WADDINXVE OFFICIËLE BEKENDMAKINGEN EN MEDEDELINGEN WEEK N° T E E E N M G E BEZWAAR BOUWZAKEN ENQUÊTE DIENSTVERLENING DE GEMEENTEBALIE GROEN x SIRENE NIET GEHOORD? r BEL 624 500 RUIMTELIJKE ORDENING VERGADERINGEN f MILIEUZAKEN f VOORZIENINGEN GEHANDICAPTEN OVERIGE VERGUNNINGEN f GEZOCHT: STEMBUREAULEDEN K PAGINA 3 WOENSDAG26 NOVEMBER 2003 WEEKBLAD VOOR WADDINXVEEN defini- het pro- bij de staat dan ook op brood- noodtrap (14-11- De gegevens donderdag Abw-uitkering ontvangen de gemeenteraad Aan deze tekst kunt u geen rechten ontlenen. 62 45 00 COLOFON Eindredactie Gemeenterubriek: BDS/Communicatie 08.30 - 14.00 uur 08.30- 12.30 uur 19.00 - 20.30 uur Sociaal raadsvrouw - uitsluitend op afspraak - maan dag tot en met donderdag van 09.00 tot 16.30 uur. OPENINGSTIJDEN DE GEMEENTEBALIE maandag tot en met donderdag vrijdag dinsdag- en donderdagavond te dringen planscha- Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de heer B. Kramer, via nummer 624 706. SPREEKUREN Burgemeester en wethouders alleen na afspraak via de secretaresses. krijgen aan de Stich- het uitbrengen minimum inkomen ontvangen; en alleenstaande De tekst en kaarten ook aan land.nl. Wat is de langdurigheidstoeslag? Het rijk heeft over 2003 een extra bedrag beschikbaar gesteld december 2003 reeds vijf jaar zonder onderbreking op een van het vastgestelde streekplan treft u op de provinciale internetsite, www.zuid-hol- Degenen die momenteel een Abw-uitkering ontvangen en in aanmerking komen bericht. Ontvangt u een IOAW- of lOAZ-uitkering of geen uitkering van vragen. Hieronder leest u hoe u dit doet. aan de gemeente voor de financiële ondersteuning van mensen die per 1 minimum inkomen zitten. I van Sint Michielsgestel d.d. om bij de rijksoverheid aan de wettelijke regeling voor Voor de op donderdag 10 juni 2004 te hou den verkiezing van de leden van het Euro pees Parlement zoekt het college van B W mensen die bereid zijn zitting te nemen in een stembureau. Waarschijnlijk wordt tegelijker tijd met de verkiezingen het Raadplegend Referendum over de invoering van de Euro pese grondwet gehouden. AL VIJF JAAR EEN MINIMUM INKOMEN? DAN KOMT U WELLICHT IN AANMERKING VOOR DE LANGDURIGHEIDSTOESLAG 2003 Raadhuisplein 1 (0182)62 46 24 Postbus 400, 2740 AK 62 46 80 www.waddinxveen.nl gemeente@waddinxveen.nl 54 75 00 62 47 67 63 04 44 Andere belangrijke telefoonnummers in de gemeentegids GEMEENTEHUIS postadres telefax website e-mailadres OPENINGSTIJDEN ANDERE AFDELINGEN Alle afdelingen elke werkdag van 08.30 tot 12.30 uur. In de middag kunt u alleen terecht op afspraak. OPENINGSTIJDEN AFVALSTATION, Zuidelijke Rondweg 250 Voor afgifte (grof)vuil en KCA elke werkdag van 13.30 tot 16.30 uur en zaterdag van 09.00 tot 12.00 uur. Hoeveel bedraagt de langdurigheidstoeslag? 450,00 voor gehuwden en samenwonenden; 400,00 voor alleenstaande ouders; 320,00 voor alleenstaanden. BINNENGEKOMEN BOUWAANVRAGEN De volgende bouwaanvragen zijn ontvangen op de tussen haakjes vermelde datum: 20030296 Philips Willemstraat 2, het gedeeltelijk veranderen en het vergroten van een woning (12-11-2003) 20030298 Coenecoop 711het plaatsen van een r 2003) 20030299 Nicolaaserf 28, het gedeeltelijk veranderen van een woning (17-11-2003) De Gemeentebalie voor informatie, vragen en klachten Cyclus: afvalinzameling, ophalen grofvuil e.d. Instituut Sociaal Raadslieden Gouwebad "De Sniep" De ontwerp-notitie ligt met ingang van 27 november 2003 gedurende vier weken ter inzage bij De Gemeentebalie, op werkdagen van 08.30 uur tot 12.30 uur. Als u interesses heeft kunt u dit melden bij de afdeling SOZA-GBA. Stuur een briefje met naam, adres, woon plaats en geboortedatum naar de afdeling SOZA-GBA, t.a.v. de heer B.Kramer, postbus 400, 2740 AK Wad- dinxveen. De bezoekers van dienstverlening gemiddeld van de bezoekers werd bi Over het algemeen waren Er werd ook een aantal kanttekenin; vinden bezoekers de privacy weinig faciliteiten om j ken. - Collegebeslissing d.d. 1 8 november 2003 inzake beste ding gelden met betrekking tot De Overkapping. - Collegebeslissing d.d. 1 8 november 2003 de Quick scan voor het openbaar onderwijs in Waddinxveen en omzetten intentiebesluit bestuurlijke krachtenbundeling in een dJ.'...'. tief besluit. van deze aanvragen kunt u op afspraak inzien bij de cluster Bouwtoezicht, telefoon 624 832 of 624 835. COMMISSIE SAMENLEVING op donderdag 4 december, aanvang 20.00 uur Op de agenda: Voorbereiding raadsvergadering (voorstellen) - Voorstel tot instemming met de wijze van invoering van de Wet Werk en Bijstand en vaststelling van de hiermee ver band houdende verordeningen. - Voorstel met betrekking tot de evaluatie schuldhulpverle ning 2002/2003. - Voorstel met betrekking tot de evaluatie Regeling bijdrage maatschappelijke activiteiten 2001-2003 in het Kader van het minimabeleid. - Voorstel tot vaststelling Bijstandswet 2002. Voor vragen over de agenda kunt u contact opnemen met de cluster Bouwtoezicht telefoon 624 832 of 624 835. Tegen bovenstaande besluiten kunt u bezwaar aanteke nen (zie BEZWAAR). Met het indienen van een bezwaar schrift wordt de aanvang van de bouw/sloop niet tegen gehouden. Om dat te voorkomen kunt u een verzoek indienen bij de Rechtbank 's-Gravenhage, Sector bestuurs recht, t.a.v. de voorzieningenrechter, Postbus 20302, 2500 EH 's-Gravenhage. De rechter beziet dan of met de bouw/sloop mag worden begonnen. Aan het indienen van zo'n verzoek zijn kosten verbonden. BEZOEK CLUSTER BOUWTOEZICHT ALLEEN OP AFSPRAAK U kunt alleen bij de cluster Bouwtoezicht van de afdeling VROM terecht wanneer u daarvoor telefonisch een afspraak heeft gemaakt. Telefoon 624 832 of 624 835. U hoeft dan niet te wachten en de medewerkers kunnen zich voorbereiden op uw bezoek. Voor nadere inlichtingen over het streekplan kunt u zich wen den tot de provincie Zuid-Holland via de telefoonnummers (070) 441 72 90, (070) 441 63 83 of (070) 441 71 54. Opname in deze publicatie houdt uitdrukkelijk geen uit spraak in over de definitieve besluitvorming. In dit stadium kunt u geen bezwaarschrift indienen tegen een voorge nomen veiling. Wel kunt u uw bedenkingen kenbaar maken bij de afdeling Openbare Werken. De stembureaus zijn geopend voor de kiezers van 07.30 uur t/m 21.00 uur. Er zijn in totaal vier leden per stembureau nodig. Gewerkt wordt aan de hand van een rouleringsschema. Het presentiegeld bedraagt bruto 85,00. Door de gemeente worden consumpties, een brood- en een warme maaltijd verstrekt. In juni en september 2003 heeft De Gemeentebalie een enquête uitgezet onder haar bezoekers. Door de enquête zowel in een drukke (juni) periode als in een minder drukke (september) periode af te nemen is er een objectief beeld ontstaan. De Gemeentebalie beoordelen de 1 I met een acht. Ruim driekwart werd binnen een kwartier geholpen, zij hier tevreden mee. L-ningen geplaatst. Zo onvoldoende en zijn er je tijdens het wachten te verma- Maandelijkse luide test Op elke eerste maandag van de maand, om 12.00 uur precies, worden de sirenes luid getest. Tot september 2003 werden de sirenes stil getest. Er is weer overge gaan op het luid testen van de sirenes, omdat bleek aat veel burgers de sirenes niet meer herkenden. voor de Langdurigheidstoeslag krijgen automatisch de gemeente, dan moet u de Langdurigheidstoeslag zélf aan- BINNENGEKOMEN KAPAANVRAGEN De volgende kapaanvragen zijn ontvangen: - Peter Zuidlaan, 3 iepen en 1 els in groenstrook in ver band met reconstructie. Voorwaarden om in aanmerking te komen voor de langdurigheidstoeslag: U bent per 1 december 2003 ouder dan 23 jaar en jonger dan 65 jaar; U bent (zelf of samen) op dit moment nog niet aan het werk; U heeft (zelf of samen) de afgelopen vijf jaar, dus vanaf 1 januari 1999, geen WW-uitkering ontvangen; Ontvangt u een WAO-, WAZ- of WAJONG-uitkering, dan moet u de afgelopen vijf jaar, dus vanaf 1 januari 1999, voor 80 tot 100 procent arbeidsongeschikt geweest zijn; U heeft (zelf of samen) de afgelopen vijf jaar, dus vanaf 1 januari 1999, geen inkomsten uit werk ontvangen; U heeft (zelf of samen) de afgelopen vijf jaar, dus vanaf 1 januari 1999, zonder onderbreking een i Uw vermogen bedraagt per 1 december 2003 niet meer dan: 9950,00 voor gehuwden, samenwonenden ouders en 4975,00 voor alleenstaanden. VERLEENDE SLOOPVERGUNNINGEN De volgende sloopvergunningen zijn verzonden op de tus sen haakjes vermelde datum: 20030266 Henegouwerweg 4A, het slopen van diverse opstallen (18-11-2003). n> OPENBARE VERGADERING WELSTANDSCOMMISSIE Op dinsdag 2 december a.s. om 1 1.00 uur vergadert de welstandscommissie. In deze vergadering worden diverse bouw-en reclameaanvragen beoordeeld op redelijke eisen van welstand. De agenda kunt u vanaf maandag 1 december a.s. inzien bij de Gemeentebalie en staat dan ook op onze website www.waddinxveen.nl. De agendastukken liggen op werkdagen tij dens kantooruren in de leeshoek van de Gemeentebalie ter inzage. Tijdens bovenstaande vergaderingen kunt u gebruikmaken van het spreekrecht. Over de regels die daarbij gelden is in het gemeente huis een brochure verkrijgbaar. Eenieder kan beroep aantekenen tegen wijziging van bestaande en nieuwe concrete beleidsbeslissingen zoals opgenomen in het vastgestelde streekplan Zuid-Holland Oost van 12 november 2003. Dit beroep dient op grond van artikel 6:7 van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de eerste dag van terinzagelegging van bovengenoemde besluiten te worden ingediend bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, post bus 20019, 2500 EA te Den Haag. Als u niet wenst dat uw persoonlijke gegevens openbaar worden gemaakt, kunt u tegelijk met de bedenkingen een schriftelijk verzoek tot geheimhouding indienen. Alleen als u tijdig bedenkingen uit tegen een ontwerpbe sluit kunt u later beroep instellen tegen het definitieve besluit. De ontwerpbeschikking ligt vanaf donderdag 27 novem ber t/m woensdag 24 december 2003 ter inzage bij de Gemeentebalie, op werkdagen van 08.30 tot 12.30 uur en op verzoek op de maandagavonden gedurende drie aaneengesloten uren (tel. 624 838). U kunt de uitslag van de enquête in zijn geheel bekijken op de gemeentelijke website www.waddinxveen.nl. ONTWERP-NOTITIE "WIJZIGING C.Q. VRIJ STELLING VAN HET BESTEMMINGSPLAN IN RELATIE TOT ECONOMISCHE UITVOERBAAR HEID" TER INZAGE Burgemeester en wethouders hebben het voornemen de gemeenteraad voor te stellen de ontwerp-notitie "Wijzi ging c.q. vrijstelling van het bestemmingsplan in relatie tot economische uitvoerbaarheid" vast te stellen. In deze notitie is aangegeven in welke situaties in geval van een bouwaanvraag of een vrijstellingsverzoek een zogenoemde planschaderisicoanalyse door de initiatiefne mer moet worden overgelegd. COMMISSIE OPENBARE RUIMTE op dinsdag 2 december, aanvang 20.00 uur. Op de agenda: Voorbereiding raadsvergadering (voorstellen) - Voorstel tot afronding van fase I van de samenwerkings overeenkomst tussen gemeente en ontwikkelaar inzake het project Centrum. Fase I is een uitwerking van gramma voor toetsing financiële haalbaarheid. - Voorstel tot beschikbaarstelling van een krediet ter afron ding fase I en uitvoering fase II van het Centrumproject. - Voorstel op grond van artikel 19, 1 e lid van de Wet op de Ruimtelijke ordening om ten principale medewerking te ver lenen aan een principeverzoek van Houthandel Albïas B.V. om een herontwikkeling naar woondoeleinden op de loca tie Zuidkade 62 mogelijk te maken. - Voorstel tot het verstrekken van een opdracht ting Adviesbureau Onroerende Zaken voor van advies over een planschadeverzoek. Voorbereiding raadsvergadering (mededelingen en ingekomen stukken) - Motie van de gemeenteraad 25 september 2003 op verbetering van devergoedingen. Informatie-uitwisseling. - Centrumontwikkelingen. Mededelingen en Ingekomen stukken - Collegebeslissing d.d. 2 oktober 2003 inzake vaststelling van het Plan van aanpak fonds duurzaamheid Waddinx veen. (Aangehouden in de vorige vergadering.) - Collegebeslissing inzake de conceptnotitie "Wijziging c.q. vrijstelling van het bestemmingsplan in relatie tot finan ciële uitvoerbaarheid". Wat als u de sirene niet heeft gehoord? Als u de sirene niet heeft gehoord, meldt dit dan bij de gemeente via tel. 624500. Met uw melding kunnen wij nagaan of alle sirenes het doen. Er wordt een inventari satie gemaakt van alle ingekomen telefoontjes. Door enkele vragen te stellen, wordt direct achterhaald welke sirene het niet doet. Het kan ook zijn dat er sirenes bij moeten komen. Voor uw veiligheid kan de gemeente dan adequaat maatregelen nemen. Welke vragen worden er aan u gesteld? De telefoniste stelt u de volgende vragen: Op welk adres woont u? Had u uw ramen en deuren dicht? Waar was u precies ten tijde van het alarm? Wilt u een telefoonnummer doorgeven i.v.m. een eventuele terugkoppeling? Zo ja, dan graag ook uw naam vermelden. De ambtenaar rampenbestrijding neemt als het nodig is of als u dat wilt contact met u op. EVALUATIE AFGELOPEN PERIODE Inmiddels zijn de sirenes in september, oktober en november getest. Dankzij de meldingen van inwoners kon gecontroleerd worden of de sirenes werken. Twee sirenes bleken defect. Dit is meteen doorgegeven aan de regionale brandweer Hollands Midden in Lei den. Die zorgt er voor dat de sirenes gerepareerd wor den. Ook is opgevallen dat in bepaalde straten de sirenes niet goed hoorbaar waren, vooral niet met ramen en deuren dicht. Aan dit probleem is helaas niets te doen, omdat er landelijke regels bestaan, die bepalen hoe luid een sirene mag loeien. Dit ter bescherming van mensen die vlakbij een sirene wonen. Over het plaatsen van extra sirenes kunnen we nu niets zeggen. Ook dit heeft te maken met landelijke richtlij nen en wetgeving. van het Beleidsverslag Algemene - Voorstel tot het beschikbaar stellen van subsidie ten behoeve van een ballonnenfestijn en aanschaf van een aandenken voor de leerlingen van het basisonderwijs bij de geboorte van een prins(es)je. - Voorstel tot vaststelling van een begrotingswijziging m.b.t. financiering jeugdgezondheidszorg in 2003. Voorbereiding raadsvergadering (mededelingen en ingekomen stukken) - Aanbieding door het bestuur van het Openbaar Lichaam voor voortgezet onderwijs van de begroting 2004. Onderwerpen van de commissie - Memo m.b.t. de benoeming van een vertegenwoordiger in het Openbaar Lichaam voor voortgezet onderwijs in samenwerkingsverband in Waddinxveen en Boskoop. - Notitie van de CDA-fractie gemeente Waddinxveen over het Sociaal Beleid van de gemeente Waddinxveen. Mededelingen en Ingekomen stukken - Collegebeslissing d.d. 14 november 2003 inzake preven tiemaatregelen ter voorkoming van legionellabesmetting in de voor de publieke dienst bestemde gebouwen. - Collegebeslissing d.d. 1 8 november 2003 tot vaststelling van het tarief voor het wettelijk basispakket Centrale Antenne Inrichting per 1 januari 2004. COMMISSIE BESTUUR EN MIDDELEN op woensdag 3 december, aanvang 20.00 uur Op de agenda: Voorbereiding raadsvergadering (voorstellen) - Voorstel inzake de opbouw van tarieven en rechten. Voorbereiding raadsvergadering (mededelingen en ingekomen stukken) - Het concept van het Districtsbeleidsplan 2004 Politie Gouwe Ussel. - Motie van de gemeenteraad van Wormerland d.d. 28 oktober 2003, waarin het Rijk wordt gevraagd de kosten van de nieuwe Wet Kwaliteitsbevordering Rampenbestrij ding voor de gemeenten te compenseren. Informatie-uitwisseling - Toelichting door de commandant van de vrijwillige brand weer, de heer G. Huizer, op de zgn. Zorgnorm Brand weer. Onderwerpen van de commissie - Follow-up Kerntakendiscussie. Zuid-Holland. Het vastgestelde streekplan vormt voor de provincie de basis voor het toetsen van (gemeentelijke) ruimtelijke plannen zoals bestemmingsplannen. U kunt het vaststellingsbesluit van Provinciale Staten en het vastgestelde streekplan Zuid-Holland Oost van 25 novem ber t/m 5 januari 2004 inzien op werkdagen tijdens kan tooruren: - in de gemeentehuizen van de gemeenten liggend in het plangebied (waaronder Waddinxveen); - in de openbare bibliotheken in de gemeenten liggend in het plangebied; - in ae bibliotheek van het Provinciehuis, Zuid-Hollandplein 1 te Den Haag, tel.nr. (070) 4416482. Op verzoek kunt u na telefonische afspraak de stukken bij zowel de gemeenten als de provincie buiten kantooruren inzien. Alvorens de notitie ter vaststelling aan de gemeenteraad wordt aangeboden kunnen belanghebbenden gedurende deze termijn omtrent de ontwerp-notitie zijn/haar ziens wijze schriftelijk kenbaar maken bij B W en mondeling bij de heer J. Meijer (telefoon 624 836). BINNENGEKOMEN SLOOP AANVRAGEN De volgende aanvragen om afgifte van een sloopvergun ning zijn ontvangen op de tussen haakjes vermelde datum: 20030297 Willem de Rijkelaan 2 t/m 180, het verwijderen van asbesthoudende panelen (13-11-2003) Hoe vraagt u de langdurigheidstoeslag aan en tot wanneer kan dat? Als u denkt in aanmerking te komen voor de Langdurigheidstoeslag, kunt u het Aanvraagformulier Langdurigheidstoeslag 2003 volledig afhalen bij De Gemeentebalie, telefonisch aanvragen via tel. 624500 of downloaden van onze website www.waddinxveen.nl. U moet het formulier volledig invullen en ondertekenen. Het formulier moet voorzien van de gevraagde bewijs stukken uiterlijk op 31 december 2003 bij ons binnen te zijn! Formulieren die later binnen komen worden niet in behandeling genomen. Heeft u vragen, dan kunt u op werkdagen tussen 9.00 en 10.00 uur telefonisch contact opnemen met de afdeling SOZA-GBA: telefoon (0182) 624 624. ONTWERPBESCHIKKING MILIEUVERGUNNING Burgemeester en wethouders hebben het voornemen de volgende vergunning te verlenen: - Coenecoop 27, Broer Bakkerijgrondstoffen BV, het veranderen van een fabriek voor bakkerijgrondstoffen. Tegen deze ontwerpbeschikking kunt u t/m dinsdag 30 december 2003 (wettelijke termijn voor het indienen van bedenkingen is verlengd i.v.m. feestdagen) schriftelijke bedenkingen indienen bij het college van B W. Wilt u spreken over het ontwerpbesluit of mondeling bedenkingen indienen, kunt u voor genoemde datum telefonisch een afspraak maken met de heer W. van Valen, tel. 624838, Het Wvg-loket in de publiekshal van het gemeentehuis is alleen op maandag en vrijdag tussen 09.00 en 12.30 uur geopend. U kunt alleen op deze dagen terecht bij de Wvg-consulent voor inhoudelijke vragen over de Wet voorzieningen gehandicapten en lopende aanvragen. De Wvg is wel iedere ochtend telefonisch bereik baar onder telefoonnummer 624 715. Informatie over de vergunningen kunt u krijgen bij de cluster Bouwtoezicht, tel. 624 832 of 62 4835. VASTSTELLING INTEGRALE STREEKPLANHER- ZIENING ZUID-HOLLAND OOST Op 12 november 2003 hebben Provinciale Staten van Zuid-Holland in het kader van de integrale herziening van het vigerende streekplan dat in 2005 afloopt, het nieuwe streekplan Zuid-Holland Oost vastgesteld. Bij dit nieuwe streekplan zijn de ingediende bedenkingen op het ont- werpstreekplan betrokken. De planperiode van het streek plan loopt tot 2015 en geeft de belangrijkste ruimtelijke ontwikkelingen weer in het oostelijk deef van de provincie Als antwoord hierop wordt De Gemeentebalie in het eerste kwartaal van 2004 verbouwd. De balies worden anders ingericht waardoor meer privacy ontstaat. Een leestafel en een kinderboekje moeten een bezoek aan De Gemeentebalie veraangenamen. Om de wachttijden tijdens avondopenstelling(en) verder af te laten nemen komt De Gemeentebalie vanaf januari 2004 met een afsprakensysteem voor reisdocumenten. U kunt dan van tevoren telefonisch een afspraak maken waardoor u nauwelijks meer hoeft te wachten. Nadere informatie hierover volgt in december. De volgende vergunningen o.g.v. A.P.V. of andere wettelijke regelgeving zijn verleend: - aan de firma De Langen Van den Berg b.v. is vergun ning verleend voor het van 27-11-2003 t/m 27-08-2004 plaatsen van een bouwsteiger en andere noodzakelijke voorwerpen op de Noordkade, tussen percelen Noord- kade 151 en 161 t.b.v. bouwwerkzaamheden. IS Wanneer u vindt dat uw directe belangen worden geschaad door de verlening van een - hiervoor genoemde - verleende vergunning/beschikking, kunt u binnen zes weken na de verzendaatum van de beschik king een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het col lege van B W (tenzij in de publicatie een anaere pro cedure is vermeld). Informatie over de beschikkingen kunt u genoemde afdelingen.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 2003 | | pagina 3