Showlocatie: Coenecoop 140 -141 Waddinxveen www.vanderlinden-groep.nl - tel.nr.: 0182- 632100 FORD S-MAX 2.5 20V TURBO mazoa i Minimaal 1.500,- voor uw huidige auto of tot wel 1.500,- bovenop de taxatiewaarde!* n fe HYUnöHI F KEUZE UIT RUIM 200 TOP OCCASIONS VAN DIVERSE MERKEN, VANAF 3.000,- Profiteer nu ook van de Atos demo-modellen tegen een zeer scherpe prijs! SPECIAAL VOOR U INGEKOCHT, DE HYUNDAI ATOS! NU 1.000,-GOEDKOPER! Prijs: EiEERT I t I l A U RIJDT AL EEN NIEUWE ATOS VANAF 7.995,-!, Flexibiliteit VOOR- VERK00PAV0ND donderdag 5 oktober 17.00 -21.00 uur KOOPZATERDAG zaterdag 7 oktober 10.00- 17.00 uur INCL. KOOPAVOND vrijdag 6 oktober 10.00-21.00 uur KOOPZONDAG 8 oktober 10.00 -17.00 uur VAN DER LINDEN GR O EP €9.495,- -/- 4.500,- 1.500,- 3.495,- tóEj Rekenvoorbeeld Aanschafwaarde occasion Inruilwaarde huidige auto b.v. Voordeel bovenop de taxatiewaarde Voordeel prijs Of voor slechts €69,- per maand! Ondeugend Even wennen Reisauto SI -l Wat kunt u verwachten? 200 top occasions op één locatie! Aantrekkelijke financierings- mogelijkheden! Occasions met de best denkbare garanties! De goedkoopste autoverzekering j van Nederland! j Een hapje en een drankje! J Springkussen voor de kinderen! n Kortom een dagje uit voor het hele gezin! HET AUTONIEUWSBLAD PAGINA 22 WOENSDAG 4 OKTOBER 2006 De Ford S-Max heeft een natuurlijke, atletische bouw. Spoilers ontbreken. 50.450 euro De vernieuwde BMW X3 is er nu ook met een 286 pk en 580 Nm sterke twinturbo dieselvariant. Bk Uw kredietlimit Inruilbonus Vraag de f 1 1 V 7 In de Ford kunnen de achterste stoelen (die een optie zijn) in elke SPECIFICATIES Ford S-Max 2.5 20V Turbo Motortype: vijfcilinder-in-lijn Cilinderinhoud: 2.522 cm3 Vermogen: 162 kW (220 pk) bij 5.000 t.p.m. Max. koppel: 320 Nm bij 2.100 t.p.m. Acceleratie: 7,9 sec. van 0 tot 100 km/uur Topsnelheid: 230 km/uur Gem. verbruik: 9,4 ltr/100 km 1.500,- €1.500,- 3.495,- 11.000,- Theoretische looptijd 63 mnd 63 mnd Aanschafwaarde auto 9.495,- 16.500,- Taxatiewaarde huidige auto 4.500,- 4.000,- Uw toe te betalen bedrag 3.495,- 11.000,- Effectieve rente per jaar 9,4% 9,4% Nominale rente per maand 0,751% 0,751% Uw maandelijkse termijn €69,- 229,- Uw contante aanbetaling €0,- €0,- BIJZONDERHEDEN UITRUSTING ABS EBD Elektronisch stabiliteitssysteem ESP Airbags, gordijnairbags, zij-air- bags en knie-airbags bestuurder Centrale vergrendeling met afstandsbediening Elektrisch bedienbare zijruiten voor en achter Dvd-navigatiesysteem Wisselaar voor zes cd’s Stuur in hoogte en diepte ver stelbaar Elektrisch verwarmbare en ventileerbare voorstoelen Elektrisch verstelbare en ver warmbare buitenspiegels gebracht. De achterlichtunits hebben horizontaal geplaatste LED-verlich- ting achter helder kunststof. Bij de vernieuwde X3 zijn de zowel de back van de wielen. Het stuur is vrij voor- als achterbumper in de carros- seriekleur afgewerkt. Dat heeft een positief visueel effect, want de plas tic exemplaren van zijn voorganger oogden gewoon goedkoop. producten) en dat betekent een 2,5-liter vijfcilinder turbomotor met 220 pk en een koppel van 320 Nm. Via een handgeschakelde zes versnellingsbak wordt het vermo gen naar de voorwielen gestuurd. De S-Max ontbreekt het aan enor me spoilers, maar hij heeft dan ook van nature al een atletische bouw. De dik aangezette wielkasten en de coupéachtige daklijn geven hem een dynamische uitstraling. De puntige neus met de karakte ristieke Ford-grille en de pruilende onderbumper geven hem iets bru taals. Aan de achterkant zien we twee uitlaten, die ieder een eigen einddemper hebben. Het uiterlijk van de S-Max komt natuurlijk over: hij is niet bijzonder gespierd, maar eerder pezig. IMPOSANT SPORTIEF DE VERNIEUWDE BMW X3 OW OCCASION VOOR Waarom zou een vader van een flink aantal kinderen niet af en toe ook eens uit de band willen springen? Vroeger reed hij GTI’s en GSI’s; nu is die sportieve be stuurder verantwoordelijk voor zijn kroost en die moet hij op een verantwoorde manier vervoeren. Toch wil hij zo nu en dan een rustige polderweg schoonvegen of flink tekeergaan op een klaverblad. Ford begrijpt dat deze behoefte bestaat en heeft daarom de S-Max 2.5 20v Turbo in het programma opgenomen. De Ford heeft de motor uit de Fo cus ST (en verschillende Volvo- De BMW X3 is altijd gezien als het speelse broertje van de wat serieuze re X5. Zo laat zich ook het verschil in rijden het beste omschrijven. De X5 rijdt bijzonder goed, de X3 beter en speelser. Tijdens de introductie in het snikhe te München konden we indrukken opdoen met de X3 3.0sd-dieselmo- tor. De 3,0-liter twinturbo produ ceert 285 pk en een enorm koppel van 580 Nm. Met een sprinttijd van 6,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/uur en een topsnelheid van 240 km/uur presteert hij ronduit indrukwekkend. Dit is dan ook het topmodel uit de X3-reeks. BMW levert nóg twee dieselmoto ren: de 3.0d (218 pk) en 2.0d (150 pk). Voor benzineadepten is er keuze uit de 3.0si (272 pk), de 2.5si (218 pk) en de 2.0i (150 pk). Nieuw aan het uiterlijk zijn de ge wijzigde lichtunits. Aan de voor zijde zijn de units scherper gelijnd en zijn ze achter helder glas onder- Vehicle) zoals BMW hem noemt, zo hard door bochten. Knap dat BMW er toch weer in geslaagd is om een sportief rijdende auto te maken. Ook al zit je ver boven het asfalt, toch krijgt de bestuurder veel feed- groot en indirect, maar biedt veel gevoel en scherpte. sportiviteit. Oké, hij is best te ver leiden tot glijpartijen, maar de Ford is veel meer een snelle reisauto. De demping is stevig en de vering soe pel, waardoor hij oneffenheden en dwarsrichels onverstoorbaar neemt. Hij helt oyer in bochten en voelt een beetje zwaar aan. Onderstuur treedt pas in een heel laat stadium op en de achterkant van de S-Max laat zich nauwelijks uit het gareel brengen. Ook niet met het ESP uitgeschakeld. Het blijft keurig stil in het interieur en alleen bij volgas hoor je de vijf- cilinderroffel, die dan wordt ver gezeld van een turbofluit. Al vanaf pakweg 1.500 toeren heeft de Ford er ‘zin an’ en trekt hij in een ruk door naar zijn maximumtoerental. Nervositeit is de S-Max volkomen vreemd. De besturing is commu nicatief en direct. Rond de mid denstand heeft de besturing wat ‘speling’, maar dat maakt hem op de snelweg juist rustig. Schakelen gaat in de Ford soepel en met korte slagen. De 100 km/uur staat bin nen acht tellen na vertrek op de klok en de topsnelheid ligt op 230 km/uur. Steeds meer klanten van BMW kiezen voor vierwielaandrijving, in BMW-jargon xDrive genoemd. Maar BMW erkent dat de meeste X3-rijders nimmer terrein zullen rijden met de auto; ze zullen hoog stens in een ondeugende bui een keer door een diepe plas rijden. Toch krijgen we de mogelijkheid om de off-roadcapaciteiten van de X3 te ervaren. En die zijn verbazingwek kend goed, want steile heuvels, diepe plassen en scherpe afdalingen neemt hij vrij eenvoudig. Geholpen door de elektronica, want dankzij HDC (Hill Descent Control) rolt hij auto matisch in een laag tempo van een steile afdaling. Een kind kan de was doen. BMW heeft met de X3 een erg goede auto nog beter gemaakt. Met prachtige motoren,, geweldige rijei- genschappen en een aangescherpt uiterlijk heeft BMW een erg indruk wekkende SUV in het programma. De prijzen starten bij 45.600 euro en voor het topmodel bij 68.900 euro. Hij staat inmiddels bij de dealer. De Ford S-Max maakt overall een sterke indruk. De snelle MPV is ruim, heeft een praktisch stoelsy- steem en is comfortabel. Deze Ford is een geschikte auto voor de brave huisvader die zijn kroost moet ver voeren, maar die ook zo nu en dan uit de band springt en weer even een kwajongen is. BMW heeft de X3 op beschaafde wijze vernieuwd. Hoewel de ui terlijke wijzigingen marginaal zijn, komt het grootste nieuws uit de ma chinekamer. Bijna alle motoren zijn krachtiger en zuiniger geworden. Vooral het nieuwe topmodel met twinturbo dieselmotor weet flink te imponeren. Zelfs de braafste huisvader wil af en toe weër een kwajongen zijn. Ford heeft daarvoor de S-Max 2.5 20v Turbo. Een MPV met dik 200 pk, zeven zitplaatsen en sportieve intenties. positie uitgeklapt worden, omdat de leuning niet onder de tweede zitrij ligt, maar juist met de hoofd steun richting de drempel van de bagageruimte ligt. Eerst moet je de afdekhoes van de bagageruimte, die de zittingen bedekt, naar ach teren klappen. Met het handvat dat dan ontstaat, klap je de zitting om. Een sim pel, maar doeltreffend systeem, waar veel concurrenten nog iets van kunnen opsteken, want in de S-Max zijn gewoon minder han delingen nodig om tot hetzelfde resultaat te komen. Hij is voorin ruim, op de achter bank is voldoende ruimte voor vol wassenen en de achterste zitrij zou den wij aanwijzen als zitplaats voor kinderen. De S-Max heeft bij de EuroNCAP-crashtesten uitstekend gescoord en EuroNCAP noemde de S-Max zelfs de hoogst scorende MPV ooit. i aanwezige finacieringsmedewerk(st)ers naar de voorwaarden. Rentewijzingen en typfouten voorbehouden. Dit betreft een doorlopend krediet. De effectieve rente op jaarbasis is de prijsaanduiding van het krediet. Hierin komen alle kosten tot uitdrukking. Juffermans Financial Services is aangesloten bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) onder nummer 12002638. Genoemde aanbiedingen en prijzen gelden alleen van 5 oktober t/m 8 oktober 2006 en gelden niet in combinatie met andere aanbiedingen. Alle in deze uitgave genoemde prijzen zijn incl. BTW/BPM en excl. verwijderings bijdrage (nw. auto's), kosten rijklaar maken en kentekenleges. Wijzigingen en typefouten voorbehouden. Afbeeldingen kunnen afwijken van de standaard specificaties. Vraag naar de voorwaarden. SS06120 B/T Rijden doet de nieuwe X3 voor SUV-begrippen zeer goed. Wel is de BMW op korte oneffenheden wat stoterig, maar zodra de weg boch tig wordt, ben je dat snel vergeten. Dankzij het straffe onderstel laat de X3 zich rijden als een model uit de 3-serie. Daar gaat wel een korte ge wenningsperiode aan vooraf. Wie voor het eerst in de X3 stapt, moet wennen aan de rolbewegingen van het koetswerk. Hij helt niet absurd over, maar door het hoge zwaarte punt en zijn gewicht van 1.850 ki logram verandert hij niet zo snel van richting als een 3-serie. Na het in sturen duurt het een fractie van een seconde, voordat het koetswerk zich heeft gezet en dan is het alleen nog het stuur in de goede richting hou den en gas geven. Daar leer je snel mee omgaan en dan kun je de X3 ontzettend hard over slingerende wegen sturen. Zelden reden we met een SUV, of een SAV (Sports Activity De S-Max legt de nadruk niet op ’<8' f' X

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 2006 | | pagina 22