CORSA MET 'HEUPEN SNELLE JEEP IN SHOWROOM AUTOBAAS uevehoi naia 1 GRAND CHEROKEE SRT-8 MET DIKKE V8-M0T0R Het Autonieuwsblad ^BOVAG i i - Auto Baas Nissan 0182-617900 - Auto Baas Chrysler 0182-631143 - Van Beynum Gouda BV VW/Audi 0182-647464 - ‘t Centrum Mazda 0182-372499 - Rogam Gouda BV Mercedes-Benz 0182-696060 - Hans Severs BMW 0182-513000 - Hooftman Volvo 0182-642100 - Huiden Fiat/Alfa/Lancia 0182-521455 - Van Mannekes Auto’s V.O.F. KIA 0182-636008 - Kempenaar Renault 0182-570444 - Toyota van Leeuwen 0182-621800 - Linear BV SEAT 0182-621866 - Hyundai van der Linden Waddinxveen 0182-632100 - Van Loon Honda 0182-532000 - Van Loon BV Skoda 0182-567878 - Martien van Eijk Lada 0182-513877 - Nomen Toyota 0172-212037 - Noordegraaf Waddinxveen 0182-615788 - Van Vegten Mazda 0182-515366 Incl. montage, balanceren en nieuw ventiel. Informeer naar de types en voorwaarden bij uw d Uitgever: RNG Regionale Nieuwsbladen Groep in Alphen aan den Rijn. Verschijnt eenmaal in de twee weken. Oplage 76.500 kranten Het Autonieuwsblad wordt verspreid in: Bodegraven, Boskoop, Driebruggen, Gouda, Gouderak, Haastrecht, Hazerswoude-Dorp, Moerkapelle, Moordrecht, Reeuwijk, Stolwijk, Vlist, Waarder, Waddinxveen en Zevenhuizen. Autonieuwsblad: Raoul Wallenbergplein 9, Postbus 33, 2400 AA Alphen a/d Rijn Telefoon: (0172) 48 74 74 Fax: (0172) 48 74 78 Bezorgservice Huis-aan-huisbladen: (0900) 1010107 0.10 p/m) GLASHELDERE APK-KEURING 2 S' 2. GLASHELDERE FACTUUR Geïntegreerdefietsdrager O Aero package AUTONIEUWSBLAD WOENSDAG 9 AUGUSTUS 2006 PAGINA 17 HEET Henri Stolwijk Het uiterlijk van de Jeep Grand Cherokee SRT-8 laat weinig aan de verbeelding over. De Opel Corsa is bijna NDA k 1 1 UtOttvA'-Slt MAUk AIUXIATH - UN AfOtUNO VAM »OV*9 zorgen voor een uitstekende vertra- gmg- Naast reparaties welke nodig zijn om aan de wettelijke eisen te vol doen en uw veiligheid te waarborgen, zijn er ook nog onderhouds werkzaamheden welk nodig zijn voor het behoud van uw auto, dus om u op langere termijn hoge kosten te besparen. Glashelder dus. Gezien het feit dat u niet maandelijks voor onderhoud in onze werk plaats komt, kan het dan verstandig zijn om deze preventief te ver vangen. Het zou tenslotte vervelend zijn als u één of twee maanden na uw onderhoudsbeurt op strafbare en mogelijk zelfs levensge vaarlijke banden rijdt. Uiteraard geldt dit dilemma niet alleen voor banden, maar ook voor remblokken, schokbrekers, uitlaten, etcetera. WU ZULLEN IN BOVENSTAANDE GEVALLEN ADVISEREN OM HET ONDERHOUD UIT TE LATEN VOEREN, MAAR WU LATEN DE KEUZE AAN U! Uiteraard is prijsopgave vooraf altijd mogelijk en bij ons geldt afspraak is afspraak! Wie zijn of haar auto bij ons laat keuren, doet dit op basis van ver trouwen. U vertrouwt er natuurlijk op dat uw APK goedgekeurde auto een veilige auto is. Maar u wilt natuurlijk ook geen overbodige kosten maken om uw auto op de weg te houden. Onderstaande dealerbe- drijven begrijpen dit als geen ander. Bij periodiek onderhoud of APK keuring komen wij in onze werkplaats regelmatig banden tegen welke nog net aan de wettelijke norm van 1,6 mm voldoen. O s 7^ even groot als de eerste generatie Astra. Op het moment dat u uw auto ophaalt, ontvangt u bij de werkplaatsreceptie een factuur voor de verrichte werk zaamheden. Bekijk deze op uw gemak en heeft u vragen, stel deze dan gewoon. Wij zijn trots op ons werk en geven u graag tekst en uit leg. Het is zelfs goed mogelijk dat u nog goede gebruikerstips mee krijgt. Als u dat wenst, rijden we uw auto gewoon weer even de brug op om u te laten zien welke werkzaamheden uitgevoerd zijn. designer Loeb. “We mikken op twee verschillende doelgroepen. De driedeurs is voor mensen die van een vlot model houden en die de auto veelal alleen rijden. De vijfdeurs is door zijn wat minder uitgesproken vorm en de verder naar achteren doorgetrokken daklijn duidelijk meer bedoeld voor gezinsgebruik, düs voor mensen die de Corsa nodig hebben om bijvoorbeeld de kinde ren mee te nemen.” AutoBaas Chrysler Jeep BV in Wad dinxveen heeft een echte publieks trekker in de showroom staan: de nieuwe Jeep Grand Cherokee SRT- 8. Dit is een auto die zich zonder problemen met de Porsche Cayenne kan meten, aldus de Jeep-dealer. De airco is nog nooit zo hot geweest. 16 dagen hittegolf heeft daarvoor gezorgd. Wie de afgelopen weken veel onderweg is geweest, weet nu zeker datje veel aan een airco hebt in de auto. Dat die het dan ogk vooral goed moet doen om het inte rieur aangenaam koel te houden. Niet dat een bloedhete auto absoluut naar de 20 graden Celsius hoeft te worden afgekoeld, want dat schijnt ook weer een beetje te veel van het goede te zijn als het buiten meer dan dertig graden is. Uit onderzoek is immers gebleken dat een te groot temperatuursverschil net als te veel hitte kan leiden tot concentratieverlies. Het advies is een verschil tussen binnen en buiten van maximaal 7 graden, dan blijfje lekker fris en fit en dat is natuurlijk wel zo veilig. Maar goed, de airco moet hoe dan ook goed werken en dat betekent onderhoud. Bij veel rijden is een jaarlijkse inspectie een aanrader, zo hoor ik regelmatig van technici die het kun nen weten. Want het voorkomt onheil in de toekomst. Als er bijvoorbeeld te weinig koelmiddel in het systeem zit, dan blaast het minder koude lucht het interieur in. Zelfs de sme ring van essentiële onderdelen kan in gevaar komen, waar door uiteindelijk de compressorpomp de vernieling indraait. Zo’n inspectie zit niet automatisch bij een reguliere onder houdsbeurt, heb ik me laten vertellen. Steeds meer dealers vragen overigens wel of de airco gelijk moet worden geïn specteerd. Maar als dat niet gebeurt, is het verstandig om er even naar te vragen. Om de kosten hoefje het niet te laten, want in de regel ben je voor enkele tientjes klaar met een in spectie. Is alles goed, dan weetje tenminste zeker dat de airco maximaal rendement levert en dat je niet voor onverwacht hoge uitgaven komt te staan, want daar kun je het ook knap benauwd van krijgen. Fix-draagsysteem. Een vinding van Opel die debuteert op de Corsa. Het gaat om een geïntegreerde fietsdra- ger in de bumper. Hij is uitschuif baar en er passen twee fietsen op. Als hij niet nodig is, ziet hij uit het zicht in de bumper. Ook heeft de Corsa een DualFloor (standaard bij de versies Enjoy, Sport en Cosmo). Het is een verstelbaar paneel, dat in zijn hoogste stand gelijk is aan de dorpel van de achterdeur, waardoor er onder de plaat extra ‘verborgen’ ruimte zit. Gereden hebben we nog niet met de nieuwe Corsa. Dat ge beurt later dit jaar. Bij de Corsa is te kiezen uit zes verschillende mo- torversies. Drie daarvan lopen op benzine: een 1,0-liter van 60 pk, een 1,2—liter van 80 pk en een 1,4- liter van 90 pk. De andere drie zijn diesels: een 1,3-liter CDTI van 75 pk, een 1,3-liter CDTI van 90 pk en een 1,7 liter CDTI van 125 pk. Deze laatste is dan ook de snelste. In het interieur zitten opvallend veel bergvakken. Met name die in de portieren zijn van fors formaat; er is zelfszplek voor anderhalve liter limonade flessen. De middencon sole is helemaal volgens de huidige trend relatief ver doorgetrokken in het interieur als een soort centraal bedieningspaneel. Het is iets wat je steeds meer ziet bij nieuwere model len. Bijzonder is het leverbare Flex- ‘Het is een fenomenale auto’, zegt Harold Dazler van AutoBaas. ‘We hebben hem sinds kort in de show room staan en krijgen al veel posi tieve reacties. De Grand Cherokee SRT-8 kost 87.900 euro en dat is in vergelijking met andere super- SUV’s een erg aantrekkelijke prijs. Er is geen optielijst voor de SRT-8, want alle denkbare luxe is standaard op deze auto.’ De nieuwe Opel Corsa heeft brede ‘heupen’. Dat wil zeggen dat de wielkasten achter ietwat zijn uit gebouwd. Het is volgens designer Niels Loeb een knipoog naar de eerste generatie van dit model. Een auto die je ook direct herkende aan de uitgebouwde wielkasten. De nieuwe Corsa (bijna 4 meter lang) beleefde onlangs zijn wereld première op de Londense autoshow. In oktober rolt hij in Nederland bij de dealers de showroom binnen. De vorm komt nogal sportief over. De voorzijde vertoont duidelijk over eenkomsten met dat van de Opel Astra. De daklijn is opvallend hoog en daardoor gaat instappen gemak kelijk. De achterzijde van de drie ën de vijfdeurs wijken van elkaar af. De eerste oogt meer als een coupé gelijk de Astra GTC en de vijfdeurs komt wat behoudender over. “Dat is ook onze bedoeling”, zegt AutoBaas wil met de snelle Jeep meer aandacht genereren voor SRT. Dat staat voor Street Racing Technologies, een bedrijf dat ver schillende modellen van Chrysler, Dodge en Jeep onder handen neemt. Een bekend voorbeeld van het werk van SRT is de Dodge Viper SRT- 10. De Jeep Grand Cherokee heeft nu dus ook de ‘SRT-behandeling’ ondergaan. Voor de aandrijving zorgt een 6,1- liter Hemi-V8 met 426 pk. Die krachtbron sleurt de Grand Che rokee naar een topsnelheid van 245 kilometer per uur. Een sprint van 0 naar 100 km/uur kost niet meer dan vijf seconden. De remmen zijn afkomstig van specialist Brembo en Aan de buitenzijde is duidelijk zichtbaar dat het niet om een nor male Grand Cherokee gaat. De SRT-8 staat op vijfspaaks lichtme talen 20-inchwielen. Elke Grand Cherokee SRT-8 heeft bovendien een zogeheten ‘aero package’, dat bestaat uit voor- en achterspoilers, dorpelverbreders en een centraal geplaatste uitlaat. Op de achterklep prijkt de begeer lijke SRT-8-badge. Het interieur is uitgerust met onder meer sportieve kuipstoelen, waarin het SRT-logo is opgenomen. 4 banden halen 3 betale V

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 2006 | | pagina 17