D wwwboonstoppel.nl □E NIEUWE AUDI m Cz=l1jlLJ-lt" lL l1 P—P—iF^li— 1AM0ND CLASS OCCASIONS BIJ BOONSTOPPEL JR. GEBRUIKT MET DE ZEKERHEDEN VAN NIEUW. MITSUBISHI OUTLANDER Hart van Holland 21 juni 2006 pagina 23 KRACHT GEBOREN UIT PASSIE I Het is een cult-auto, een icopn - vanaf zijn de buut in de herfst van 1998 hêeft de Audi TT het I segment van de sportcoupés stormenderhand I veroverd en het profiel van de markt nieuwe I scherpte gegeven. Nu debuteert de tweede generatie van dit succesmodel. De nieuwe TT Coupé is de belichaming van pure dynamiek -in het design, in de motorprestaties en in de performance. i eerste generatie TT is een mijlpaal op het ge- I bied van automobieldesign. Het lijnenspel volgde de I pure geometrie met een zuiverheid die associaties l-otiep met de stijl Bauhaus-stijl uit de jaren twin- Ibgvan de vorige eeuw. Het centrale motief waren |s cirkel- en boogvorm van de daklijn, het front en I -s achterpartij. Dit tijdloze ontwerp verzekerde de I Audi TT van een zeer grote herkenbaarheid; waar- hl ze tegelijkertijd de ontwikkeling in de markt I ten duidelijke impuls gaf. In de ruststand is van de I Elektrisch bedienbare achterspoiler van de nieuwe I Audi TT Coupé alleen een bescheiden randje te I*n. Bij een snelheid van 120 km/h komt de spoiler h-tomatisch omhoog en verhoogt daarmee de druk I *c de achteras. Als de snelheid beneden de 80 km/h 1 <crnt, keert de spoiler terug in de ruststand. Ook de vormgeving van de onderzijde van de bodemplaat reduceert de opwaartse druk. Voor de aandrijving biedt de nieuwe Audi TT de keus uit twee dwarsgeplaatste benzinemotoren - een viercilinder en een V6. Beide motoren bezorgen de TT een grote trekkracht en topprestaties. Dankzij deze performance realiseert de Coupé indrukwek kende rijeigenschappen. Het optionele S tronie met dubbele koppeling en de quattro-aandrijving voor de V6 - beide zijn exclusieve technologieën in het segment van de sportcoupés - dragen de kracht soeverein over op het wegdek. De viercilinder met de aanduiding TFSI haalt zijn kracht uit een cilin derinhoud van 1.984 cc. Een internationale vakjury heeft deze motor in 2005 en 2006 tweemaal op rij tot 'Motor van het Jaar' verkozen - een bevesti ging van de innovatieve techniek van deze motor. De TFSI combineert de door Audi ontwikkelde di recte benzine-injectie FSI, die zijn superioriteit in de racewagen R8 ruimschoots bewezen heeft, met een turbolader - een perfecte combinatie. De vierklep- per reageert alert op het gaspedaal en loopt heel soepel. Al bij 1.800 t/min staat er 280 Nm koppel op de krukas; deze hoge waarde blijft constant tot 5.( opgegeven vermogen van \m kvv tzuu pk; vrij. ue 2.0 TFSI versnelt de Audi TT Coupé in slechts 6,4 seconden tot 100 km/h (in de versie met S tronie) en daarna verder tot zijn topsnelheid van 240 km/h. Per 100 kilometer neemt de Audi TT genoegen met gemiddeld 7,7 liter brandstof. Nog meer kracht levert de V6 met zijn 3.189 cc cilinderinhoud. Deze motor brengt het tot een maximumkoppel van 320 Nm, die tussen 2.500 en 3.000 t/min klaarstaat, en tot een vermogen van 184 kW (250 pk) bij 6.300 t/min. Het bijzondere kenmerk van deze langeslagmotor is de continue verstelling van de beide nokkenassen - met 52 gra den op de inlaat- en 42 graden op de uitlaatzijde - en de extreem kleine cilinderhoek van slechts 15 graden. Een handgeschakelde 6-versnellingsbak met een lichtgewicht behuizing van magnesium is standaard. Een technisch hoogtepunt, dat de bij zondere plaats van de TT ten opzichte van de con currentie onderstreept, is het optionele S tronie met dubbele koppeling. Door deze dubbele koppeling schakelt de versnelling, zonder onderbreking van de trekkracht, in slechts 0,2 seconde in. In de handma tige stand schakelt de bestuurder zelf, hetzij door een korte tik tegen de versnellingspook, hetzij door het bedienen van de paddels die, net als in een race auto, achter het stuur zijn aangebracht. De TT met de viercilinder heeft voorwielaandrijving, de V6 wordt permanent op alle vier de wielen aan gedreven. Zijn quattro-aandrijving werkt met een elektronisch gestuurde en hydraulisch bediende la mellenkoppeling. Om de asbelasting te verbeteren, is de koppeling achterin geplaatst. Ten opzichte van de aandrijving van het vorige model werd de me chanische opbouw en de regeling verder verbeterd. vermogen naar ae voorwielen, in extreme situaties kan de koppeling 100 procent van de kracht naar één van beide assen sturen. De standaarduitrusting van de TT weerspiegelt het sportieve karakter van de Coupé nog verder. In het interieur van de TT glanzen de grijze inlegdelen en verschillende componenten in aluminium-optiek. De sportstoelen - standaard met leder Valetta be kleed en verwarmbaar - laten zich in de lengte en hoogte verstellen. Het sportstuur is met nappaleer overtrokken. De volautomatische airconditioning regelt de verwarming of koeling afhankelijk van de stand van de zon. Het bestuurdersinformatiesy steem, automatische snelheidregeling en het radio/ cd systeem 'chorus' ronden de standaarduitrusting van de cockpit af. De leuning van de achterbank van de TT is in delen (50/50) neerklapbaar. In de baga geruimte zijn vier vastzetogen geïntegreerd. In de nieuwe TT debuteren verder radiosystemen van de laatste generatie. Het gemeenschappelijke kenmerk is dat de FM-ontvangst is verbeterd en dat de bedie ning eenvoudig en intuïtief is. Elke radio laat zich combineren met hoogwaardige soundsystemen. Voor mobiele telefoons is in de nieuwe Audi TT een telefoonvoorbereiding met Bluetooth-interface in de middenconsole leverbaar. Naast de uitgebreide standaarduitrusting is de nieuwe TT zoals gebruike lijk bij Audi ook als Pro Line uitvoering leverbaar. De uitvoering bestaat uit onder andere comfort verho gende items zoals BOSE Surround Sound en radio concert met CD-speler met MP3-afspeelmogelijk- heid en Xenon plus verlichting. In september staat de nieuwe TT Coupé bij de Audi-dealer. Lekke band? U wordt direct Space Star 1.3 Family RR Blauw metallic, 26-07-00, 57^000 km, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, trekhaak g Outlander 2.0 Sport Watiior 4WD Zilver metallic, 30-0&-04, 70.652 km, stbekr., el. rmn sp., b&ntr. vérgr. afst., airco, lmv, trekhak 23 875 naar een occasion met net zo'n pakket garanties als een nieuwe auto? Dat is beslist een Diamond Class ion van de Mitsubishi-dealer. De auto wordt van binnen en van buiten op talloze punten zorgvuldig gecon- fd. zodat u er nog jarenlang van kunt genieten. De zekerheden van de Diamond Glass omvatten o.a.: 14 dagen omruilgarantie 24-uurs Mitsubishi Mobiliteits Service Diamond Class paspoort Gratis vervangend vervoer bij grote reparatie waanden Mitsubishi occasiongarantie Zorgvuldig geselecteerd -'"afhankelijke Diamond Class inspectie voderhoud uitgevoerd volgens fabrieksvoorschriften APK-gekeurd Nationale Auto Pas: - -controleerde kilometertellerstand Kapotte ruit? Binnen 24 uur vervangen! Kapotte ,('"S lamp? Outlander 2.4 Invite Scott 4WD v.a. 28.999,- extreem sportief Diamond Class Typ' Carisma 1.6 HB Classic Space Star 1.6 Diamond RR Space Star 1.6 Shogun RR JPace Wagon 2.4 GLX 7P LIVE Outlander 2.4 Sport 4WD utlander 2.4 AT Sport Warrior 4WD ©;-f° 3-2 Dl-D GLS AT LEDER Kleur Rood Zilver metallic Zilver metallic Zilver metallic Grijs metallic Grijs metallic Blauw metallic Ca, ,sma 1.6 HB Royal Class a'isma 1.6 HB Comfort AT Bouwjaar 28-12-01 13-07-01 03-01-04 16-10-02 14-01-05 03-02-04 10-05-03 Km stand 109.243 km 34.290 km 56.694 km 61.728 km 12.100 km 29.000 km 61.192 km Prijs 7.657,- 12.475.- 14.733,- 16.950,- 26.322,- 26.487,- 34.950,- Kleur Comfort ^na 1.8 GDI HB Comfort ^pace Star 1.3 GL RR «W^e Runner 2.0 GLX Space Wagon 2.4 GLX 7P -©"Ce Wagon 2.4 Gl X 7P Rood Groen metallic Rood metallic Zilver metallic Blauw metallic Groen metallic Blauw metallic Bouwjaar 30-12-98 19-07-99 10-11-00 20-11-98 12-05-00 21-01-99 02-04-99 Km stand 165.565 km 40.325 km 152.000 km 105.452 km 101.000 km 112.769 km 132.582 km 4.895,- 8.765,- 7.395,- 6.935,- 10.871,- 10.465,- 10.798,- met o.a.: Krachtige 2.4-liter MIVEC benzinemotor met 160 pk (118kW) 4WD Climate Control f 17- Lichtmetalen velgsn l Inclusief 2.500,- voordeel Turbo-look exterieur Koplampsproeiers Lederen stuurwiel, pookknop en handremgreèp Elektrisch bedienbare ramen en buitenspiegels sassEn? tassenset en paraplu U rijdt al een Outlander v.a. 23.999,-. B00NST0PPEL AUTOBEDRIJVEN Zuidelijke Rondweg 3, WADDINXVEEN, telefoon 0182 62 21 33 Edelgasstraat 6, Z0ETERMEER, telefoon 079 363 17 77 www.boonstoppel-mitsubishi.nl U wordt direct geholpen! - Alle merken - Binnen 24 uur - Scherpe tarieven - All-in prijzen problemen? I DIAMOND CLASS BY MITSUI nstoppel-mitsubishi.nl ■n kunnen afwijken van de standaarduitrusting Genoemde prijzen zijn ;nd RPM/BTW. exci. «erwijderingstnjdrage, kosten rijklaar maken al Schioho! Riik BranrWntvpm,,,,!, d9 t ,0.11/100km.CO, emissie2,5 ?40g/km Elken.euweM^ulkshipersdrienautodeendne^M^^t>^.Assise

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2006 | | pagina 23