GUNSTIG GEPRIJSDE LOTUS OP KOMST
Ze
zitten
er niet
voor
niets in.
anun
Daihatsu
dere modellen de maximale
1 000,- milieukorting
EERSTE HALFJAAR POSITIEF VOOR AUTOVERKOOP
I
B V.
extra hoge inruil
AUTOBEDRIJF
DE VIERDE GENERATIE HONDA LEGEND
HONDA FR-V EN CR-V NU 'EXTRA LARGE'
ONS VERKOOPTEAM STAAT VOOR U KLAAR.
DAIHATSU CUORE
KAN NÓG ZUINIGER
GRATIS AIRCO
GRATIS NAVIGATIE
VDO MS 2010
12 MAANDEN
UITGESTELDE BETALING
UUUt. 5.OOO,TEGEN 0% RENTE
AUTORAI2007
NAAR DE LENTE
Crashtests
worden
ook met
gordels
uitgevoerd.
LANCIA'S1
7 ShAU
1 SMU'
GRATIS NAVIGATIE
5X FIAT IDEA 1.4 ACTUAL PLUS
16
I I
i VDO MS 2010
12 MAANDEN
I UITGESTELDE BETALING
EXTRA HOGE INRUIL
16x
3x
v.a.
I
I
I
I
I
I
I
Keerkring 4, GOUDA, Tel. 0182-52 14 55 www.huidengouda.nl
€9.999,-
TEFIIOS
18.999,-
=5
€21.995,-
CZuure
-ê-7i999r"
€6.999,-
PANDA YOUNG
v.«. 8.495,-
PANDA DYNAMIC
v.a. 8.995,-
PUNTO CLASSIC LUSSO
11.995,-
Elise R
V.a. 14.995,-
WIJ HEBBEN BESLAG WETEN TE LEGGEN OP EEN BEPERKT
AANTAL NIEUWE FIATS TEGEN WAANZINNIG SCHERPE
PRIJZEN MET HEEL VEEL EXTRA'S GRATIS!! LET WEU OP OP!!
GOUDA, Van Loon Gouda BV,
Ridder van Catsweg 681, tel. 0182 - 53 20 00
(11.
XSnTwofoen autofabrikant
Veiliger voor voetgangers
PF8XW36
I
AUTONIEUWSBLAD
PAGINA 17
WOENSDAG 26 JULI 2006
RAPPE INSTAPPER
DE LEGENDE BEGINT
Lier
deze
1.
vindt u °P
r.-
rollers
met
■houdej
lisatie in
Geregistreerd 30-6-2006. Vraag naar de voorwaarden.
RIJ ZUINIG, RIJ DAIHATSU
V
I
te Dl eer -Axera •cede' "te'doortperxt koster nMaar mefcen
j Lȕ'jr' i
- r2
Ccpentnl €21995CC
Kredetgev»- Rear* N.V Tcetsro er
HUIDEN's
a
5
de autoverkopen 4,7 procent hoger
dan vorig jaar; het totaal ligt nu op
286.876 auto’s.
Opel verkocht in juni het meest:
5.630 auto’s.
Over het afgelopen halfjaar ligt
ONDERDEEL VAN DE.
TOYOTA-GROEP
sief
bil
SIRJON 2
OF 1,72 PER DAG
LEASE V.A. 234,-'
1:20 km /.COs: 118 g/km
en
de
’oorde-
K,
d<-
OF 3,31 PER DAG
LEASE V.A. 410,-*
O
z
OF 3,79 PER DAG
LEASE V.A. 460,-’
lEESEMI
Ziet er uit als een echte Lotus en rijdt als een echte Lotus. Het Is ook een echte Lotus: de nieuwe Elise
S.
OF 0,99 PER DAG
LEASE V.A. 183,-*
1:21,7 km COa: 109 g/km
Tolgens de
van Airco
verklaring'
en de topsnelheid ligt net boven de
200 km/uur. Het maximumkoppel
van 172 Nm is beschikbaar bij 4.200
t.p.m.
De Lotus Elise S is niet de snelste
uit het Lotus-gamma, maar in zijn
prijsklasse is de nieuwe Engelsman
wel een serieuze nieuwe speler op
het gebied van acceleratie, prestaties
en handelbaarheid.
Effected rente
r/odö
Cuore
€4200,00
wy.aos
36 meander
t Ar.
«846P26
f f.
€2Sta-y.
Kreoet-
■firwedng
De Lotus Elise S komt in de plaats
van de Elisé met de zogenoemde K
Series-motor. Die krachtbron was
•mpcl
aan. Ook uniek is het SH-AWD-
systeem. AWD staat natuurlijk, voor
All Wheel Drive. De Legend .wordt
op vier wielen aangedreven in zich
continu aanpassende verhoudingen
tussen 30 en 70 voor tegenover
achter. SH staat voor Super Hand
ling en voegt aan het systeem een
innovatie toe. De aandrijfverhou-
ding wisselt namelijk niet alleen
tussen voor en achter, maar ook tus
sen links en rechts! Zo krijg je een
auto die je maximale grip geeft op
praktisch alle weg-, weers- en ver
keersomstandigheden.
Rekenvooteetó Daiciassc
2~99 CC
«-
€3700,00
6?/ .1-
€9998 0C
SPECIAAL
VOORU
INGEKOCHT
De succesvolle Lotus Elise is bin
nenkort leverbaar in een nieuwe uit
voering: de Elise S. Lotus’ nieuwe
ling is met een vanafprijs van 47.288
euro de nieuwe instapper van het
merk. De compacte sportauto is in
alle opzichten een echte Lotus. Als
krachtbron voor de nieuwe Lotus
Elise S dient de 1,8-litermotor met
136 pk. Deze motor koopt het Britse
merk in bij Toyota. Het blok maakt
van de 860 kilo wegende Elise een
lekker rappe sportauto. De accelera
tie van 0 tot 100 km/uur geschiedt
in de nieuwe Lotus in 6,3 seconden
In een aparte
Je Centrale C
Logo met radar
Het ziet er wat pretentieus uit, het
grote H-logo op de neus, maar ach
ter het embleem op de Legend be
vindt zich een radar die continu in
de gaten houdt wat er voor de auto
gebeurt en die ingrijpt als de situatie
‘m niet zint. Kom je te snel te dicht
op een voorganger, dan reageert het
systeem in twee fasen door de gor
dels aan te spannen en autonoom te
remmen. Het systeem bewaakt ook
de afstand tot de voorganger als de
cruise control is ingeschakeld en past
zonodig automatisch de snelheid
verklaring zegt
Ondernemingsraad
XL eveneens voorzien van extra ac
cessoires, terwijl zijn prijs verlaagd
is. Honda voorziet de CR-V XL LS
gratis van lichtmetalen wielen en
side protection bars. De CR-V XL
ES krijgt daarbij ook parkeersen-
soren. Haast is wel geboden, want
Honda levert de CR-V in XL-uit-
voering zo lang de voorraad strekt,
voor prijzen vanaf 29.995 euro.
de directie
"volledig in met
Pogen re. BTW en BPM. exd. testen riklaar maten de ve<pfcnte lerA^dennqsöktege en regstrate*asten. Druk- en'ol zetfouten
er. pr.s- ea of soecfcate«79™en voorbehouden. SE&O Afgebeelde acce5so«es komen optioneel zin. Brandstofvemru*
.□eeomtmeeil vorens 1999'IOTVEG en KT'26BLEC, en CCte-utetoot: V8r 4.6 «er/100 km -109 g«m (Cuore> tot Bi UerlOOkm
- 20: gXm Jenos 4WD Automaat Oeze Summersale-actie loopt van 1 juk t/m 31 augustus 2006. ’Bij 60 mnd. 12.000 knvjaar
DAIHATSU
Volkswagen aan kop met 30.516 au
to’s. De Japanse merken - op Mazda
na - doen het goed, maar VW en
Opel presteren het best. De Golf is
met 8.523 stuks de bestverkochte
auto van 2006 tot dusver.
De AutoRAI, het tweejaarlijkse
auto-evenement dat in Amsterdam
plaatsvindt, opent voortaan zijn
deuren in de tweede helft van maart.
De organisatie kiest ervoor om de
traditionele RAI-maand februari te
verruilen voor een datum die kort
na de datum van de Autosalon van
Genève ligt. Op deze manier kun
nen de exposerende automerken
meer nieuwe modellen tonen in
Amsterdam. De meeste autofabri
kanten bewaren hun primeurs im
mers voor Genève, waardoor de
AutoRAI in februari soms weinig
nieuws kan tonen. Het thema ‘It’s
Showtime’ legt nadruk op de komst
van het toegenomen aantal nieuwe
auto’s. Komende editie kunnen ech
te autoliefhebbers naar een exclu
sieve Public Preview-avond. Deze
vindt plaats na de persdag, maar nog
voor de algemene publieksopening.
De laatste dag van juni zijn maar
liefst 8.000 auto’s op kenteken ge
zet; het totaal voor juni komt daar
mee op 48.000. Dat is 7,8 procent
meer dan in juni 2005.
Over de eerste zes maanden zijn
Bij de Nationale Zuinigheidstest
verbruikte een Daihatsu Cuore ge
middeld slechts een liter benzine
per 26,04 gereden kilometers. Dit
is een bijna zeventien procent la
ger verbruik dan wat de fabriek zelf
opgeeft als de gemiddelde benzine-
consumptie van de Cuore. Met de
officiële fabrieksopgave mag Dai
hatsu de Cuore al de zuinigste auto
van Nederland noemen.
Maar een instructeur van ProDrive,
dat rijvaardigheidstrainingen orga
niseert, liet echter zien dat Daihatsu
met een opgave van 21,7 kilometer
per liter benzine heel bescheiden is.
Uitgeverij Wegener organiseerde de
Zuinigheidstest voor de lezers van
de Wegener Dagbladen. De deel
nemers legden in een zuinige auto,
met energielabel A of B, een afstand
van 300 kilometer af. De route,
vastgesteld door TNO Automotive,
weerspiegelde de gemiddelde ver
keerssituatie in Nederland.
Met de Honda FR-V XL-edition
ver
leden tijd. Honda levert gratis een
Sony-satellietnavigatiesysteem en
parkeersensoren ter waarde van
1.589 euro op de FR-V XL. De prijs
van deze ruimteauto met drie zit
plaatsen voorin is 26.210 euro.
De CR-V, een terreinauto met
vierwielaandrijving, is tijdelijk als
afkomstig van Rover en zoals be
kend is Rover ter ziele, waardoor
de stroom motoren snel opdroogde.
Tegelijkertijd met de introductie
van de Elise S verandert de naam
van de Elise 11 IR in Elise R.
Deze heeft 56 pk meer dan de Elise
S. Uiterlijk onderscheidt de ‘R’ zich
van de ‘S’ met lichtmetalen acht-
spaakswielen en de naam ‘LOTUS’
op de achterzijde. De prijs van de
Elise R is 59.839 euro. De absolute
top in het Lotus-programma is en
blijft de Exige S. Dit kanon heeft
maar liefst 218 pk.
’der van de brancheorgan.sane
België maanOg^^i
Scbj
I gc^
J dicj
uiX
ha
m-1
Tekst: Bob Stoll/HSPublicity
Foto’s: Honda
Je kunt een auto nou wel ‘Legend’
noemen, maar het wil de Legend
nog maar niet lukken om ook echt
legendarisch te worden. In de twin
tig jaar dat Honda een type auto
met deze naam produceert, heeft
de Legend een bescheiden, zo niet
onopvallend leven geleid.
Een legende is het verhaal van een
wonder en een’wonder van techniek
is de nieuwe Honda Legend zeker.
Het is de vierde Honda die onder
deze naam het levenslicht ziet. Met
deze Legend claimt Honda een plek
in de zogenoemde E-klasse, het
segment waarin we ook de Merce
des met dezelfde letteraanduiding,
de BMW 5-serie en de Audi A6
aantreffen.
De claim is in kwalitatief en tech
nologisch opzicht zeker gerecht
vaardigd. Met de Legend introdu
ceert Honda een pakket technische
hoogstandjes dat er niet om liegt.
‘Linking innovations’, noemt Hon
da dat. Innovaties die elk apart een
artikel waard zijn, maar die samen
een geheel vormen dat de som der
delen overtreft.
vorige
Van Lier
werd toen °.pgefe' het te
verschil van inzicht over
.r„n beleid was ontstaan.
voeren
I MAX. 5.OOO,- TEGEN 0% RENTE
viaNEN - Vanaf 1 ,ui'iIS
4 Kik zover. Want dan
hetdanemdeh)k^«n
f worden autos
L laagste waard overheid
1 COl-uicstoot door
beloond met l.W'
korting.
‘schoonheden in bett alent
en.' ^oorbeeld
op denk uitgeruste Smon 2
de slimme, compacte Cuore.
zuinigste, schoonste en
ligste auto van t land.
Aanvullende informatie
en dealeradressen
www.daihatsu.nl-
tendeels veranrw-oo^k ^r
•^leerd om lichtere en scho-
EZ externe problemen
Bde samenwerking
Een goed initiarirf-
immers, de C02-uitstoor .s gr
Dit en meer zorgt in combinatie
met de lichtmetalen 3,5-liter V6-
motor niet alleen voor ultiem rij
plezier, maar ook voor ongekende
veiligheid. En niet alleen voor de
inzittenden, maar ook voor de bui
tenwereld. Zo is de Honda Legend
bovendien voorzien van een motor
kap die automatisch een stukje om
hoog komt wanneer een aanrijding
onvermijdelijk is en zo de klap op
vangt voor voetgangers en fietsers.
Binnenin is het een en al luxe en
weldaad. Overdaad zelfs, met ver-
warmbare en koelbare voorstoelen Elegant, stijlvol, sportief, luxueus, kwaliteit. Absoluut, maar ont-
om maar wat te noemen, kwalitatief houd vooral Innovatief, met een hoofdletter I.
mooie materialen en stilte. Ver
zorgd onder meer door alweer een
innovatie: een audio-installatie die
tegengeluid en dus extra stilte pro
duceert!
Minpunten? Misschien het ontwerp behoort verkeerd rijden tot de
van de carrosserie. Dat is onveran
derd onopvallend. Smaakvol, maar
ook niet meer dan dat. De Honda
Legend is er in slechts één enkele
uitvoering, maar die biedt gewoon
alles. En meer. Voor een prijs die
past in het E-segment: 74.500 euro.
Maar wat een waar voor dat geld.