vw-Giugiaro Audi met internet TDV8 Ultimate Renault Megane CC frisse herdefinitie I 'i Kampeer en Caravan Raps® r. ?Port I I I 3 i i i i i i i Bezoek voor DAF VW Golf 1.2 TSI V - - -^^■*"*i-*** een zeer uitgebreide lederen in- De Volkswagen Group neemt een belang van 90,1 procent in Italdesign Giugiaro(IDG). Volks wagen is helder: "Op deze ma nier participeren we in een van de meest gerenommeerde de sign- en ontwikkelingshuizen in de auto-industrie.” Italdesign wordt een permanent lid van de wereldwijde Volkswagen-fami- lie. De Volkswagen Group zet zijn modellenoffensief de ko mende jaren door en daarbij kan het nu volop profiteren van de productiecapaciteit en de kennis werkt in een rijdende auto. Op elk Audi A8 met tele- foonvoorbereiding plus (meerprijs 1.472 euro) en het MMI-navigatie plus inclusief MMI touch (4.916 euro) is WLAN-hotspot standaard. De bestuurder hoeft alleen maar een SIM-kaart die ge schikt is voor dataverkeer in te voeren in de telefoonvoor- bereiding plus. terieur, ook een extra dynamisch rijgedrag. De auto is onder ande re voorzien van Dynamic Re sponse, een computergestuurd anti-overhelsysteem dat een vlak bochtgedrag en een uitstekende ‘feedback’ aan de bestuurder ga- Audi levert de nieuwe A8 voor taan ook met een WLAN-Hot- spot voor draadloze internettoe gang in de auto. Dankzij de geïntegreerde WLAN-module is het mogelijk om laptops, iPads, netbooks en andere apparaten via UMTS met het internet te verbinden. Maximaal acht apparaten kun nen gelijktijdig van de hotspot gebruik maken. De voorziening Volkswagen introduceert in het nieuwe modeljaar in de Golf-lijn een 85 pk sterke variant van de 1.2 TSI. De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde vijf bak De driedeurs uitvoering Trendline is er vanaf 19.690 eu ro. De vijfdeurs staat voor 20.285 euro in de prijslijst. Hill hold is voortaan standaard op al le Volkswagens Golf. randeert, en Adaptive Dynamics, een geavanceerd actief schok- dempersysteem. De Range Ro ver Sport TDV8 Ultimate is een gelimiteerde (tien) versie en heeft een vanafprijs van 122.300 euro. Demissionair Minister Donner (Sociale Zaken en Werkgelegen heid) heeft DAF Trucks in Eind hoven bezocht. Stond tijdens het bezoek de Deeltijd-WW-re- geling ('aanpak hier is een schoolvoorbeeld’) centraal, hij liet zich de kans niet ontnemen om te sleutelen. Ook nam hij plaats achter het stuur van een DAF. De afstemming van het onder stel is specifiek voor de CC en net als bij zijn voorganger uiterst comfortabel. Lekker flaneren dus langs de Spaanse kust waar Renault haar nieuwste model voorstelde. Met geopende kap is met name in de stuurkolom de torsie van de carrosserie iets voelbaar, maar met gesloten dak is er geen vuiltje aan de lucht. En dat ook nog eens in letterlijke zin, omdat het dak van glas is. De Nederlandse koper van een benzineversie eeft de beschik king over de 1.6 16V (110 pk), 1.4 TCe (130 pk) en de 2.0 16V met CVT (140 pk). De TCe 180 is de snelste versie die automa tisch is gekoppeld aan het nieu we GT-uitrustingsniveau, waar bij de kennis van Renault Sport wordt ingezet voor de onderste- lafstemming. Bovendien komt erin de CC de 110 pk sterke 1.5 dCi met de nieuwe EDC-bak, een gerobotiseerde zesbak met De optimalisatie van de doel stellingen komt de komende editie tot uiting in een extra breed aanbod praktische en technische informatie, lezin gen, workshops en binnen- en buitenactiviteiten, variërend van navigatie tot en met het inparkeren van kampeervoer- tuigen, en toeristische en be- stemmingsinformatie. De beurs vindt plaats van vrijdag 22 tot en met dinsdag 26 okto- dubbele koppeling. Een prima combinatie, zo bleek tijdens een korte kennismaking. Over het geheel genomen maakt de Mé- gane CC een prettige indruk. Het interieur heeft veel bekende elementen en valt op door zijn gedegen afwerking. De prijslijst start bij de 1.6 Expression voor 31.990 euro. De 1.5 dCi 110 EDC Dynamique kost 38.990 euro. Renault verwacht het meeste van de 1.4 TCe Dynami que voor 34.690 euro. van Italdesign. De samen werking van Volkswagen en Giugiaro heeft reeds een lan ge historie. Zo was Giugiaro de ontwerper van de eerste generatie van de Golf. Daar mee creëerde hij het funda ment voor het design van Volkswagen in de jaren ze ventig van de vorige eeuw. Giugiaro maakte ook con cepten voor bijvoorbeeld de Volkswagen Passat en Sdroc- co, Audi 80 en de Upl-model- reeks. Range Rover neemt met een ex clusieve Ultimate-editie afscheid van de TDV8-uitvoering in de Sport-versie. De Ultimate biedt naast een roy- ale uitrusting, met onder meer ui ucac idllucn. VUA uc een zeer nitoehreide lederen in- routing en de indeling worden totaal veranderd en daardoor i praktischer. e Kampeer en Cara- van Jaarbeurs zet de focus op de ervaren kampeerders. Lei draad bij deze ontwikkeling zijn de wensen en behoeften van ‘empty nestets'. Deze vijf tigplussers, traditioneel de grootste bezoekersgroep van de beurs, beschikken over tijd en geld om er vaak op uit te trekken, vooral in het voor- en naseizoen. k aar het voorbeeld van zijn voorloper staat er weer een fris- I se Coupé-Cabriolet op basis van de nieuwe Mégane en daarmee wordt de modelva- riëteit van Renault’s middenklas ser afgerond. Het principe met een tweedelig variodak is gelijk gebleven, maar Renault laat nu een cabrio zien waarbij voor- en achterkant wél bij elkaar passen. Toch zijn er structureel ook een paar belangrijke wijzigingen doorgevoerd. Zo dringt de voor- ruitstijl maar liefst 6 cm minder ver het interieur in, waardoor het stoten van het hoofd bij in stappen tot het verleden be hoort. Bovendien versterkt dit het ‘open’ gevoel van de auto. Een nieuw item is een klein ruit je tussen de hoofdsteunen op de achterbank die tot 90 km/u al een flink deel van de werveling wegneemt. De kap wordt volle dig automatisch bediend en na 21 seconden geduld kan worden genoten. De auto is langer en breder en biedt daardoor meer binnenruimte. De CC beschikt over een baga- gevolume van 417 tot 211 liter. Door het kofferdeksel diep in de bumper door te trekken ontstaat onder de opgeklapte kap een uit stekende doorvoerhoogte, zodat serieuze tassen makkelijker kun nen worden ingeladen. WEEKBLAD VOOR WADDiNXVEEN/GOUWE KOERIER I r-7 Woensdag 9 juni 2010 ber 2010. Voor het eerst is een speciaal thema aan de beurs gekoppeld: ‘Bestemming Bene- i lux’. Op drie paviljoens wor- den de schijnwerpers gezet op populaire bestemmingen in België, Nederland en Luxem burg. Met veel aandacht voor natuur, cultuur, sport en at tracties in deze landen. Ook de

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Weekblad voor Waddinxveen | 2010 | | pagina 29