aaIon KLEINTJE Qpvo ferm www.abtechniekgaragedeuren.nl - 015 361 2781 RALLY VAN FINLAND ETEC VACUVIN BY EKRIS 3 OVERWINNINGEN OP RIJ BON VOOR GRATIS Hart van Holland 17 augustus 2005 MARCUS GRONHOLM EN MARKKO MARTIN BRENGEN PEUGEOT AAN DE LEIDING ^A/\FNifcCH\N£ AUTOBEDRIJF IfTft 1 ZOETERMEER ■IN EN VERKOOP NIEUWE EN GEBRUIKTE AUTO'S (ALLE MERKEN) ONDERHOUD EN REPARATIE KWALITEIT VOOR EEN REDELIJKE PRIJS! AiiIoIimIhii'L reparatie. Marcus Grönholm heeft voor de vijfde maal de Rally van Finland gewonnen. In 2000, 2001 en 2002 eindigde de Fin als eerste met de Peuge ot 206 en vorig jaar won hij in de 307. Dankzij zijn zege neemt hij nu de tweede plaats in de tussenstand van het rijderskampioenschap in. Ook teamgenoot Markko Martin presteerde zeer goed in Finland: hij werd derde. Hierdoor gaat Peugeot nu aan kop in de tussenstand van het wereldkampioenschap voor fabrikanten. Op de derde en laatste rallydag waren de verschil len tussen de koplopers al dermate groot, dat ieder een zijn positie zoveel mogelijk consolideerde. Ook Grönholm reed snel en zonder risico's te nemen naar de finish. Alleen 's ochtends was het nog span nend, toen de stuurbekrachtiging olie lekte. De monteurs moesten het volledige stuursysteem en de motorsteunen in minder dan tien minuten vervan gen. Grönholm heeft nu zeventien WRC-rally's op Z|jn naam staan en won voor de tweede maal met de 307. Bovendien was dit de eerste Peugeot-zege met Pirelli-banden. Grönholm: "Het was een perfec terally. We wisten van begin af aan dat we konden winnen. Het was geen gemakkelijke rally, want we moesten flink ons best doen en ik maakte me zor- Sen om mijn navigator Timo Rautiainen. Om te voorkomen dat hij nog meer last kreeg van zijn rug. reed ik minder snel over de grootste heuvels, wat ons iets tijd heeft gekost. Het is fantastisch om hier te hebben gewonnen, maar we moeten nog hard aan de slag om de auto te verbeteren, want Finland staat niet bepaald model voor andere rally's." Timo Rautiainen had op de eerste dag na KP5 last van flinke rugpijn. De Rally van Finland is beroemd en berucht om de vele sprongen die er over heuvels worden gemaakt. Bij een groot deel van die spron gen is het wegverloop aan de andere kant van de heuvel niet te zien en moet de rijder blind op zijn navigator vertrouwen. Rautiainen kreeg last van zijn rug nadat de 307 met 200 km/h over een heuvel was geknald. Hij had zoveel pijn dat hij de routebe schrijving niet meer kon voorlezen. Na behandeling door twee artsen kon de navigator weer aan de slag. Peugeot had in Finland een derde auto inge zet, voor het duo Sebastian Lindholm en Tomi Tuo- minen. Ook voor navigator Tuominen waren de sprongen tijdens KP5 teveel van het goede. Na rug- onderzoek in een ziekenhuis adviseerden de artsen hem niet meer aan de rally deel te nemen. Tuomi nen heeft dit advies opgevolgd. Na de ruige berg wegen van Argentinië en de snelle gravelroutes van Finland moeten de rallyteams de volgende keer op asfalt aan de slag. In de omgeving van de Moezel staat de Duitsland Rally op de agenda Gircuitpark Zandvoort was het toneel van de 3e °nde van het mini endurance kampioenschap. Na succes in België was ETEC VacuVin by Ekris erop 8 rand °P eigen bodem hier een vervolg aan te ^even. En zo geschiede tijdens de promotiedag van rend°meraVOndCOmpetitie "SuPerraceday"- Gedu- n e een race van 2 uur namen Robert en Philip- ,,,a et op tegen oa. Jan Lammers die als gastrijder uitgenodigd bij het team van BMW Nederland. II Urende deze race ondervonden Robert en Phi- Wel meer tegenstand dan normaal, maar kon- net r>8S°ndankS t0ch de overwinning binnenhalen 2 1_ean Animaal verschil van 2 sec op de nummer gast' 6nS de2e 20nover9oten da9 werden veel ^en ontvangen. In een prachtig minidecor kon geniet'"'1'0'' ^enot van een ^aPJe en drankje de w& hVan ^8t dVnamische tacewereldje. Tussen gejnl.e s*r'iden door werden Robert en Philippe nog erviewd om de gasten wat te informeren over s en outs van het racen met een mini. sn q\' ^u''ion9stleden, vond plaats in Zandvoort 'sten"n °V0r wat neer k°mt °P ca- 4 uur "at h 6 start0Ps1:e"in9 werd bepaald door loting 'Vid61 team de startP'aats opleverde, Team O,'3 u'tzendbureau kreeg pole position. Om I had Phii 9'n9 ^et op 9roen en voor de 1e bocht p, 'ppe de leiding al overgenomen van Olym- lt 1 nog nat was van de hoosbuien I njden h 9Übberen en glijden. Na 75 minuten a Philippe een voorsprong opgebouwd van ruim 1,5 minuut op de tweede mini, het team Divi- tec. Robert nam het stuur over en schreef geduren de zijn stint de snelste raceronde op naam van ETEC/ VacuVin by Ekris. Dit leverde het team weer een puntje voor het algemeen klassement op. Er werd nog twee keer gewisseld maar de zege in deze 500 km race kwam nimmer in gevaar. Het team won uit eindelijk met ruim 3 ronden voorsprong en bouwde de voorsprong in het kampioenschap nog verder uit. Het team Ekrisl, het team wat de andere ETEC/ VacuVin mini bestuurd en voornamelijk bestaat uit onervaren rijders, scoorde een knappe derde plaats in deze race. Daihatsu Cuore 850 TG Daihatsu Cuore 850 Fiat Seicento 1100 Young, CV, el. ramen, Lancia Delta 1.8ie Sdns Mercedes Cl 80 Sedan Nissan Almera S, 5 deurs Nissan Sunny 1.4 LX sedan, stuurbekrachtiging Nissan Serena 2.0 SU, 7 jprsoons Opel Sintra 7-persoons 2.2i 16V GLS Opel Corsa 1.4 Sport Peuqeot 106 3-drs 1.4 XS Peugeot 306 break 1.9 Diesel, airco Peugeot 306 1.4 XR 5-deurs Renault Espace 2.2i RT, 7 persoons Renault Twingo 1 2i VW Corrado 2.0 VW Golf CL 1.6 VW Passat Variant 1 8T Highline, airco Blauw metallic 1994 Donkerblauw metallic 1W Signaalrood 2001 Lichtblauw metallic 1996 Donkergroen metallic 1995 Blauw metallic 1998 Blauw metallic 1995 Bordeaux rood metallic 1993 Zilver metallic 1997 Blauw metallic 199/ Blauw metallic 199/ Donkergroen meta ic 2001 Donkergroen metallic 1999 Donkerblauw meta ic 1994 Donkerblauw meta ic 1996 Donkerblauw meta ic 1995 Donkerblauw metallic 1996 Donkergroen metallic 1997 2.450,- 3.950,- 4.450,- 3.995,- 5.750,- 5.450,- 2.750,- 3.950,- €10.950,- 4.950,- 4.450,- 7.995,- 8.250,- 4.950,- 3.950,- 5.950,- 4.450,- 9.950,- Ton v.d. Post de Grutto 22, 2751 CT Moerkapelle Mobiel 06 23 45 37 75 2' Stationsstraat 223 2718 AB Zoetermeer Tel.: (079) 362 00 01 Fax: (079) 362 08 30 li*w».ï2 TEVENS UW ADRES VOOR 1/1 ■ItJOtJ ONDERHOUDEN 11,1 K LEENAUTO BESCHIKBAAR. Citroen Saxo 1.6 VTS Citroen Saxo 1.1i Ford Escort 1.6 5 drs. Mazda 323 F Opel Corsa 1.2 Comfort Opel Astra Station 1.6i Opel Vectra 1.6i 16V Opel Vectra Station 1.6i 16V Pearl Peugeot 309 Renault Megane 1.4 E Renault Scenic 1.6 airco Seat Cordoba Vario 1.6 SXE Volkswagen Golf TDi 5-drs, airco blauw met. rood blauw met rood zilver met groen met. blauw met. blauw met. rood met groen grijs met. blauw met zilver met 1999 1997 1996 1991 2001 1997 1996 1999 incl. APK 1996 1997 1999 2000 5.500,- 2.950,- 3.950, 1.000,- 7,950, 3.950 3.750, 7.750. 500,- 2.950,- 7.250,- 6.500,- 9.950,- De Rooij Autotechniek Zuidplasstraat 1A 2751 GL Moerkapelle Telefoon: 079 - 593 6028 Nationale Auto Pas -j 0 8 7il 4|H Auto s boven 4.500,- minimaal 6 maanden BOVAG-garantie en afgeleverd met grote beurt uitsluitend voor particulieren (geen personeel, onroerend goed of dieren) max. 4 regels, plaats in elk vakje één letter of leesteken en laat tussen twee woorden één vakje open! Naam: Adres: Postcode:Plaats: INLEVEREN BIJ OF OPSTUREN NAAR: HART VAN HOLLAND - Postbus 85 - 2760 AB Zevenhuizen OF INLEVEREN BIJ: BAC mode - Dorpsstraat l - Moerkapelle - Gé de Slijter - Puttelaan 146 - Boskoop Heemskerk electra - Dorpsstraat 33 - Waddinxveen - C1000 - Passage - Waddinxveen Slagerij Buijs - Dorpsstraat - Benthuizen De redactie behoudt zich het recht voor KLEINTJES te weigeren. Inlevering is geen garantie voor plaatsing in de eerstkomende editie. Maximaal 1 bon per gezin! Kleintjes per tax, telefoon of email worden geweigerd!

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2005 | | pagina 17