WADDINXVE
7
7
Nieuwe film over
Waddinxveen
Veel belangstelling van oud-militairen Indiëgangers op jaarlijkse bijeenkomst
OFFICIËLE BEKENDMAKINGEN
EN MEDEDELINGEN WEEK N°
.Vrachtwagen
blokkeert weg
Film in
Kreater
E
E
N
T
E
G
E
M
R
U
B
R
E
K
Haaien
Toch vliegen
GROEN
CHEMOKAR
BOUWZAKEN
VERGADERINGEN
BEZWAAR
MILITAIRE ZAKEN
RUIMTELIJKE ORDENING
NIEUWE FOLDERS BROCHURES
WOENSDAG 10 MAART 1999 WEEKBLAD VOOR WADDINXVEEN
PAGINA 3
het bestemmingsplan "Veenkade-
Meneer de Bruyn.
(Foto: Mieke Westerman).
624680
Rij-
De agendastukken liggen op werkdagen tijdens kantooruren
in de leeshoek van de publiekshal ter inzage.
Gemeentehuis
postadres
telefax
verband met de takel werk
zaamheden.
624622
624767
624500
612570
08.30-14.00 uur
08.30 -12.30 uur
19.00 - 20.30 uur
De Centrale balie Publieksvoorlichting is dagelijks geopend
van 08.30 -14.00 uur (vrijdag 12.30 uur). Daarna kunt u voor
informatie terecht bij de receptie.
De receptie is dagelijks geopend van 08.30-17.00 uur (op
vrijdag tot 16.30 uur).
COMMISSIE FINANCIËN, PERSONEEL en ORGANISA
TIE op donderdag 18 maart 1999, aanvang 20.00 uur.
Op de agenda o.a.:
- Stand van zaken Projectgroep Millennium
- Jaarcyclus.
COMMISSIE WELZIJN, ONDERWIJS, ZORG en SPORT
op donderdag 18 maart 1999, aanvang 20.00 uur.
Op de agenda o.a.:
- Subsidieverslag 1998 en toetsingscriteria incidentele subsidie
verlening
- Subsidieverzoek Turkse vereniging Waddinxveen
- Extra budget t.b.v. het verrichten van de "0"-meting onderwijs
gebouwen
- Verkoop gymnastieklokaal Staringlaan.
OPENINGSTIJDEN AFDELING PUBLIEKSZAKEN
Balie voor Burgerlijke Stand, Burgerzaken, Reis- en
documenten:
maandag tot en met donderdag
vrijdag
dinsdag- en donderdagavond
BINNENGEKOMEN KAPAANVRAGEN
De volgende kapaanvragen zijn ontvangen:
- van Mecklenburg Schwerinlaan 29, 2 ceders in de tuin
- Mercuriusweg 20, 4 bomen naast het pand i.v.m. aanleg pa:
Door Mieke Westerman
ALPHEN/WADDINXVEEN -
De Vereniging van Oud-Militai-
ren Indiëgangers (VOMI) heeft
onlangs haar jaarlijkse ontmoe-
tingsmiddag in 'De Bron’ in Al-
phen aan de Rijn gehouden.
Voor deze middag was de heer
Gerhard de Bruyn uit Wasse
naar uitgenodigd een lezing te
houden over zijn diensttijd tij
dens de Indië, Nieuw Guinea
periode.
Vóór deze periode had de
Bruyn een militaire opleiding in
Nederland en in Engeland ge
volgd voor vliegtuigmaker en
motormonteur. Door gebrek
aan geoefend personeel vloog
hij enkele jaren als ongebreve-
teerd meccano op de ’Cateli-
na’s’. Dit was de mooiste tijd
van zijn leven. Daarna moest hij
terug naar Nederland voor een
bijscholingscursus vlïegtuigma-
SPREEKUREN
Burgemeester en wethouders alleen
secretaresses.
Sociaal raadsvrouw -uitsluitend op afspraak- maandag tot en
met donderdag van 09.00 tot 16.30 uur.
ker ’allround’. Ook volgde hij
op de kaderschool een korpo-
raalsopleiding en een opleiding
tot boordwerktuigkundige. In
1952 kreeg hij z’n vliegbrevet
en een vliegende plaatsing. Hij
heeft ook tijdens de water
snoodramp, in februari 1953, in
Zeeland af en aangevlogen om
gewonden op te halen. Jam-
mergenoeg kon hij telkens
maar twee gewonden meene
men omdat het vliegtuigje zo
klein was.
De Bruyn spreekt geëmotio
neerd en tot de verbeelding
sprekend het publiek toe over
zijn periode in Nieuw Guinea
toen hij als boordwerktuigkun
dige op de 'Martin Mariners’
vloog.
’Na mijn opleiding tot sergeant
op het vliegveld ’De Kooy’ ver
trok ik naar Nederlands Nieuw
Guinea’.
WADDINXVEEN - Op vrij
dag I2 maart is er een film
‘The Van* in Kreater, aanvang
20.00 uur. De film duurt 95
minuten regie Stephen Fre-
ars, muziek Eric Clapton en
Richard Hartley.
Korte inhoud: Deze tragiko
medie gaat over twee Ierse
werklozen die een oude be
stelbus ombouwen tot patat-
kraam. Zij hebben echter niet
de juiste instelling om dit tot
een goed einde te brengen.
Alcohol, vechtpartijen en ru
zies zitten een goede zakelij
ke ontwikkeling van het be
drijf in de weg.
In de film, die de naam zal dra
gen ‘Waddinxveen, dorp aan de
Gouwe' zal een scala aan on
derwerpen worden opgeno
men zoals bedrijven, woonwij
ken, cultuur, gebouwen, sport
en recreatie, scholen etc., zo
dat een breed en helder beeld
wordt gegeven van leven, wo
nen en werken in Waddinx
veen.
Gezien de grote hoeveelheid
zal het niet mogelijk zijn om al
le bedrijven, instellingen en
verenigingen in de film op te
nemen, daarom zal een nauw-
ketfbige selectie worden ge
maakt.
Bedrijven, instellingen of ver
enigingen die wensen geselec
teerd te worden voor de film
kunnen hierover contact opne
men met studio Joja. Voor be
drijven en commerciële instel
lingen geldt een vastgesteld ta
rief.
Binnen afzienbare tijd zullen de
opnamen, die geruime tijd in
beslag zullen nemen, van start
gaan. Thans wordt gewerkt aan
een draaiboek waarin uitvoerig
wordt opgenomen wat, hoe en
waar bepaalde onderwerpen in
Tijdens bovenstaande vergaderingen kunt u gebruikmaken
van het spreekrecht. Over de regels die daarbij gelden is in
het gemeentehuis een brochure verkrijgbaar.
OPENINGSTIJDEN GEMEENTEHUIS
Alle afdelingen elke werkdag van 08.30 tot 12.30 uur.
In de middag kunt u alleen terecht op afspraak.
OPENINGSTIJDEN AFVALSTATION, Zuidelijke Rondweg 250
Voor afgifte (grof)vuil en K.C.A. elke werkdag van 10.00 tot
15.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 12.00 uur.
WADDINXVEEN - Na een ruime periode van voorberei
ding gaat de Waddinxveense studio Joja een geheel niéu
we film produceren van en over Waddinxveen.
‘De volgende dag, I7 december
'59, om 7.00 uur: take off. Alle
kampongs vlogen we af. Bij de
’Patipi-baai’ lagen de seinen op
veilig. De commandant zei nog:
Wat een concentratie aan log
ge haaien, deze zijn vier tot zes
meter lang, in de baai’! Wij ke
ken daarop allemaal naar bui
ten. Vijf minuten later lagen we
er zelf in nadat de kist het wa
ter had geraakt en daarna twee
keer over de kop was geslagen.
Met mijn rug en mijn hoofd ben
ik ergens keihard tegenaan ge
smeten. Ik hoorde een vreselij
ke herrie van gebroken metaal.
Ik neem aan dat ik even het be
wustzijn heb verloren. Toen ik
•even later bijkwam, zag ik dat
onze kist in vijf stukken was ge
broken. Ik zat met mijn voet
bekneld in en wrakstuk dat zin
kende was. Ik moest mijn voet
losrukken; dit heeft me twee
tenen gekost. Het allerergste
was dat ik op een afstand van
twintig meter de cockpit zag
Op vrijdag 12 maart a.s. kunt u weer het bewaarde klein che
misch afval (KCA) persoonlijk aan de chemokar afgeven.
De chemokar stopt op de volgende tijden en plaatsen:
08.00 - 08.20 uur Kromme Esse
08.30 - 09.15 uur wijk Zuidplas, kringloophalte Zuidplashof
09.20 - 09.50 uur wijk Zuidplas, cirkelflat
09.55 - 10.40 uur Bomenwijk, winkelcentrum leplaan
10.45 - 11.15 uur St. Victorwijk, wijkgebouw Zonnig Zuid
11.20 - 12.05 uur Oostpolderwijk, Overtoom
12.50 - 13.30 uur Centrum, Passage ingang stationszijde
13.35 - 14.20 uur Vondelwijk, winkelcentrum Luifelbaan
14.25 - 15.10 uur Groenswaard, winkelcentrum Groensvoorde
15.15- 16.00 uur Willem de Zwijgerlaan, bij de markt.
Raadhuisplein 1 (0182) 624624
Postbus 400, 2740 AK
drijven waar mijn commandant
Adriaanse met twee anderen in
vast zat! Ik kon ze niet helpen
omdat mijn zwemvest in stuk
ken was gescheurd en ik, wat
later bleek, mijn rug had gebro
ken. Voor mijn ogen verdween
de cockpit in het water.
Door de klap van de kist in het
water bleven de haaien onge
veer 45 minuten weg. Ik kon
me aan een ’bombaytank’ vast
klampen die vlak bij mij in de
buurt dreef. De benzine spoot
eruit over de verwondingen
aan mijn armen; dit was geen
prettig gevoel. Ik was erg bang
dat de haaien spoedig zouden
terugkomen en m’n benen zou
den afbijten. Het lukte me niet,
doordat de tank alsmaar draai
de en ook vanwege mijn rug,
schrijlings op de tank te gaan
zitten. Ik riep Miel, een ander
bemanningslid naar me toe. Ik
heb me een tijdje aan zijn
zwemvest kunnen vasthouden.
Het andere bemanningslid, Slik
ker, kon zich ook met zijn
zwemvest drijvend houden.
De Papoea’s haalden ons na on
geveer 35 minuten uit het wa
ter. Ze kwamen ons met hun
boot, een uitgeholde boom
stam, redden. Dit was zeer
dapper op zo’n wilde zee want
er stond toch wel wat ’ombak’.
Na een kort verblijf bij de Pa
poea’s ben ik overgevlogen
naar een ziekenhuis in ’Hollan-
dia’, dat nu ’Jayapura’ heet.
Hierna heb ik ruim twee jaar
gerevalideerd Ik kon daarna,
medisch gezien, niet meer te
rugkeren naar de Marine
Luchtvaartdienst’.
‘Na dit vierde ongeluk in de
’Patipi-baai’ bij ’Fak Fak’ heeft
onze kolonel ook een de Bruin,
alleen zijn naam is anders ge
speld, de moed gehad om tegen
de Nederlandse regering te
zeggen: ’De kisten gaan aan de
grond. Het heeft me genoeg
goede, ervaren mensen gekost;
ik acht het niet meer verant
woord om nog meer mensen
op te offeren*. Ik ben hem daar
nog steeds dankbaar voor. Tot
slot wil ik u zeggen dat ik nog
steeds niet mijn ervaringen met
het vliegen op de ’Martin Mari
ners’ heb verwerkt. Vorig jaar
heb ik op 2 september op het
marinevliegkamp ’Valkenburg’
een bijeenkomst georganiseerd
voor de betrokkenen en de na
bestaanden van de bemanning
van de vier verongelukte 'Mar
tin Mariners’ in Merauke, Aba
dan, Goa en Fak Fak. Deze bij
eenkomst was grandioos! Het
COMMISSIE OPENBARE RUIMTE en SOCIALE ZAKEN
op dinsdag 16 maart 1999, aanvang 20.00 uur.
Op de agenda o.a.:
- Presentatie door Platform Armoedebestrijding Waddinxveen
- Jaarverslag 1998 van Planpraktijk
- Voorstel tot het vaststellen van de derde wijziging van de subsi
dieverordening project opheffing funderingsgebreken en
woning verbeteri ng
- Project "De veranderde rol van handhaving".
BOUWAANVRAAG ZUIDKADE 1a
B W hebben het voornemen om met toepassing van artikel
50, vijfde lid, van de Woningwet en na ontvangst van de beno
digde verklaring van geen bezwaar van Gedeputeerde Staten
(G.S.) van Zuid-Holland bouwvergunning te verlenen t.b.v. het
perceel:
- Zuidkade 1a: het gedeeltelijk veranderen en het vergroten van
een woning door het construeren van een achtergevelaanbouw
ter hoogte van het balkon.
De beslissing op een bouwaanvraag moet worden aangehou
den wanneer ter plaatse een voorbereidingsbesluit van kracht is
of een bestemmingsplan in procedure is gebracht. Het doorbre
ken van de aanhouding is mogelijk wanneer het bouwplan in
overeenstemming is met zowel het geldende bestemmingsplan
als het toekomstige plan. Aan die voorwaarde voldoet dit bouw-
ZEVENHUIZEN - Op I maart
heeft een geschaarde vrachtau
to op de Bredeweg in Zeven
huizen voor de nodige opont
houd gezorgd. Door de harde
wind raakte de vrachtauto van
de weg en belandde tegen een
boom. De 31-jarige bestuurder
raakte niet gewond.
De Boskoopse bestuurder
kwam door een harde wind
vlaag rechts in de berm, waarna
hij krachtig bijstuurde. Als ge
volg daarvan belandde hij tegen
een boom die links van de weg
stond. De bestuurder, die in de
richting van Waddinxveen
reed, raakte niet gewond, om
dat hij zijn gordel droeg. De
vrachtauto en aanhanger raak
ten zwaar beschadigd en moes
ten worden weggetakeld. Als
gevolg daarvan is de weg 2 uur
afgesloten geweest en ook de
afritten van de A20 en Al2 zijn
enige tijd afgesloten geweest in
na afspraak via de
keerterrein
Opname in deze publicatie houdt uitdrukkelijk geen uitspraak in
over de definitieve besluitvorming. In dit stadium kunt u geen
bezwaarschrift indienen tegen een voorgenomen veiling. Wel
kunt u uw bedenkingen kenbaar maken bij de afdeling Voorbe
reiding werken en Verkeer.
angst had om te vliegen met de
'Martin Mariners’. Ik zei tegen
de chef ’Flight’: 'Ik heb net m’n
laatste vlucht gemaakt, ieder
een is vóór mij aan de beurt’.
De chef antwoorde: ’Maar de
squadroncommandant vliegt
zelf en wil jou perse meeheb
ben’. Dit was inderdaad goed
mogelijk omdat ik een speciale
band met hem had omdat wij
samen vroeger op de ’Catali
na’s’ hadden gevlogen. Ik dus
naar huis om mijn vliegkleding
op te halen. Mijn vrouw was
erg ongerust. Ik zei tegen haar:
’Wees maar niet bang. Al vallen
we uit de lucht, ik kom altijd te
rug naar huis’. Ikzelf geloofde
dat, maar als het dan werkelijk
gebeurd heb je niets in te bren
gen. Het gaat zo razendsnel; je
engelbewaarder moet op de
juiste plaats op je schouder zit
ten; anders ben je er geweest!
De eerste dag verliep goed; we
hadden veel gevlogen met de
MM P-302. Er waren geen on
geregeldheden of infiltranten
uit Indonesië, waar we naar op
zoek waren. Met de ’Kepalah
Kampongs’ hadden we seinen
afgesproken: Wanneer er twee
klapperbomen naast elkaar la
gen was alles veilig; lagen ze ge
kruist dan was er onraad en
moesten onze mariniers, per
schip of per ’Martin Mariner’
ernaar toe. 's Avonds over
nachtten we op het eiland ’Jef-
man’*.
de film een plaats zullen krijgen.
Studio Joja is sinds 1980 geves
tigd in Waddinxveen, aanvan
kelijk als studio voor grafische
vormgeving en later uitgebreid
met video-produktie en video-
eindmontage van onder andere
trouwreportages, bedrijfsre
portages, evenementen etc.
Tot nu toe bestonden er alleen
maar oude bewegende beel
den, zonder geluid, van Wad
dinxveen. Studio Joja wil nu een
film maken van het heden.
Na het gereedkomen van de
film zal deze regelmatig worden
ge-up-date, zodat steeds spra
ke is van een actueel produkt,
aangepast aan de ontwikkelin
gen van en in de gemeente
Waddinxveen.
De film is bedoeld voor zowel
particulieren als ook bedrijven
en/of instellingen die belang
stelling hebben voor het reilen
en zeilen in Waddinxveen.
De film zal als eindprodukt ver
krijgbaar zijn op de consumen-
ten-systemen VHS en S-VHS,
zodat in ieder huis of in elke
school of kantoor, met een
normale video-recorder de film
kan worden bekeken.
COMMISSIE RUIMTELIJKE ORDENING en ECONOMI
SCHE ZAKEN op dinsdag 16 maart 1999, aanvang
20.00 uur.
Op de agenda o.a.:
- Vaststelling landelijk gebied o.g.v. de provinciale verordening
Bescherming Landschap en Natuur Zuid-Holland
- Bentwoud (planprenentatie)
- Voorbereidingsbesluiten voor resp. Kon. Wilhelminaplein 50, de
percelen Overtoom 21 en Molenring 21, het gebied behorende
bij het concept-bestemrrfingsplan "Centrum ‘97" en voor het
perceel Kerkweg-Oost 159
- Voorstel tot vaststelling van
Dorpstraat"
- Intergemeentelijke Perspectievennota Midden-Holland
- Verzoek om planschadevergoeding ex art. 49 WRO
- Ontwerp-bestemmingsplan Coenecoop III
- Informatie stand van zaken Hoofdwinkelcentrum
- Lokaal verdeelbesluit BWS-budget 1999-2000
- Prestatlenormering huursubsidie (stand tijdvak 1997/1998).
Wanneer u vindt dat u rechtstreeks in uw belang bent getroffen
door de verlening van een - hiervoor genoemde - verleende
beschikking, kunt u binnen een termijn van zes weken na de dag
van verzending/uitreiking van de beschikking een gemotiveerd
bezwaarschrift indienen bij het college van B W (tenzij in de-
publicatie een andere procedure is vermeld). Informatie over dé
beschikkingen kunt u krijgen bij de genoemde afdelingen.
was een plechtige herdenking,
ook omdat alle kopstukken van
toen, aanwezig waren! Verder
blijf ik me inzetten voor de
’Martin Mariner Stichting’. Ik
wil in de toekomst een herden
kingsmonument vo<jr de omge
komen bemanningsleden op
richten.
‘Zo heeft elke oud-soldaat zijn
eigen verhaal', vertelt de heer
Weijs, voorzitter van de
’V.O.M.I. Zuid-Holland noord.
‘Onze doelstelling is de mate
riële, immateriële en ideële be
langen van oud-militairen, die
hebben gediend in Nederlands
Indië en Nederlands Nieuw
Guinea, te behartigen. De soci
aal commissarissen brengen de
problemen van allerlei aard in
kaart en ondersteunen Indië
gangers of sturen ze door naar
bijvoorbeeld ’Centrum ’40-’45’.
Ook hebben we bijgedragen
aan de totstandkoming van de
1000,- regeling waar oud-mi
litairen Indiëgangers recht op
hebben. Voor elk lid hebben
we een veteranenpas en verder
zetten we ons in voor het op
richten van herdenkingsmonu
menten. Dit alles doen we ook
om meer erkenning te krijgen.
Onze vereniging is pas in I986
opgericht. Eerder hadden we,
door ons werk, studie en ge
zinsleven, geen tijd. We moes
ten immers, toen we terugkwa
men uit Indië alles weer opbou
wen! Het is ook zo dat
naarmate de jaren verstrijken,
je steeds meer aan de diensttijd
in Indië gaat terugdenken*.
De heer Müller uit Waddinx
veen, is regiovertegenwoordi-
ger van de vereniging. Hij vindt
het belangrijk de jaarlijkse bij
eenkomsten te organiseren. ’Ik
heb alle oud-militairen Indië
gangers uit Waddinxveen een
uitnodiging gestuurd. We pro
beren zoveel mogelijk oud-mili
tairen en weduwen van oud-
militairen op te sporen die bij
de krijgsmacht in voormalig
Nederlands Indië hebben ge
diend om ervaringen te delen
en hen in te lichten waar onze
vereniging voor staat. We
brengen ook zes keer per jaar
het veteranenblad ’Sobat’ uit’.
Publieksvoorlichting
Inst. Sociaal Raadslieden - Meldpunt discriminatie
Afval; ophalen grofvuil, informatie en klachten
Gouwebad "De Sniep" Sniepweg 13d
Andere belangrijke telefoonnummers in de gemeentegids
BINNENGEKOMEN BOUWAANVRAGEN/MELDINGEN
De volgende bouwaanvragen/meldingen zijn ontvangen:
- Zuidplaslaan 550/552, het gedeeltelijk veranderen en het ver
groten van een multifunctionele accommodatie
- Hoefblad 17, het plaatsen van een dakkapel op het voorgevel-
dakvlak
- Amalia van Solmstraat 14 en 26, het gedeeltelijk veranderen
en het vergroten van twee woningen
De aanvragen zijn opgenomen in het Openbaar Register, dat op
werkdagen tussen 08.30 uur en 12.30 uur ter inzage ligt bij de
afdeling VROM. Opname in deze publicatie houdt uitdrukkelijk
geen uitspraak in over de definitieve besluitvorming. In dit sta
dium kunt u geen bezwaarschrift indienen tegen een voorgeno
men bouwplan.
‘Ik kwam terecht in het
squadron 321 van de Marine
Luchtvaartdienst (MLD). Ne
derland had net voor 25 mil
joen dollar zeventien 'Martin
Mariners’ gekocht van de Ame
rikaanse regering. De reserve
onderdelen werden er bijgele
verd. De Amerikanen die ze le
verden zeiden toen al: 'Deze
kisten deugen niet! Het zijn
’crew-killers’! Op I2 augustus
1957 ging de MM P-312 in take
off bij ’Merauke’. Het vliegtuig
kon z’n vermogen niet halen
om over de hoogste boomtop
pen heen te komen. Bij aanra
king met de boomtoppen vloog
het direct in brand. Alle zeven
bemanningsleden en twee Pa
poea politie-agenten kwamen
om het leven.
•'Op 10 september 1958 start de
MM P-303, nadat deze eerder
twee keer aan de grond was
gezet wegens technische sto
ringen, opnieuw voor groot
onderhoud naar Nederland.
Reeds na I00 meter kregen de
bemanningsleden te maken met
een olielekkage aan de 'bak-
boordmotor'. Dus: return to
base. Op heldhaftige wijze
heeft bootcommandant Hoe-
bink de olietanks van ’Abadan’
nog kunnen ontwijken maar
circa I00 meter voor de lan
dingsbaan maakte de kist een
scherpe bocht naar rechts,
doordat de
’stuurboordpropeller’ in ’re
verse pitch’ was geraakt. Het
gevolg was dat de kist steil naar
beneden dook en in brand
vloog. Alweer tien gewaardeer
de collega’s en vakmensen uit
het leven weggerukt. Het der
de -vliegtuig dat verongelukte
was de MM P-306 die ook voor
groot onderhoud naar Neder
land vertrok. De kist sloeg over
de kop en vloog onmiddellijk in
brand bij een tussenlanding in
’Goa’ op I0 juni 1959‘.
VORDERINGSVOORBEREIDING MOTORRIJTUIGEN
Op 23 februari 1999 heeft de burgemeester de keuringscom-
missaris van het Ministerie van Defensie in het kader van de vor-
deringsvoorbereiding motorrijtuigen het mandaat toegekend
voor:
1 het verzenden van de persoonlijke oproeping aan houders van
motorrijtuigen die zullen worden gekeurd;
2 het verzenden van de lastgeving, waarin de verplichting staat
vermeld het motorrijtuig in voorkomend geval ter vordering aan
te bieden en
3 het verzenden van vervallenverklaringen en tijdelijke vrijstelling
bij het vervallen van de indeling.
Het besluit met de bijbehorende stukken ligt van 11 t/m 25
maart ter inzage bij de afdeling Publiekszaken.
plan.
Het bouwplan ligt m.i.v. 11 maart 1999 twee weken op werkda
gen van 08.30 tot 12.30 uur ter inzage bij de afdeling VROM. U
kunt gedurende deze periode schriftelijk uw bedenkingen indie
nen bij B W.
Het lidmaatschap kost
30,- per jaar. Indiëgan
gers in de regio die lid wil
len worden kunnen zich op
geven bij: ’V.O.M.I. Zuid-
Holland noord’, Lisztstraat
117, 2551 TC, Den Haag.
‘Zelf bleef ik vliegen met de
'Martin Mariners’. Ik had in
1959 net m’n laatste vlucht van
vier dagen gemaakt en was
thuis in mijn huis op ’Biak’. Ik
dacht een tijdje vrij te zijn om
dat mijn kist ’op’ was en voor
groot onderhoud naar Neder
land moest. Maar toen kwam
er een speciale opdracht voor
wéér een vlucht van vier dagen.
Een collega van mij kreeg acute
buikloop toen hij moest vliegen
en hoefde niet van de arts. De
reserve kon ook niet omdat hij
VOORBEREIDINGSBESLUIT
De gemeenteraad heeft op 24 februari 1999 besloten dat een
herziening wordt voorbereid voor de volgende locaties:
1 Mauritslaan 27 en 29
2 Groensvoorde 3
3 Akkeroord 3a
•De besluiten 1 en 2 treden op 11 maart 1999 in werking, besluit
3 treedt in werking op 12 maart 1999. Het voorbereidingsbesluit
met bijbehorende tekening ligt op werkdagen tussen 08.30 en
12.30 uur uur ter inzage bij de afdeling VROM. Tegen deze
besluiten is geen bezwaar of beroep mogelijk.
w///.
De volgende inzamelingen vinden plaats op vrijdag 14 mei,
juli, 10 september en 12 november. U kunt ook uw KCA pér^
soonlijk brengen naar het Afvalstation.
- Sociaal en Cultureel Fonds 1999;
- Bijzondere Bijstand 1999;
- Hulpverlening bij financiële problemen/schuldsanering,
uitgaven van de afdeling Sociale Zaken en Arbeid
VERLEENDE BOUWVERGUNNINGEN/INGESTEMDE
MELDINGEN
- Dorpstraat 11/Jan Dorrekenskade-West 2, het oprichten van
een woongebouw met 5 appartementen, 2 bedrijfsruimten, een
- garage, 4 bergingen en 8 woningen
- Schielandweg 4, het oprichten van een 10-KV station
Junolaan 46 en 48, het gedeeltelijk veranderen en het vergro
ten van twee woningen
- Brugweg 107, het gedeeltelijk veranderen en het vergroten van
een woning
- Brugweg 105, het oprichten van een carport en een berging
- Coenecoop 88, het gedeeltelijk veranderen en het vergroten
van een kantoorruimte
- Zesde Tochtweg 7, het gedeeltelijk veranderen en het vergro
ten van een sorteer- annex opslagruimte
- Abr. Kroesweg 54, het oprichten van een transformatorstation
- Akkerwinde 30, het gedeeltelijk veranderen en het vergroten
van een woning
- Beethovenlaan 19, het gedeeltelijk veranderen en het vergro
ten van een woning
- Hoefblad 17, het plaatsen van een dakkapel op het voorgevel-
dakvlak
VERLEENDE KAPVERGUNNINGEN
- Distelveld 20, 1 berk achter het perceel op gemeentegrond
Het rooien van bovengenoemde bomen en houtopstanden
heeft geen gevolgen voor aantasting van natuur-, landschap-, of
dorpschoon, als bedoeld in artikel 5.4.2 van de APV.
Voor informatie kunt u terecht bij de afdeling Voorbereiding
werken en Verkeer.
-