D
wwwboonstoppel.nl
□E NIEUWE AUDI
m
Cz=l1jlLJ-lt" lL l1
P—P—iF^li—
1AM0ND CLASS OCCASIONS BIJ BOONSTOPPEL JR.
GEBRUIKT MET DE ZEKERHEDEN VAN NIEUW.
MITSUBISHI OUTLANDER
Hart van Holland 21 juni 2006
pagina 23
KRACHT GEBOREN UIT PASSIE
I Het is een cult-auto, een icopn - vanaf zijn de
buut in de herfst van 1998 hêeft de Audi TT het
I segment van de sportcoupés stormenderhand
I veroverd en het profiel van de markt nieuwe
I scherpte gegeven. Nu debuteert de tweede
generatie van dit succesmodel. De nieuwe TT
Coupé is de belichaming van pure dynamiek
-in het design, in de motorprestaties en in de
performance.
i eerste generatie TT is een mijlpaal op het ge-
I bied van automobieldesign. Het lijnenspel volgde de
I pure geometrie met een zuiverheid die associaties
l-otiep met de stijl Bauhaus-stijl uit de jaren twin-
Ibgvan de vorige eeuw. Het centrale motief waren
|s cirkel- en boogvorm van de daklijn, het front en
I -s achterpartij. Dit tijdloze ontwerp verzekerde de
I Audi TT van een zeer grote herkenbaarheid; waar-
hl ze tegelijkertijd de ontwikkeling in de markt
I ten duidelijke impuls gaf. In de ruststand is van de
I Elektrisch bedienbare achterspoiler van de nieuwe
I Audi TT Coupé alleen een bescheiden randje te
I*n. Bij een snelheid van 120 km/h komt de spoiler
h-tomatisch omhoog en verhoogt daarmee de druk
I *c de achteras. Als de snelheid beneden de 80 km/h
1 <crnt, keert de spoiler terug in de ruststand. Ook de
vormgeving van de onderzijde van de bodemplaat
reduceert de opwaartse druk.
Voor de aandrijving biedt de nieuwe Audi TT de
keus uit twee dwarsgeplaatste benzinemotoren -
een viercilinder en een V6. Beide motoren bezorgen
de TT een grote trekkracht en topprestaties. Dankzij
deze performance realiseert de Coupé indrukwek
kende rijeigenschappen. Het optionele S tronie met
dubbele koppeling en de quattro-aandrijving voor
de V6 - beide zijn exclusieve technologieën in het
segment van de sportcoupés - dragen de kracht
soeverein over op het wegdek. De viercilinder met
de aanduiding TFSI haalt zijn kracht uit een cilin
derinhoud van 1.984 cc. Een internationale vakjury
heeft deze motor in 2005 en 2006 tweemaal op
rij tot 'Motor van het Jaar' verkozen - een bevesti
ging van de innovatieve techniek van deze motor.
De TFSI combineert de door Audi ontwikkelde di
recte benzine-injectie FSI, die zijn superioriteit in de
racewagen R8 ruimschoots bewezen heeft, met een
turbolader - een perfecte combinatie. De vierklep-
per reageert alert op het gaspedaal en loopt heel
soepel. Al bij 1.800 t/min staat er 280 Nm koppel
op de krukas; deze hoge waarde blijft constant tot
5.(
opgegeven vermogen van \m kvv tzuu pk; vrij. ue
2.0 TFSI versnelt de Audi TT Coupé in slechts 6,4
seconden tot 100 km/h (in de versie met S tronie)
en daarna verder tot zijn topsnelheid van 240 km/h.
Per 100 kilometer neemt de Audi TT genoegen met
gemiddeld 7,7 liter brandstof.
Nog meer kracht levert de V6 met zijn 3.189 cc
cilinderinhoud. Deze motor brengt het tot een
maximumkoppel van 320 Nm, die tussen 2.500 en
3.000 t/min klaarstaat, en tot een vermogen van
184 kW (250 pk) bij 6.300 t/min. Het bijzondere
kenmerk van deze langeslagmotor is de continue
verstelling van de beide nokkenassen - met 52 gra
den op de inlaat- en 42 graden op de uitlaatzijde
- en de extreem kleine cilinderhoek van slechts
15 graden. Een handgeschakelde 6-versnellingsbak
met een lichtgewicht behuizing van magnesium is
standaard. Een technisch hoogtepunt, dat de bij
zondere plaats van de TT ten opzichte van de con
currentie onderstreept, is het optionele S tronie met
dubbele koppeling. Door deze dubbele koppeling
schakelt de versnelling, zonder onderbreking van de
trekkracht, in slechts 0,2 seconde in. In de handma
tige stand schakelt de bestuurder zelf, hetzij door
een korte tik tegen de versnellingspook, hetzij door
het bedienen van de paddels die, net als in een race
auto, achter het stuur zijn aangebracht.
De TT met de viercilinder heeft voorwielaandrijving,
de V6 wordt permanent op alle vier de wielen aan
gedreven. Zijn quattro-aandrijving werkt met een
elektronisch gestuurde en hydraulisch bediende la
mellenkoppeling. Om de asbelasting te verbeteren,
is de koppeling achterin geplaatst. Ten opzichte van
de aandrijving van het vorige model werd de me
chanische opbouw en de regeling verder verbeterd.
vermogen naar ae voorwielen, in extreme situaties
kan de koppeling 100 procent van de kracht naar
één van beide assen sturen.
De standaarduitrusting van de TT weerspiegelt het
sportieve karakter van de Coupé nog verder. In het
interieur van de TT glanzen de grijze inlegdelen en
verschillende componenten in aluminium-optiek.
De sportstoelen - standaard met leder Valetta be
kleed en verwarmbaar - laten zich in de lengte en
hoogte verstellen. Het sportstuur is met nappaleer
overtrokken. De volautomatische airconditioning
regelt de verwarming of koeling afhankelijk van
de stand van de zon. Het bestuurdersinformatiesy
steem, automatische snelheidregeling en het radio/
cd systeem 'chorus' ronden de standaarduitrusting
van de cockpit af. De leuning van de achterbank van
de TT is in delen (50/50) neerklapbaar. In de baga
geruimte zijn vier vastzetogen geïntegreerd. In de
nieuwe TT debuteren verder radiosystemen van de
laatste generatie. Het gemeenschappelijke kenmerk
is dat de FM-ontvangst is verbeterd en dat de bedie
ning eenvoudig en intuïtief is. Elke radio laat zich
combineren met hoogwaardige soundsystemen.
Voor mobiele telefoons is in de nieuwe Audi TT een
telefoonvoorbereiding met Bluetooth-interface in
de middenconsole leverbaar. Naast de uitgebreide
standaarduitrusting is de nieuwe TT zoals gebruike
lijk bij Audi ook als Pro Line uitvoering leverbaar. De
uitvoering bestaat uit onder andere comfort verho
gende items zoals BOSE Surround Sound en radio
concert met CD-speler met MP3-afspeelmogelijk-
heid en Xenon plus verlichting. In september staat
de nieuwe TT Coupé bij de Audi-dealer.
Lekke band?
U wordt direct
Space Star 1.3 Family RR
Blauw metallic, 26-07-00, 57^000 km,
stuurbekrachtiging, centrale
vergrendeling, trekhaak g
Outlander 2.0 Sport Watiior 4WD
Zilver metallic, 30-0&-04, 70.652 km,
stbekr., el. rmn sp., b&ntr. vérgr. afst.,
airco, lmv, trekhak 23 875
naar een occasion met net zo'n pakket garanties als een nieuwe auto? Dat is beslist een Diamond Class
ion van de Mitsubishi-dealer. De auto wordt van binnen en van buiten op talloze punten zorgvuldig gecon-
fd. zodat u er nog jarenlang van kunt genieten. De zekerheden van de Diamond Glass omvatten o.a.:
14 dagen omruilgarantie
24-uurs Mitsubishi Mobiliteits Service
Diamond Class paspoort
Gratis vervangend vervoer bij grote reparatie
waanden Mitsubishi occasiongarantie
Zorgvuldig geselecteerd
-'"afhankelijke Diamond Class inspectie
voderhoud uitgevoerd volgens fabrieksvoorschriften
APK-gekeurd
Nationale Auto Pas:
- -controleerde kilometertellerstand
Kapotte ruit?
Binnen
24 uur
vervangen!
Kapotte
,('"S lamp?
Outlander 2.4 Invite Scott 4WD v.a. 28.999,- extreem sportief
Diamond Class
Typ'
Carisma 1.6 HB Classic
Space Star 1.6 Diamond RR
Space Star 1.6 Shogun RR
JPace Wagon 2.4 GLX 7P LIVE
Outlander 2.4 Sport 4WD
utlander 2.4 AT Sport Warrior 4WD
©;-f° 3-2 Dl-D GLS AT LEDER
Kleur
Rood
Zilver metallic
Zilver metallic
Zilver metallic
Grijs metallic
Grijs metallic
Blauw metallic
Ca, ,sma 1.6 HB Royal Class
a'isma 1.6 HB Comfort AT
Bouwjaar
28-12-01
13-07-01
03-01-04
16-10-02
14-01-05
03-02-04
10-05-03
Km stand
109.243 km
34.290 km
56.694 km
61.728 km
12.100 km
29.000 km
61.192 km
Prijs
7.657,-
12.475.-
14.733,-
16.950,-
26.322,-
26.487,-
34.950,-
Kleur
Comfort
^na 1.8 GDI HB Comfort
^pace Star 1.3 GL RR
«W^e Runner 2.0 GLX
Space Wagon 2.4 GLX 7P
-©"Ce Wagon 2.4 Gl X 7P
Rood
Groen metallic
Rood metallic
Zilver metallic
Blauw metallic
Groen metallic
Blauw metallic
Bouwjaar
30-12-98
19-07-99
10-11-00
20-11-98
12-05-00
21-01-99
02-04-99
Km stand
165.565 km
40.325 km
152.000 km
105.452 km
101.000 km
112.769 km
132.582 km
4.895,-
8.765,-
7.395,-
6.935,-
10.871,-
10.465,-
10.798,-
met o.a.:
Krachtige 2.4-liter MIVEC benzinemotor met 160 pk (118kW)
4WD
Climate Control f
17- Lichtmetalen velgsn l Inclusief 2.500,- voordeel
Turbo-look exterieur
Koplampsproeiers
Lederen stuurwiel, pookknop en handremgreèp
Elektrisch bedienbare ramen en buitenspiegels
sassEn? tassenset en paraplu
U rijdt al een Outlander v.a. 23.999,-.
B00NST0PPEL AUTOBEDRIJVEN
Zuidelijke Rondweg 3, WADDINXVEEN, telefoon 0182 62 21 33
Edelgasstraat 6, Z0ETERMEER, telefoon 079 363 17 77
www.boonstoppel-mitsubishi.nl
U wordt direct
geholpen!
- Alle merken
- Binnen 24 uur
- Scherpe tarieven
- All-in prijzen
problemen?
I
DIAMOND CLASS BY MITSUI
nstoppel-mitsubishi.nl
■n kunnen afwijken van de standaarduitrusting Genoemde prijzen zijn ;nd RPM/BTW. exci. «erwijderingstnjdrage, kosten rijklaar maken al Schioho! Riik BranrWntvpm,,,,!,
d9 t ,0.11/100km.CO, emissie2,5 ?40g/km Elken.euweM^ulkshipersdrienautodeendne^M^^t>^.Assise