LU op de van Hèt winkelhart NAJ AARSKRIEBELS Tot ziens MAXX MULDER MODE HAIR Waddinxveen HAIR op de passage 1/1 SEPTEMBER am ■•Wife SchvJtfzkopf I - waar de winkelier zijn klanten kent. CADEAUTIP: DE PASSAGEBON i 1 - waar voldoende en gratis parkeer plaatsen zijn. Verkrijgbaar èn in te leveren bij alle aangesloten Passagewinkeliers. ‘Een lach voor de spiegel’ o.a. met een autopedrace, hobbelfietsrace, traptruck, vrachtkieperluchtkussen, stokvangen, toren van Pisa, evenwichtsbalk en nog veel meer....! - waar u een cadeau voor iedere gele genheid kunt vinden, nl. de passage- bon. z o m Passage 57, Waddinxveen Tel. (0182) 61 21 27 4 groter feest wordt. •o I CM CO Dealer van o.a.: Arrow, Mc Gregor, Tenson, State of Art, For Fellows, Melka, Van Gils, Desch, Lord Hamilton De diverse collecties bieden voor elk wat wils dit najaar, voor ruige wandelingen en gezellige avondjes bij de open haard tot stijlvolle diners bij kaarslicht. Wat is er mooier dan een beetje kleur brengen in het leven van een kind dat het moeilijk heeft. Daarom is het goed dat er CliniClowns zijn! Samen met Schwarzkopf Professional organiseert onze salon deze actie. (D ar» cu <n in cu co LU LU x c o o M— CD <D C CD CD X c kinderen kunnen dan een Pritt Paintball winnen.” De actie loopt twee maanden, tot I november. Met het dan opgehaalde bedrag kan de stichting veel goed werk doen. Op dit moment spelen bijna zestig clowns in ruim honderd zieken huizen door heel Nederland. Zij probe ren ontspanmning te bieden aan kinde ren die het moeilijk hebben door ziekte, trauma of handicap. CliniClowns heeft meer hulp nodig, omdat zij ook de kinderen die niet in ziekenhuizen lig gen, maar thuis verblijvende of revalide rende patiënten willen bereiken. Ballonnen en posters fleuren de Kapsa lon Hair Maxx vanaf afgelopen maandag op. De Passagekapsalon is begonnen met de actie ‘Een lach voor de spiegel’. Deze actie, die in samenwerking met Schwarskopf wordt georganiseerd, is bedoeld voor de Stichting CliniClowns Nederland. Deze organisatie zorgt ervoor dat kinderen die in het zieken huis liggen ook nog iets hebben om over te lachen. „We wilden graag eens wat voor het goede doel doen”, aldus Sandra. „En dit is een actie waar we allemaal achter staan.” Van elk Schwarzkopf Professional Finish (OSIS) en Care (bc bonacure) product dat de salon vanaf I september ver koopt gaat vijftig eurocent direct naar CliniClowns. Vijftig eurocent per pro duct kan hoog oplopen. „Gemiddeld verkoopt iedere medewerker zo’n tien producten per week”, vertelt Sandra. „Dat is in totaal tussen de zestig en tachtig producten, iedere week.” Voor de jongste kinderen is er tijdens de actieperiode een kleurwedstrijd geor ganiseerd. „De kinderen krijgen een kleurplaat met kleurpotloodjes, die ze ook mogen houden. De kleurplaat moeten ze wel weer inleveren: twaalf Voor kinderen is het aanstaande zaterdag feest in de Passage. De winke liers van het hart van Waddinxveen organiseren die dag de Italiaanse Kin derdag. „We wilden een keer iets voor kinderen organiseren”, vertelt Jim Koster, voorzitter van de Passage Winkeliers Vereniging. „En we hebben het maar gelijk goed aangepakt.” Er worden onder andere een autoped- races en hobbelfietsraces gehouden, de toren van Pisa is in de Passage, er is een evenwichtsbalk, een vrachtkieperluchtkussen en nog veel meer. Met behulp van een stempelkaart, kunnen de kinderen aan het einde van de dag ook nog iets lekkers ophalen. Natuurlijk is ook aan de ouders gedacht. „De gratis koffie en stroopwa fel toen de bestrating klaar was, was zo’n succes, dat doen we gewoon nog een keer”, aldus Koster. Ook hebben vrijwel alle Passagewinkeliers aanbiedingen, die gehel zijn aangepast aan het thema Italië. De Cl000 geeft bijvoorbeeld gratis flessen Italiaanse wijn weg bij de besteding van een bepaald bedrag. De Passage wordt geheel versierd in Italiaanse stijl en ook de muziek ontbreekt zaterdag niet. Vanaf ongeveer 9.00 uur beginnen de activiteiten in de Passage. Als bege leiding bij de spelletjes staan leden van de vulploeg van de Cl000. „We hadden hiervoor eerst de Waddinxveense Scouting benaderd”, licht Kos ter in. „Er komt in de toekomst ook een samenwerking tussen de scou ting en de Passage, maar nu konden we er jammer genoeg nog niets mee.” De begeleiders dragen speciale T-shirts, waarop duidelijk staat aan gegeven bij welk spelletje ze horen. De hele dag de Waddinxveensen vrij willige EHBO aanwezig, als extra veiligheid. De kinderen krijgen een stempelkaart mee, waar alle spelletjes opstaan. Als ze alle zeven spelle tjes hebben afgerond, kunnen ze bij Van der Berg een Mini Pizza ophalen. Voor vier stempels, van welke spelletjes dan ook, krijg je een ijsje. De organisatie van de dag verliep geheel vlekkeloos. Koster: „Met het bestuur van de Winkeliersvereniging hebben we de taken gewoon ver deeld; iedereen deed een beetje. Het is mooi dat dat onderling zo kan.” Wanneer u de komende periode een Schwarzkopf Professional Finish of Care product bij ons koopt schenken wij 0,50 per verkocht product aan de 11 jarige Stichting CliniClowns Nedgdand. Doe mee en zorg dat het 11 jarig bestaan van CliniOMH^^B I 11^ Italiaanse v— linl Cdowns kinderspelen! LO T5 CU X BUSINESS CASUALS Kinderdag PROFESSIONAL hèt ivinkelhart Passagenieuws Waanzinnige

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 2003 | | pagina 13