RACING PARTS GRATIS ENTREE ZONDAG 26 OKTOBER 2003 Programma Yamaha - Arai - Maxxis Supermoto Alphen aid Rijn 26 oktober 2003 10.00 Solo Groep B 10.20 Solo Groep A 10.40 Quads 12.00 PAUZE 12 min. 1 R 12 min+ 1 R 12 min+ 1 R 8 min IR 14.45 PAUZE 12 min+ 1 R 12 min+ 1 R 12 min+ 1 R 12 min+ 1 R 17.00 uur PO I" 11.15 Tijdtraining voor plaats op startgrit 11.35 Tijdtraining voor plaats op startgrit 11.55 Tijdtraining voor plaats op startgrit Solo Groep B Solo Groep A Quads zitten puzzelen, maar het bestuur heeft te veel karakter om zomaar de handdoek in de ring te gooien. We vinden altijd weer middelen en energie om door te blijven gaan." Van een aantal grote sportevenementen kwam, door uiteenlopende redenen, dit jaar niets terecht. Geen triatlon, geen wie lerronde. De organisatie van de Supermo tard houdt zich nog knap staande. Ver kerk weet wel waarom. „Wij hebben een stevig en standvastig bestuur met een groot netwerk en vinden telkens weer we gen om alle mogelijke hindernissen te omzeilen. Daarnaast zijn we de laatste vijf jaar gegroeid van 1500 naar ruim 10.000 bezoekers op de zondag. Omdat het onze doelstelling is en blijft om mensen gratis dit evenement bij te laten wonen is de drempel erg laag. Daarom komen er heel successen en het omdraaien van een (te) lange periode van omzetterug- gang", legt hij uit. sprake van variabele kosten", aldus Verkerk, die nog wil 'verklappen' dat Turbomarketing er ook is voor reclame, marketing, commerciële concepten, me diaplanning, direct mail-campagnes, telemarketing, verkooptraining, DTP- werk, internet, unieke incentives en pu blic realtions. 16.00 16.10 16.25 16.35 15.10 15.20 15.35 15.45 13.25 13.35 13.45 14.15 14.25 14.35 13.00 13.10 13.20 13.50 14.00 14.10 11.00 11.20 11.40 Prijsuitreiking bij start/finish opstellen Maxxis Cup 2 Warm-up rondes Finale Maxxis Cup Tweede manche Groep A solo's opstellen 2 Warm-up rondes Start Groep A solo's Tweede manche Groep Quad opstellen 2 Warm-up rondes Start Quads Tweede manche Groep B solo's opstellen 2 Warm-up rondes Start Groep B solo's tweede manche Eerste manche Quads opstellen 2 Warm-up rondes Start Quads eerste manche Eerste manche groep B solo's opstellen 2 Warm-up rondes Start Groep "B" solo's eerste manche Eerste manche groep A solo's opstellen 2 Warm-up rondes Start Groep "N' solo's eerste manche Een naam, die eigenlijk geheel past bij Verkerk. „Turbomarketing is een commercieel bureau dat zich specialiseert in het ra- „Mijn bureau vult dit volledig in: van het idee tot en met de volledige uitwer king en implementatie. Turbomarketing bestaat uit (praktijk) freelance specialisten, die ingezet wor den per specifiek traject of specialisatie. Hierdoor is het 'bedrijf' in staat zeer low-budget te opereren. Er is slechts veel gezinnen. Soms voor een uurtje, soms de gehele dag." Over de kracht van de SMC Zevenhoven is Jos Verkerk duidelijk: „Dat is de samen stelling van het bestuur en de inzet van de vele vrijwilligers. Het bestuur zou je een soort van vrienden- annex businessclub kunnen noemen, mensen die met grote re gelmaat bij elkaar komen. Bovendien komt de PR-commissie, bestaande uit 5 personen, iedere maand bij elkaar om de voortgang van de sponsors te bespreken en om te zorgen dat we creatief dingen bedenken om sponsors serieus te interes seren. Onze grote kracht is ook dat wij een heel aantal trouwe sponsors hebben, die al jarenlang betrokken zijn bij ons evene ment. Maar nogmaals, het is steeds een hele klus om voldoende sponsors te vin den." opstellen voor demo supermotard junioren 2 Warm-up rondes demo junioren Jos Verkerk is voor zich zelf begonnen. „De afgelopen twee en een halfjaar ben ik werkzaam geweest voor Doorwin. Dit betrof commerciële activiteiten in de ramen-, deuren- en kozijnenbranche, zendsnel realiseren van commerciële Daar ben ik mee klaar en ben nu gestart met een eigen commercieel adviesbu reau: Turbomarketing." 10.15 Training met tijdopname, geen kwalificatie 10.35 Training met tijdopname, geen kwalificatie 10.55 Training met tijdopname, geen kwalificatie Desondanks ziet Jos Verkerk de toekomst met vertrouwen tegemoet. „Er komen steeds meer bedrijven op het industrieter rein en het wordt ieder jaar lastiger om een goed parcours uit te zetten. Maar doordat wij nu de stap maken naar een eendagsevenement hebben wij de levens duur van de Supermotard verlengd. Daarnaast hebben we met de gemeente gelukkig een prima samenwerking en zal het het evenement - zolang het mogelijk is - op het industrieterrein plaats kunnen vinden. Belangrijk- blijft het voldoende sponsors te vinden," besluit Verkerk, die nóg een voordeel ziet nu alleen op zondag wedstrijden worden verreden. „De gehele zaterdag kunnen we besteden aan de op bouw van het circuit, waardoor onze vele vrijwilligers allemaal ingezet kunnen worden." ALPHEN Voor het eerst dit jaar wordt de supermotard niet over twee dagen ver spreid, maar staat het evenement alleen voor de zondag op het programma. Vol gens Jos Verkerk, voorzitter van de orga niserende SMC Zevenhoven, zijn daar twee redenen voor. „Ons circuit bevindt zich op een indus trieterrein waar niet alleen steeds meer bedrijven bijkomen, maar er zijn ook steeds meer activiteiten bij de bedrijven die op zaterdag werken. Iedereen heeft tot op heden zijn medewerking verleend. Toch wordt het ook voor deze bedrijven steeds lastiger zich aan ons aan te moeten passen en wij zijn zelf zakelijk genoeg om ons te realiseren, wanneer het redelijker wijs niet reëel is, om dit nog van de be drijven te vragen. Bovendien moesten de trainingen op zaterdag steeds vaker on derbroken worden om vrachtautos door te laten," geeft Verkerk als eerste reden op. Bijkomend, en niet onbelangrijk, aspect zijn de financiën. „Het terug gaan naar een dag scheelt behoorlijk in de kosten. Want het blijkt de laatste jaren toch moei- lijker te worden om de begroting sluitend te krijgen. Sponsors zijn niet meer zo makkelijk te vinden, het economisch tij werkt ook niet in ons voordeel." Verkerk vindt dat eigenlijk vreemd. „Heel veel bedrijven zijn in en rond Alphen ge vestigd, maar er blijkt relatief weinig inte resse bij hen te bestaan om dit toch unieke evenement voor Alphen aan den Rijn en omstreken te sponsoren," betreurt de voorzitter. „Op dit moment bestaan de sponsors grotendeels uit de relaties van enkele bestuursleden van de vereniging, iets wat de continuïteit van de vereniging natuurlijk niet ten goede komt." De optie om entree te heffen komt ieder jaar voorbij, maar daar wil de organisatie niets van weten. Verkerk: „Het blijft onze doelstelling dit evenement voor onze be zoekers gratis te houden. Elk jaar weer beleven toch ruim 10.000 mensen veel plezier aan de wedstrijden. En daar doen wij het tenslotte toch voor." Niettemin is het passen en meten om de organisatie rond de supermotardwedstrij- den iedere keer weer in goede banen te leiden. „Elk jaar wordt het lastiger," weet ook Verkerk. „Telkens na iedere evaluatie overleggen we binnen het bestuur of er een volgend evenement komt. Ook in het voorjaar hebben we nog zo'n go or no go- moment gehad. We hebben best wel lang I 1 i lift Supermotard 2003 alleen op zondag 26 oktober a

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 2003 | | pagina 25