I NU BIJ BAAK AUTOCENTER B.V. G5n UW PU TO LIGT IN DEUK? a.xiskraats RUTOSCHHOE UR DER ZIET ER WEI EEN CRT IN T1Pf^TrnT^T=j Wïn) DE NIEUWE MAZDA5 Zoom-Zoom voor zeven personen Duitse zusterorganisatie van de ANWB doet crashtest 23.495,- 25.295,- 26.995,- 27.295,- 28.995,- 30.795,- AUTOBEDRIJF ZOETERMEER X Bredeweg 96 - Zevenhuize Tel. 0180-631666^. Hart van Holland 20 juli 2005 - I Nederland is de eerste markt in Europa waarop de gloednieuwe MazdaS wordt geïntroduceerd. Vanaf eind mei, begin juni staat deze moderne midi-MPV met zijn in dit segment unieke twee schuifdeuren en het innovatieve Karakuri-zit- en opbergsysteem bij [naam dealer] in de show room. "Mazda prolongeert het succes van de Mazda Premacy, sinds 1999 op de Europese markt, met de geheel nieuwe Mazda5", vertelt de heer Baak van Baak Autocenter b.v. "Met de Mazda5 intro duceren we een unieke midi-MPV op een van de grootste en snelst groeiende marktsegmenten van Europa. Enkele opvallende kenmerken onderscheiden de Mazda5 van zijn concurrenten: de grote mate van functionaliteit van het inte rieur, de ruimte voor zeven personen, de stijlvol le vormgeving en de voor zijn klasse unieke schuifdeuren. Hij is zeker het bekijken én rijden waard", aldus [achternaam persoon]. Interieurfunctionaliteit - gebruiksvriendelijk en flexibel De Mazda5 is voor een intelligent gebruik van de binnenruimte van binnenuit ontworpen. "De 2+3+2-stoelopstelling biedt veel comfort, gebruiksgemak en functionaliteit", vertelt de heer Baak. "De bestuurderstoel is tweevoudig verstelbaar en heeft een slaapstand. Het stuur wiel is in hoogte en in diepte verstelbaar, waardoor vrijwel elke bestuurder de juiste posi tie achter het stuur kan vinden. Voor comforta bel en soepel schakelen is de schakelpook onder aan het centrale instrumentenpaneel geplaatst." De twee afzonderlijke stoelen op de tweede rij kunnen in lengterichting verschoven worden of eenvoudig worden dubbelgeklapt. Met één handbeweging kunnen de stoelen worden omgeklapt zodat de passagiers voor de derde zitrij gemakkelijk kunnen in- en uitstappen. De ingebouwde flexibiliteit van de basisopstelling van de stoelen wordt verder vergroot door toe passing van het Karakuri-zit- en opbergconcept waarmee het aantal zitplaatsen in een handom draai tot zeven wordt uitgebreid. De achterste rij bestaat uit een bank waarvan de rugleuningen eenvoudig voorover op de zittingen kunnen worden geklapt waardoor de bagageruimte ver der wordt vergroot. Aandrijflijnen - Pittig en zuinig "Het benzinemotorengamma van de Mazda5 bestaat uit twee viercilinder, 16-kleps DOHC- motoren", aldus de heer Baak. De 1.8-liter basis versie produceert 85 kW/115 pk bij 5.300 t/min en een maximumkoppel van 165 Nm bij 4.000 t/min, en hij verbruikt slechts 7,9 liter brandstof per 100 km. De krachtigere 2.0-litermotor produ ceert 107 kW/145 pk bij 6.000 t/min, een koppel van 185 Nm bij 4.500 t/min, en hij verbruikt 8,2 liter per 100 km. Beide motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak die soepel en precies schakelt. Later dit jaar is de Mazda5 ook leverbaar met de verbeterde 2.0-liter CiTD common-rail turbodie selmotor (twee versies), gekoppeld aan een Volkswagen Fox is veiligste in zijn klasse nieuw ontwikkelde handgeschakelde zesbak. De standaardversie levert 81 kW/110 pk bij 3.500 t/min en een maximumkoppel van 310 Nm bij slechts 2.000 t/min voor uitstekende motorres- pons in het hele toerenbereik. De high power- versie levert 105 kW/143 pk bij 3.500 t/min en een koppel van 360 Nm bij 2.000 t/min. Beide motoren zijn standaard voorzien van een roetfil- ter waarmee wordt voldaan aan Euro Stage IV en de 5 mg/km-norm voor BPM-korting. Onderstel en veiligheid - Vol vertrouwen op weg De heer Baak vertelt verder: "Het onderstel van de Mazda5 zorgt voor ontspannen en comforta bel rijden. De stijve carrosserie en de geavan ceerde wielophanging voorkomen het overhel len van de auto. De ideale balans tussen carros seriestijfheid en wisselwerking tussen auto en bestuurder zorgt voor een stabiel en comforta bel weggedrag en veel rijplezier, zelfs met zeven mensen aan boord." De benzineversies van de Mazda5 zijn voorzien van snelheidsafhankelijke, elektro-hydraulische stuurbekrachtiging die onder alle omstandighe den de juiste mate van bekrachtiging levert. Grote geventileerde remschijven op de voorwie len en dichte remschijven op de achterwielen garanderen een uitstekende remvertraging en vormen het hart van het antiblokkeer-rem- systeem (ABS). Dit remsysteem beschikt verder over elektronische remkrachtverdeling (EBD) met mechanische brake assist. De actieve en passieve veiligheidsvoorzieningen van de Mazda5 geven een veilig gevoel. Het intelligente, automatisch inschakelende verlich tingssysteem en het volautomatische ruitenwis- sersysteem (standaard vanaf de Executive) leiden de bestuurder minder af. Standaard is elke Mazda5 voorzien van een antiblokkeer-rem- systeem (ABS) met elektronische remkrachtver deling (EBD). De 2.0 liter benzine en de CiTD High Power hebben bovendien standaard dyna mische stabiliteitsregeling (DSC) met tractiecont- role (TCS). Verder biedt de sterke carrosserie van de Mazda5 een hoge mate van bescherming voor alle inzittenden. Alle stoelen, met inbegrip van de uitklapbare zevende stoel, zijn voorzien van driepuntsgordels en hoofdsteunen. De bestuur der en voorpassagier hebben elk vóór- en zijair bags en alle stoelen beschikken over een gordijnairbag. Prijzen Mazda5 in Nederland De ADAC heeft de Fox getest in zijn technisch centrum in Landsberg. De botsproeven zijn gehouden volgens de criteria van de EuroNCAP, de Europese organisatie die elk jaar nieuwe auto's toetst op veiligheid en daarmee inmiddels de norm heeft gezet op dit vlak. De Fox scoorde in totaal 28 punten, wat goed is voor vier van de vijf maxi maal te behalen sterren bij de EuroNCAP. Geen enkele andere auto in de prijsklasse onder de 10.000 euro komt aan deze score. Veel bescherming Bij een frontale botsing biedt de compacte Volkswagen zijn inzitten den veel bescherming, wat volgens de ADAC duidelijk uit de verf kwam in de proef waarbij de auto met een snelheid van 64 kilometer per uur en met 40 procent van de voorzijde tegen een vervormbare wand van aluminium botste. 'De compacte Fox -1.8 Exclusive -1.8 Touring - 1.8 Executive - 2.0 Touring - 2.0 Executive - 2.0 Active Voor meer informatie: Baak Autocenter b.v. Contactpersoon: de heer J.P. Baak Koperweg 2, Alphen aan den Rijn Telefoon: 0172-435401 E-mailinfo.0007@mazdanet.nl toont grote kracht', zegt ADAC- crashdeskundige Klaus Brieter in het julinummer van het tijdschrift ADAC motorwelt. 'De interactie tussen de gordelspanners, de spankrachtbe grenzers, de airbags en de inschui vende stuurkolom verloopt goed. Beide airbags zijn volledig opgebla zen vóórdat bestuurder en passa gier er met hoofd en borst mee in aanraking komen. Ook van opzij De Fox biedt ook goede bescher ming bij een zijdelingse aanrijding. Deze proef is uitgevoerd met een vervormbaar stootblok, dat meteen snelheid van 50 kilometer per uur de zijkant van de auto trof. 'De ster ke B-stijl, de nauwelijks verbuigen de dorpels en de stalen balken in de portieren vangen de botsenergie op en verdelen deze over andere dra gende delen in de carrosserie', aldus Brieter. Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V L Daihatsu Cuore Casual Fiat Seicento 1100 Young, CV, el. ramen, Lancia Delta 1.8ie Sdns Mercedes Cl 80 Sedan Nissan Sunny°m"lX sarfan, stuurbekrachtiging Nissan Serena 2.0 SLX, 7 persoons Opel Sintra 7-persoons 2.2i 16V GIS Peugeot 306 break 1.9 Diesel, arrco Peugeot 306 1.4 XR 5-deurs Renault Espace 2.2i RT, 7 persoons Renault Twingo 1 -2i VW Golf CL 1.6 VW Passat Variant 1 8T Highhne, airco Rood 1998 Donkerblauw metallic 1997 Signaalrood 200 Lichtblauw metallic 199b Donkergroen metallic 1995 Blauw metallic 1998 Blauw metallic Bordeaux rood metallic 1993 Zilver metallic '997 Donkergroen metallic 2001 Donkergroen metallic 1999 Donkerblauw metallic 1994 Donkerblauw metallic 1996 Donkerblauw metallic 1996 Donkergroen metallic 1997 4.995,- 3.250,- 4.450,- 3.995, 5.750, 5.450,- 2-750, 3.950,- €10.950,- 7.995,- 8.250,- 4.950,- 3.950 - 4.950,- €10.950,- V Ton v.d. Post de Grutto 22, 2751 CT Moerkapelle Mobiel 06 23 45 37 75 2' Stationsstraat 223 2718 AB Zoetermeer Tel (079) 362 00 01 Fax: (079)36208 30 i A vakj N O 'n Zoals er garages zijn voor panne, zo zijn er bedrijven voor schadeherstel. Wij zijn zo'n FOC bedrijf. Met goed opgeleide vakmensen. sPeC'ks. apparatuur. Wij herstellen perfect konform fabrie specificaties. Met originele onderdelen. Allem voor uw veiligheid. -:n Dus als schadeherstel ook echt herstèl moe^ J breng dan uw schade-auto rechtstreeks naar o dan krijgt u ook nog eens 2 jaar garantie. LID VAN DE NEDERLANDSE VERENIGING VAN ONDERNEMERS IN HET CARROSSERIEBEDRUF

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2005 | | pagina 14