1999; - Hulpverlening bij financiële problemen/schuldsanering, uitgaven van de afdeling Sociale Zaken en Arbeid VERLEENDE BOUWVERGUNNINGEN/INGESTEMDE MELDINGEN - Dorpstraat 11/Jan Dorrekenskade-West 2, het oprichten van een woongebouw met 5 appartementen, 2 bedrijfsruimten, een - garage, 4 bergingen en 8 woningen - Schielandweg 4, het oprichten van een 10-KV station Junolaan 46 en 48, het gedeeltelijk veranderen en het vergro ten van twee woningen - Brugweg 107, het gedeeltelijk veranderen en het vergroten van een woning - Brugweg 105, het oprichten van een carport en een berging - Coenecoop 88, het gedeeltelijk veranderen en het vergroten van een kantoorruimte - Zesde Tochtweg 7, het gedeeltelijk veranderen en het vergro ten van een sorteer- annex opslagruimte - Abr. Kroesweg 54, het oprichten van een transformatorstation - Akkerwinde 30, het gedeeltelijk veranderen en het vergroten van een woning - Beethovenlaan 19, het gedeeltelijk veranderen en het vergro ten van een woning - Hoefblad 17, het plaatsen van een dakkapel op het voorgevel- dakvlak VERLEENDE KAPVERGUNNINGEN - Distelveld 20, 1 berk achter het perceel op gemeentegrond Het rooien van bovengenoemde bomen en houtopstanden heeft geen gevolgen voor aantasting van natuur-, landschap-, of dorpschoon, als bedoeld in artikel 5.4.2 van de APV. Voor informatie kunt u terecht bij de afdeling Voorbereiding werken en Verkeer. -

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 1999 | | pagina 3