V A i MULDER TRUCKS Volvo Bedrijfswagendealer www.muldertrucks.nl VESTIGINGEN IN: GRATIS ENTREE ZONDAG 26 OKTOBER 2003 RACING PARTS VOLVO IT T I Z •Jf i<i il||| i fc I fit I I - Voor zijn nieuw vlaggenschip, de FH16, liet Volvo Trucks zich inspireren door de zwaardwalvis. Want net als de orka is de Volvo de perfecte combinatie intelligentie. En ziet moter levert hij altijd precies het nodige vermogen. Een hoge een prima maar zuinige de FH16 de rendabelste oplossing. Een de chauffeur, geavanceerde veiligheids- mogen en koppel Kortom, een heuse belevenis vooruitgang. - Is er wel eens aan gedacht om een ande re datum te kiezen? weg. De nieuwe Volvo FH16, gestuurd door systemen, het hoogste comfort, een dergelijk ver- ideale omgeving voor van kracht en prestatie, maken van er even elegant uit. Met de jongste technologie van zijn 16-liter gemiddelde snelheid, gekoppeld aan op de AALSMEER ALPHEN AAN DEN RIJN AMSTERDAM ’S GRAVELAND SASSENHEIM RIJNSBURG zegt Marianne Hebbink. „Dit korps van mensen is dagen in de weer geweest om het circuit gerealiseerd te krijgen en ziet haar werk dan op zo'n manier in rook op gaan. Daar komt nog bij dat het de laatste kampioenswedstrijd was. Meerdere kan didaten hadden zicht op de titel, dus er moest nog flink voor gereden worden. Nu werd de man kampioen die na de vo rige wedstrijd bovenaan stond. Je kunt begrijpen dat een aantal rijders flink baal de." Financieel viel de schade mee. „Geld kost het altijd", weet Marianne. „Sponsors niet zo zeer want het is een overmachtsi tuatie en we hebben gelukkig die ander halve dag ervoor wel kunnen draaien. Alleen de laatste uurtjes vielen er af, maar slechts een enkele sponsor wil wat verrekenen. Er is voor ons meer sprake van emotionele, dan financiële schade. Dat komt omdat wij zonder entree wer ken, dus vooraf ons budget rond moeten hebben. Hierdoor hebben wij geen nega tieve gevolgen van het feit dat er geen publiek meer binnenkomt." ALPHEN - Opnieuw moesten vorig jaar de wedstrijden worden afgelast. Het was met name de storm die de organisatie de das om deed. „Want er waaiden hele wandpanelen van bedrijven af, hekken waaiden om, de tent moest worden ont ruimd vanwege instortingsgevaar (of 'opwaaigevaar') en de rondweg werd af gesloten omdat het dak van de BP er af dreigde te waaien. Daarbij begon het, na dat het besluit overigens al was geno men, ook nog eens enorm te regenen. Maar de storm was de grote boosdoe ner", vertelt Marianne Hebbink. In de loop van de ochtend hebben wed strijdleider Jan Bruin en de organisatie, in de persoon van Marianne Hebbink, in overleg met rijders per kwartier gekeken of verder rijden verantwoord was. „Rond de klok van enen, ik weet niet meer exact hoe laat, besloot de wedstrijdleider dat hij die verantwoording niet meer nemen kon en dat de wedstrijd gecanceld moest worden", blikt Marianne terug. „Intussen bereikten ons ook berichten over afsluitingen van wegen en dergelij- L ken en nog een uur later kwam de hoofd commandant van de brandweer met het bevel van de burgemeester dat de wed strijd gestaakt moest worden. Dat was toen echter al gebeurd." In dergelijke situaties ligt de uiteindelijke beslissing bij de wedstrijdleider. Een en ander was inmiddels al bespoken met het bestuur van SMC en de rijders. Hebbink: „Er was in de loop van de ochtend nog een breefing geweest met de wedstrijdlei der, mij en alle rijders om de ernst van de situatie alvast te bespreken en daarbij te vens een beroep te doen op het gezonde verstand van de rijder om rekening te houden met de omstandigheden en niet in de blind op de motorfiets te stappen. Ook werd de rijders verzocht - indien zij dingen signaleerden die ons nog niet be reikt hadden ons daarvan melding wil den maken. Waardoor er snel besluiten konden worden genomen." Het niet doorgaan van de wedstrijden was een domper voor organisatie en rij ders. „Al vind ik het persoonlijk het meest pijnlijk voor onze vrijwilligers", „Daar zitten we op dit moment inder daad over te denken", verklapt Marianne Hebbink. „Want sinds vorig jaar is er ook in Nederland een aparte supermotard- klasse en die jongens rijden dan alleen dit soort wedstrijden. In het verleden moes ten we het hebben van crossers en weg- racers die er 'wat bij deden. Daarom or ganiseer je zo'n wedstrijd dan na het seizoen, want dan is hun'risico op bles sures minder van belang. Nu kim je ei genlijk in elke willekeurige maand orga niseren, omdat je niet meer afhankelijk bent." De internationale kalender, zoals EK- en WK-wedstrijden, speelt nog wel een rol. „Maar de kans bestaat dat we naar een andere datum, andere tijd van het jaar gaan. Dat bespreken we evenwel definitief tijdens onze evaluatie van de komende wedstrijd. De KNMV is voor nemens volgend jaar elf wedstrijden voor zitten, maar er ergens tussenin. Nadeel is donker is. In 'ons' weekend wordt altijd het NK te laten verrijden, dus laten we dat we niet de laatste NK meer hebben, de tijd weer verzet en is het 's avonds dan eens niet aan het eind van de rit gaan voordeel is zeker dat het niet zo vroeg plotseling om 17.00 uur al donker." A Weer kan spelbreker Supermotard zijn 1’1 MULDER TRUCKS <’i SUPERMOTARD iïi /l INTELLIGENTE KRACHT OOK AANWEZIG OP I uOOnH 1 g i-

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 2003 | | pagina 27