in umnmwokkei je WOKKiLACTIE NOG TOT EIND VAN HET JAAR ffffimi VEEl VOORDEEL BIJ ELKAAR d ÏT-DEALER wm RIOOL VERSTOPT? CV-KETEL NODIG? P- VISSER EN ZN. r EINDHOVEN jongb aiiüi Kijk vanaf pagina 7 rr jj—1 jj DEZE WEEK IN HET HART VAN HOLLAND Boskoop investeert in wijkbeheer Zie pagina 16 Horekade Live wordt groot spectakel Zie pagina 20 Jeugdweek Moerkapelle succes Zie pagina 27 J In aller ernst... Heksentoer 2006 sm\pc sampe sompe *vL niging, ontstopping, reparatie van alle «oorten rioleringen Jewoon even bellen!!! WOLKBREUK ZORGT VOOR WATEROVERLAST AUTOBEDRIJF^-*. HET HART VAN HOLLAND KRANT 29e jaargang nummer 1193 23 augustus 2006 Rioolservice P. VAN ADRICHEM MOORDRECHT OI8Ï J7S8» 0WJJTÏ9W Zevenhuizen - Een enorme re genbui aan het einde van de maandagmiddag heeft in Ze venhuizen voor veel overlast gezorgd. Door de hoosbui zijn zeker vijftien huizen onder wa ter komen te staan. Zie verder op pagina 19 Md kel A A 31655 www.perdijkmakelaardij.nl iin-en terreininrichting ■deweg 15 Waddinxveen 0180-638183 www.edplaizier.nl Waddinxveen - De ondernemers vereniging OVW heeft besloten de wokkelactie met de opval lende oranje muntjes nog door te zetten tot het einde van dit jaar. "Mensen beginnen er net aan te wennen en dan moet je er juist niet mee stoppen", aldus Jim Koster, secretaris van de OVW. Al snel komen de verhalen rondom het 'wokkelen' op gang. Ook bij de ondernemers zijn de menin gen enigszins verdeeld, ook zij moeten wennen aan deze ludieke manier van kortingen en acties, het is nog even uitproberen wat het beste aanslaat en waar klan ten goed op reageren. De OVW is de wokkelactie begon nen als een zomeractie. Bij de aan gesloten winkeliers kregen klan ten wokkels. Gratis, bij besteding in de betreffende winkel. Voor deze wokkels was er de hele zo mer lang bij verschillende winke liers voordeel te behalen, waarbij het niet uitmaakte of de wokkels die bij de ene winkelier verkregen waren elders werden ingeleverd. Er moest een hoop uitgelegd wor den in de eerste weken: "Wat zijn wokkels? "Wat kan je er dan mee doen?" De winkeliers in Waddinx veen hebben behoorlijk moeten investeren in tijd om het begrip 'wokkelen' een plaats te geven. Een inventarisatie door deze krant liet ook zeer diverse geluiden horen: er waren Waddinxveners erg enthousiast over de actie en maakten gebruik van de aanbie dingen. Aan de andere kant was er toch ook nog een grote groep die nog niet gewend was aan het idee 'wokkelen' en niet precies wist wat er dan met die muntjes gedaan kon worden. Ook de win keliers hebben natuurlijk moeten wennen. Welke aanbiedingen, hoe vaak de aanbieding verande ren? Alleen korting geven? Of ook producten gratis weggeven? Bij de verschillende winkeliers is dit op verschillende manieren aangepakt. Tijdens de laatste vergadering van een aantal 'am bassadeurs' van de verschillende winkelcentra uit Waddinxveen kwamen een groot aantal verha len en anekdotes naar voren. Zo werd bij de slager eerst een aan tal wokkels op de toonbank ge legd en daarna pas geld. Sommige producten gingen echt als warme broodjes over de toonbank. Ook de spaarzin van Nederlanders is erg opvallend: er zijn mensen die alle verschillende wokkels willen verzamelen. Alle wokkels hebben namelijk aan de ene kant het logo van de OVW, op de andere zijde staan twaalf verschillende logo's van de deelnemende winkeliers en ondernemers. In het totaal zijn er 120.000 wokkels in omloop en dagelijks worden zij 'verhandeld'. Verlenging tot eind van het jaar Het bestuur van de OVW heeft besloten de wokkelactie nog een tijd aan te houden: "Nu begint winkelend Waddinxveen net te wennen aan de oranje muntjes en is het jammer er nu een punt achter te zetten. We zijn van plan om aan het einde van het jaar een spetterende eind actie te houden die alles te maken heeft met de feestelijkheden die er ook traditi oneel altijd zijn aan het einde van het jaar." Aldus Jim Koster. Wat dat is houdt hij nog even geheim: "Er moet nog een en ander gere geld worden maar het wordt in ieder geval fantastisch!" Ambassadeur De rol van de ambassadeurs op elke winkelstrip is van groot be lang gebleken bij hetsucces van de actie. De ambassadeur, elk winkel centrum heeft er een, is de ogen en oren van de OVW. Zij horen de opmerkingen, de klachten en de aanwijzingen van de winkeliers van de betreffende winkelcentra. Contact dus in heel Waddinxveen en door deze ambassadeurs met de hele Waddinxveense bevol king. Jim Koster: "Erg belangrijk: de klanten kennen, promoten en verhalen doorgeven. Zij zijn het hechtend verband en dus ook erg belangrijk voor deze actie." 0180-631206 Zevenhuiz ZEVENHUIZE 0180-038013 Advertentie

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2006 | | pagina 1