aaIon
KLEINTJE
Qpvo ferm
www.abtechniekgaragedeuren.nl - 015 361 2781
RALLY VAN FINLAND
ETEC VACUVIN BY EKRIS
3 OVERWINNINGEN OP RIJ
BON VOOR GRATIS
Hart van Holland 17 augustus 2005
MARCUS GRONHOLM EN MARKKO MARTIN BRENGEN PEUGEOT AAN DE LEIDING
^A/\FNifcCH\N£
AUTOBEDRIJF
IfTft 1
ZOETERMEER
■IN EN VERKOOP NIEUWE EN
GEBRUIKTE AUTO'S
(ALLE MERKEN)
ONDERHOUD EN REPARATIE
KWALITEIT VOOR EEN REDELIJKE PRIJS!
AiiIoIimIhii'L reparatie.
Marcus Grönholm heeft voor de vijfde maal de
Rally van Finland gewonnen. In 2000, 2001 en
2002 eindigde de Fin als eerste met de Peuge
ot 206 en vorig jaar won hij in de 307. Dankzij
zijn zege neemt hij nu de tweede plaats in de
tussenstand van het rijderskampioenschap in.
Ook teamgenoot Markko Martin presteerde
zeer goed in Finland: hij werd derde. Hierdoor
gaat Peugeot nu aan kop in de tussenstand van
het wereldkampioenschap voor fabrikanten.
Op de derde en laatste rallydag waren de verschil
len tussen de koplopers al dermate groot, dat ieder
een zijn positie zoveel mogelijk consolideerde. Ook
Grönholm reed snel en zonder risico's te nemen
naar de finish. Alleen 's ochtends was het nog span
nend, toen de stuurbekrachtiging olie lekte. De
monteurs moesten het volledige stuursysteem en de
motorsteunen in minder dan tien minuten vervan
gen. Grönholm heeft nu zeventien WRC-rally's op
Z|jn naam staan en won voor de tweede maal met
de 307. Bovendien was dit de eerste Peugeot-zege
met Pirelli-banden. Grönholm: "Het was een perfec
terally. We wisten van begin af aan dat we konden
winnen. Het was geen gemakkelijke rally, want we
moesten flink ons best doen en ik maakte me zor-
Sen om mijn navigator Timo Rautiainen. Om te
voorkomen dat hij nog meer last kreeg van zijn rug.
reed ik minder snel over de grootste heuvels, wat
ons iets tijd heeft gekost. Het is fantastisch om hier
te hebben gewonnen, maar we moeten nog hard
aan de slag om de auto te verbeteren, want Finland
staat niet bepaald model voor andere rally's."
Timo Rautiainen had op de eerste dag na KP5 last
van flinke rugpijn. De Rally van Finland is beroemd
en berucht om de vele sprongen die er over heuvels
worden gemaakt. Bij een groot deel van die spron
gen is het wegverloop aan de andere kant van de
heuvel niet te zien en moet de rijder blind op zijn
navigator vertrouwen. Rautiainen kreeg last van
zijn rug nadat de 307 met 200 km/h over een heuvel
was geknald. Hij had zoveel pijn dat hij de routebe
schrijving niet meer kon voorlezen. Na behandeling
door twee artsen kon de navigator weer aan de
slag. Peugeot had in Finland een derde auto inge
zet, voor het duo Sebastian Lindholm en Tomi Tuo-
minen. Ook voor navigator Tuominen waren de
sprongen tijdens KP5 teveel van het goede. Na rug-
onderzoek in een ziekenhuis adviseerden de artsen
hem niet meer aan de rally deel te nemen. Tuomi
nen heeft dit advies opgevolgd. Na de ruige berg
wegen van Argentinië en de snelle gravelroutes van
Finland moeten de rallyteams de volgende keer op
asfalt aan de slag. In de omgeving van de Moezel
staat de Duitsland Rally op de agenda
Gircuitpark Zandvoort was het toneel van de 3e
°nde van het mini endurance kampioenschap. Na
succes in België was ETEC VacuVin by Ekris erop
8 rand °P eigen bodem hier een vervolg aan te
^even. En zo geschiede tijdens de promotiedag van
rend°meraVOndCOmpetitie "SuPerraceday"- Gedu-
n e een race van 2 uur namen Robert en Philip-
,,,a et op tegen oa. Jan Lammers die als gastrijder
uitgenodigd bij het team van BMW Nederland.
II Urende deze race ondervonden Robert en Phi-
Wel meer tegenstand dan normaal, maar kon-
net r>8S°ndankS t0ch de overwinning binnenhalen
2 1_ean Animaal verschil van 2 sec op de nummer
gast' 6nS de2e 20nover9oten da9 werden veel
^en ontvangen. In een prachtig minidecor kon
geniet'"'1'0'' ^enot van een ^aPJe en drankje
de w& hVan ^8t dVnamische tacewereldje. Tussen
gejnl.e s*r'iden door werden Robert en Philippe nog
erviewd om de gasten wat te informeren over
s en outs van het racen met een mini.
sn q\' ^u''ion9stleden, vond plaats in Zandvoort
'sten"n °V0r wat neer k°mt °P ca- 4 uur
"at h 6 start0Ps1:e"in9 werd bepaald door loting
'Vid61 team de startP'aats opleverde, Team
O,'3 u'tzendbureau kreeg pole position. Om
I had Phii 9'n9 ^et op 9roen en voor de 1e bocht
p, 'ppe de leiding al overgenomen van Olym-
lt 1 nog nat was van de hoosbuien
I njden h 9Übberen en glijden. Na 75 minuten
a Philippe een voorsprong opgebouwd van
ruim 1,5 minuut op de tweede mini, het team Divi-
tec. Robert nam het stuur over en schreef geduren
de zijn stint de snelste raceronde op naam van ETEC/
VacuVin by Ekris. Dit leverde het team weer een
puntje voor het algemeen klassement op. Er werd
nog twee keer gewisseld maar de zege in deze 500
km race kwam nimmer in gevaar. Het team won uit
eindelijk met ruim 3 ronden voorsprong en bouwde
de voorsprong in het kampioenschap nog verder uit.
Het team Ekrisl, het team wat de andere ETEC/
VacuVin mini bestuurd en voornamelijk bestaat uit
onervaren rijders, scoorde een knappe derde plaats
in deze race.
Daihatsu Cuore 850 TG
Daihatsu Cuore 850
Fiat Seicento 1100 Young, CV, el. ramen,
Lancia Delta 1.8ie Sdns
Mercedes Cl 80 Sedan
Nissan Almera S, 5 deurs
Nissan Sunny 1.4 LX sedan, stuurbekrachtiging
Nissan Serena 2.0 SU, 7 jprsoons
Opel Sintra 7-persoons 2.2i 16V GLS
Opel Corsa 1.4 Sport
Peuqeot 106 3-drs 1.4 XS
Peugeot 306 break 1.9 Diesel, airco
Peugeot 306 1.4 XR 5-deurs
Renault Espace 2.2i RT, 7 persoons
Renault Twingo 1 2i
VW Corrado 2.0
VW Golf CL 1.6
VW Passat Variant 1 8T Highline, airco
Blauw metallic 1994
Donkerblauw metallic 1W
Signaalrood 2001
Lichtblauw metallic 1996
Donkergroen metallic 1995
Blauw metallic 1998
Blauw metallic 1995
Bordeaux rood metallic 1993
Zilver metallic 1997
Blauw metallic 199/
Blauw metallic 199/
Donkergroen meta ic 2001
Donkergroen metallic 1999
Donkerblauw meta ic 1994
Donkerblauw meta ic 1996
Donkerblauw meta ic 1995
Donkerblauw metallic 1996
Donkergroen metallic 1997
2.450,-
3.950,-
4.450,-
3.995,-
5.750,-
5.450,-
2.750,-
3.950,-
€10.950,-
4.950,-
4.450,-
7.995,-
8.250,-
4.950,-
3.950,-
5.950,-
4.450,-
9.950,-
Ton v.d. Post
de Grutto 22, 2751 CT Moerkapelle
Mobiel 06 23 45 37 75
2' Stationsstraat 223
2718 AB Zoetermeer
Tel.: (079) 362 00 01
Fax: (079) 362 08 30
li*w».ï2 TEVENS UW ADRES VOOR
1/1 ■ItJOtJ ONDERHOUDEN
11,1 K LEENAUTO BESCHIKBAAR.
Citroen Saxo 1.6 VTS
Citroen Saxo 1.1i
Ford Escort 1.6 5 drs.
Mazda 323 F
Opel Corsa 1.2 Comfort
Opel Astra Station 1.6i
Opel Vectra 1.6i 16V
Opel Vectra Station 1.6i 16V Pearl
Peugeot 309
Renault Megane 1.4 E
Renault Scenic 1.6 airco
Seat Cordoba Vario 1.6 SXE
Volkswagen Golf TDi 5-drs, airco
blauw met.
rood
blauw met
rood
zilver met
groen met.
blauw met.
blauw met.
rood met
groen
grijs met.
blauw met
zilver met
1999
1997
1996
1991
2001
1997
1996
1999
incl. APK
1996
1997
1999
2000
5.500,-
2.950,-
3.950,
1.000,-
7,950,
3.950
3.750,
7.750.
500,-
2.950,-
7.250,-
6.500,-
9.950,-
De Rooij Autotechniek
Zuidplasstraat 1A
2751 GL Moerkapelle
Telefoon: 079 - 593 6028
Nationale Auto Pas
-j 0 8 7il 4|H
Auto s boven 4.500,- minimaal 6 maanden
BOVAG-garantie en afgeleverd met grote beurt
uitsluitend voor particulieren (geen personeel, onroerend goed of dieren)
max. 4 regels, plaats in elk vakje één letter of leesteken en
laat tussen twee woorden één vakje open!
Naam:
Adres:
Postcode:Plaats:
INLEVEREN BIJ OF OPSTUREN NAAR:
HART VAN HOLLAND - Postbus 85 - 2760 AB Zevenhuizen
OF INLEVEREN BIJ:
BAC mode - Dorpsstraat l - Moerkapelle - Gé de Slijter - Puttelaan 146 - Boskoop
Heemskerk electra - Dorpsstraat 33 - Waddinxveen - C1000 - Passage - Waddinxveen
Slagerij Buijs - Dorpsstraat - Benthuizen
De redactie behoudt zich het recht voor KLEINTJES te weigeren. Inlevering is geen garantie voor plaatsing
in de eerstkomende editie. Maximaal 1 bon per gezin! Kleintjes per tax, telefoon of email worden geweigerd!