Nieuw model, fris imago y I SMO Het resultaat is een atletische auto die als voorbeeld dient voor toe komstige modellen van Hyundai Met Ford naar Sensation Bij Hyundai heeft de succesvolle Tuc son plaatsgemaakt voor de veelbelo vende 1x35. Meer nog dan het model is het imago van de auto anders. Het nieuwe model is niet langer een stoere, robuuste SUV, maar een hoge auto met een elegante, stijlvolle lijn. '1 Hyundai 1x35 2.01 CWT i-Catcher Autonieuws mei 2010 verschijning. 120 kW bij 6.200 t.p.m. Vermogen: SPECIFICATIES Hyundai ix35 2 0. CWT i-Catcher Bijzonderheden uitrusting Motortype: Cilinderinhoud: Mistlampen voor In hoogte verstelbare bestuurdersstoel Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening Airconditioning Regensensor Lederen bekleding Panoramisch zonnedak In hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel Startknop viercilinder lijnmotor, benzine 1.998 cm3 Max. koppel: Topsnelheid: Acceleratie: Gem. verbruik: C02-uitstoot: Energielabel: Prijs testuitvoering: 194 Nm bij 4.600 t.p.m. 182 km/uur 10,6 van 0 tot 100 km/uur 7,91/100 km 187 g/km D 29.795 euro Mt®.iiiieu.ws want zo onbeholpen als de Tucson zich gedraagt bij hogere snelheden, zo soepel stuurt zijn opvolger. Het verschil zit ’m voor een belangrijk deel in het lagere zwaartepunt van de ix35. Door zijn forse afmetingen is hij net als de Tucson een behoorlijke windvanger, maar doordat hij veel steviger op de weg ligt, ondervind je daar minder hinder van. De toegenomen stabiliteit én de stugge vering zorgen er bovendien voor dat de ix35 keurig overeind blijft wanneer de weg afbuigt, terwijl je met de Tucson bij het naderen van een bocht veiligheidshalve flink gas zou terugnemen. f de Hyundai ix35 het succes van zijn voorganger kan evenaren, misschien zelfs overtreffen? Aan de auto zal het niet liggen, want die is op alle fronten beter dan de Tucson. Zelfs zijn vanafprijs (23.995 euro) doet nauwelijks onder voor die van zijn voorganger. Daarentegen zijn grote auto’s door toedoen van gewijzigde fis cale maatregelen lang niet meer zo aantrekkelijk als een aantal jaren geleden; de term SUV heeft zelfs een behoorlijk negatieve bijklank gekregen. Logisch dat ze bij Hyundai liever spreken van een crossover. En dat is te billijken, want anders dan de hoekige Tucson is de ix35 juist een sportieve, vlotte verschijning. De auto is vormgegeven volgens de nieuwe designtaal van het merk, Fluidic Sculp ture, waarin scherpe hoeken en vormen het design bepalen. Het resultaat is een atletische auto die als voorbeeld dient voor toekomstige modellen van Hyundai. Soepel sturen Behalve dat hij er smakelijk uitziet, is de Hyundai ix35 gezegend met goede rijeigenschappen. En ook daarin verschilt hij behoorlijk van zijn voorganger. Ford brengt een nieuwe editie van de Fiesta uit, waarbij twee toegangskaartjes voor het dancefeest Sensation bij de koop zijn inbe grepen. Voor alle 250 exemplaren van de Fiesta Sensation Edition is op de avond van het feest - zaterdag 3 juli - een gratis par keerplaats gereserveerd bij de Amsterdam Arena. De eigenaren worden tijdens het evenement in de watten gelegd en na afloop gaan zij met een leuk aandenken naar huis. Ford rust de Fiesta Sensation Edition uit met. extra’s als lichtmetalen 16-inchwielen. auto matische airco en witte lak. Ford vraagt er 17.484 euro voor. Vrolijk snorren Intussen snort de 2.0i-benzinemotor er vrolijk op los. De krachtbron van onze auto, een Hyundai ix35 i-Catcher, is gekoppeld een aa« automatische transmissie en levert 120 kW bij 6.200 toeren per minuut, meer dan voldoende om zowel in de stad als erbuiten in het verkeer mee te kunnen komen. De CO2-uitstoot (187 g/km) is aan de forse kant, maar ook daarvoor heeft Hyundai een oplossing. Later dit jaar wordt het aanbod namelijk uitgebreid met de compleet nieuw ontwikkelde 1.6 Gamma GDI benzinemotor. Deze krachtbron wordt gecombineerd met de bekende Hyundai Blue- technologie (banden met lage rolweerstand en een start-stopsysteem), waardoor de CO,-uitstoot behoorlijk lager uitvalt: 149 g/km.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 2010 | | pagina 51